Εκπαιδευτική Παρέμβαση  

Αχαΐας – μέλος του πανελλαδικού Δικτύου των Παρεμβάσεων – Συσπειρώσεων

Τι κάνουμε μέχρι τις 6 Μάη 2010;

Κατεβάστη όλη την προκήρυξη σε word με ένα κλικ: Ti-kanoume-ews-6Mai_Ekp. Paremvasi-Achaias_25-4-2010

 

«… Γι’  αυτό και κάνει εντύπωση ότι δείχνουν περισσότερη εμπιστοσύνη

 στη δύναμη του συστήματος να αυτορρυθμίζεται

 και να ξεπερνά τις κρίσεις του,

ακόμη κι από τους πιο επίσημους εκπροσώπους του.

Αυτή η τυπική πολιτική ουράς και συνθηκολόγησης μπροστά στα δύσκολα,

εμφανίζεται σήμερα από κάποιους ως ακραιφνώς «αριστερή» και μάλιστα «ταξική» πολιτική…».

Δημήτρης Καζάκης, οικονομικός αναλυτής, 11-4-2010.

Συνεδέλφισσες, συνάδελφοι

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Είτε σχεδιασμένα, είτε «μοιραία», τόσο εμείς και τα παιδιά μας (εργαζόμενοι, ημιαπασχολούμενοι, άνεργοι, νεολαία, ανήμποροι, γηρατειά) όσο και η χώρα (εξαιρείται η ντόπια ολιγαρχία και οι μαυραγορίτες) είμαστε περικυκλωμένοι. Οφείλουμε όμως να λειτουργήσουμε ως «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι».

Η υπαγωγή της χώρας μας στο ΔΝΤ (οι ΗΠΑ το καθοδηγούν) οδηγεί στον εξανδραποδισμό της ελληνικής κοινωνίας, στην πλήρη αναίρεση όλων των εργασιακών και κοινωνικών κατακτήσεων του 20ου αιώνα, με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, με την απελευθέρωση των απολύσεων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, με την μετατροπή των συντάξεων σε επίδομα κοινωνικής ελεημοσύνης και την κατάρρευση των συστημάτων παιδείας και υγείας.

Η λύση υπήρχε, δεν είχαμε μια νέα εκδοχή της χρεοκοπίας του Χ. Τρικούπη, είτε με την απαίτηση από την ΕΚΤ δανείου με 1% όπως δανείζονται οι τράπεζες, είτε με την αναζήτηση των αναγκαίων ποσών από το εγχώριο αποταμιευτικό κοινό με την έκδοση εντόκων γραμματίων (π.χ. 3,5%) – αντιδρούν οι τραπεζίτες – είτε με την εύρεση ρευστότητας από άλλες χώρες που αναζητούν στρατηγικές συμφωνίες, είτε με στάση εξωτερικών πληρωμών και επαναδιαπραγμάτευση του εξωτερικού χρέους (πλην του τοκογλυφικού).

Όμως η ολιγαρχία, ο ΣΕΒ, ΕΕ (πρώτη και καλύτερη η Γερμανία), οι τραπεζίτες, κλπ με τον όργανο τους την κυβέρνηση του Γ. Α. Παπανδρέου έκαναν την επιλογή τους και «έναντι 30 αργυρίων» ετοιμάζουν ένα γύρω λεηλασίας στα εισοδήματά μας, τα κοινωνικά αγαθά και τον ελεύθερο χρόνο, ένα δηλαδή σπιράλ θανάτου για την ελληνική κοινωνία. Έτσι καλέστηκε το πιο προχωρημένο μη στρατιωτικό επιτελείο τους (το ΔΝΤ)  για να μας προτεκτορατοποιήσουν με ό, τι αυτό συνεπάγεται σε όλα τα μέτωπα της ζωής. Δυστυχώς, ενώ η πολιτική αριστερά ακόμα δεν θέλησε ή δεν μπόρεσε να απαντήσει στρατηγικά απέναντι στη μέγγενη τους χρέους και της «ελεγχόμενης» χρεοκοπίας, αυτοί θέλουν να μας επιστρέψουν στο προηγούμενο αιώνα….

Σ’ αυτή την έμμεση κατοχή, οφείλουμε, παρά τις διαφαινόμενες αδυναμίες, με όρους σοβαρότητας και μαζικότητας, να σηκώσουμε το ανάστημά μας και ως εκπαιδευτικοί, αφού η κεντρική επίθεση θα έχει στόχο και τη δημόσια υγεία και παιδεία, μέχρι εκεί που δεν πάει ο νους μας. Όσο νωρίτερα αντισταθούμε καίρια, τόσο καλύτερα… Η οργανωμένη επομένως επίθεση, που εξειδικεύεται και ενάντια στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, δεν θα μπορούσε να αφήσει απαθή  και τα συνδικάτα της εκπαίδευσης.

Έχουμε ήδη στα χέρια μας μια εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, για ανάπτυξη των αγωνιστικών, αλλά και απεργιακών κινητοποιήσεων για την επόμενη περίοδο. Το χρόνο δεν τον επιλέξαμε αυτή τη φορά εμείς. Τον επέλεξε μεθοδικά η ηγεσία των Υπ. Εργασίας και Παιδείας. Λίγο πριν και μέσα στις εξετάσεις έρχονται σε μια γρήγορη διαδικασία ψήφισης δυο νομοσχέδια.  Το πρώτο με τους χειρότερους όρους ανατρέπει τα δημόσια αγαθά της ασφάλισης και σύνταξης παλιών και νέων. Το δεύτερο (το λεγόμενο πολυνομοσχέδιο σκούπα, ως εμπροσθοφυλακή μιας σειράς επόμενων) δεν θέλει να διορθώσει αρνητικές πλευρές του παρελθόντος (που θα ήταν θεμιτές), αλλά κυρίως να καταστρέψει πλήρως την εκπαιδευτική και εργασιακή ζωή των εκπαιδευτικών και επομένως και των μαθητών:

Πέταγμα της συντριπτικής πλειοψηφίας των αναπληρωτών – ωρομισθίων για πάντα έξω από το σχολείο, στοίβαγμα των μαθητών στις αίθουσες, κλείσιμο σχολικών μονάδων, ασφυκτική πίεση μέχρι μετάταξη σε όλους του δόκιμους (πρωτοδιοριζόμενους), μεταφορά της ευθύνης της λειτουργίας των σχολείων στους εκπαιδευτικούς (αυτοαξιολόγηση) και φυσικά αύξηση του διδακτικού και εξωδιδακτικού ωραρίου, την ώρα που οι μισθοί θα μειώνονται συνεχώς, η ολοήμερη ανάπτυξη των σχολείων θα τίθεται υπό αίρεση και η εργαλειοποίηση της γνώσης στο απυρόβλητο.

 

Προτείνουμε, εν όψει των Γενικών Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ:

1) Να ψηφισθεί το πλαίσιο της εισήγησης του ΔΣ της ΟΛΜΕ, ανεξάρτητα από αστερίσκους ή βελτιώσεις που θα προταθούν.

2) Να στηρίξουμε και να αυξήσουμε ολόκληρο το μη απεργιακό πρόγραμμα δράσης.

3) Να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις στην προειδοποιητική απεργία στις 4 Μάη, που έχει προκηρύξει η σύνοδος των προέδρων της ΟΛΜΕ από το Μάρτη και πρόσφατα η ΔΟΕ.

4) Να αντιμετωπίσουμε με όρους μαζικότητας, λαϊκής και μαθητικής στήριξης,  αλλά και μέτρων στήριξης, τις όποιες απεργιακές προτάσεις πέσουν στις Γεν. Συνελεύσεις (ΔΣ ΟΛΜΕ, ΔΣ ΕΛΜΕ, ή άλλες).

5) Ως κλάδος, δηλαδή μόνοι μας, να καταθέσουμε τον οβολό μας ως προσάναμμα για να ανάψει η φωτιά ενάντια στα μέτρα και την ιδιότυπη κατοχή στο ΔΝΤ-ΕΕ, το μόνο που τελικά είναι σίγουρο πως θα γίνει. Όμως κάτι τέτοιο απαιτεί στοιχειώδη εργαλεία.

Στο πλαίσιο αυτό ως Εκπ. Παρέμβαση Αχαΐας:

1) Πρωταγωνιστήσαμε στην οριζόντια ενωτική πρωτοβουλία των πρωτοβάθμιων σωματείων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην Αχαΐα, όπου τελικά συμμετέχει και η Α΄ ΕΛΜΕ, με επίκεντρο την αγωνιστική αλληλεγγύη και την συνολική αντίσταση.

2) Προτείναμε και στηρίξαμε δύο απογευματινά συλλαλητήρια το Μάρτη και θεωρούμε σημαντικό αυτό της ερχόμενης Τρίτης 27-4-10, στις 19.00 στο Εργ. Κέντρο, όπου θα συμμετάσχουν πολλοί φορείς.

3) Προτείναμε και στηρίξαμε την ανοικτή επιτροπή αγώνα δίπλα στο ΔΣ της ΕΛΜΕ.

3) Στηρίξαμε μικρότερες δράσεις στην περιοχή.

4) Προτείναμε, αλλά απορρίφτηκαν από ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ, δυο Γεν. συνελεύσεις (μια τον Φλεβάρη πριν τη συγκρότηση του ΔΣ και μια το Μάρτη για τοπικές δράσεις).

5) Εισηγηθήκαμε και έγινε ομόφωνα αποδεκτή η πρόταση του ΔΣ της ΕΛΜΕ να ανοίξουν συζητήσεις στα σχολεία πάνω στα ζητήματα και την εισήγηση της ΟΛΜΕ και να έλθουν και συλλογικές προτάσεις στις ερχόμενες Γεν. Συνελεύσεις.

6) Περιοδεύουμε συνεχώς τα σχολεία, αν και η ανάγκη είναι μεγαλύτερη, συζητούμε και διακινούμε την ανοικτή σε όλους εφημερίδα «Ρ και Π», που αποτελεί ένα απρόσμενο όπλο στους προβληματισμούς μας.

Θεωρούμε αρνητικά σημεία:

1) Ότι τα ποσοστά των απεργιακών κινητοποιήσεων δεν πέρασαν σε καμία απεργία το 35%.

2) Δεν έχουν γίνει Γεν. Συνελεύσεις ακόμα.

3) Δεν ανταποκρίνεται ως σύνολο στον αναγκαίο βαθμό το ΔΣ της ΕΛΜΕ.   

4) Η ανοικτή επιτροπή αγώνα και η δράση της δεν αντιστοιχεί στις ανάγκες των καιρών.

5) Το ότι δεν πλημμυρίζουν ακόμα τους δρόμους πάνω από το 10% των 2500 συναδέλφων της περιοχής μας και ειδικά οι ομάδες που χτυπιούνται πολλαπλά (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, υπό σύνταξη, κλπ).

6) Η γενικότερη συστολή, προβληματισμός του μεγαλύτερου μέρους των κοινωνικών στρωμάτων που χτυπιούνται, αφού πιάστηκαν στον ύπνο και ακόμα δεν μπορούν να πιστέψουν το … αδιανόητο.

Στα πλαίσια αυτά:

1) Οφείλουμε να εντείνουμε τις αγωνιστικές μας δυνάμεις στην επόμενη περίοδο και να δημιουργήσουμε θετικούς όρους και προϋποθέσεις, ώστε και η συνέχιση της επίθεσης να μη μας βρει ανοχύρωτους και ο Σεπτέμβρης στα σχολεία να έλθει με καλύτερους όρους απ’ αυτούς που θα ήθελε η  πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η ΕΕ και το ΔΝΤ…

2) Δεν θα επιτρέψουμε όμως στον εαυτό μας, εάν οι όροι και οι προϋποθέσεις δεν αντιστοιχούν, να γίνουμε υπεύθυνοι σε απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στις εξετάσεις (πανελλαδικές ή ενδοσχολικές) εάν η αντίστασή μας δεν γίνει με όρους μαζικούς (μικρό ποσοστό στην προειδοποιητική στις 4 Μάη, μικρή συμμετοχή στην αποφασιστική Γεν. Συνέλευση, κλπ) και με ανοικτή τη συμμαχία με τους μαθητές μας.

Εμπρός συνάδελφοι και συναδέλφισσες  να αντιστρέψουμε τους όρους.

Μπορούμε έτσι να δημιουργήσουμε ρωγμές. Μπορούμε να πυροδοτήσουμε την ελπίδα. Μπορούμε να κάνουμε τους μαθητές μας να μας κοιτούν με χαμόγελο, παρ’ ότι θα γνωρίζουν ότι θα είμαστε φτωχότεροι στους μισθούς, αλλά πλουσιότεροι σε ψυχή. Μπορούμε να βάλουμε τα θεμέλια να μην πληρώσουν τα παιδιά μας και τα παιδιά τους τη δική μας όποια καθυστέρηση, μιζέρια, ψευδαίσθηση, φόβο ή ηττοπάθεια:

Ι) Να συζητήσουμε στους συλλόγους μας από κάθε πλευρά την εισήγηση της ΟΛΜΕ  και το …  ΔΝΤ.

ΙΙ) Να συναντηθούμε στο απογευματινό συλλαλητήριο ΕΛΜΕ και σωματείων την Τρίτη 27/4 (συγκέντρωση στο Εργ. Κέντρο, 19.00).

ΙΙΙ) Να συζητήσουμε «όμορφα κι ωραία» στην 1η μη αποφασιστική Γ. Σ. της ΕΛΜΕ (Τετάρτη 28/4, 19.00, Εργ. Κέντρο).

 

Πάτρα, 25-04-2010, http://eparemvasiax.wordpress.com/

About these ads