Ενιαία Αγων. Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Αχαΐας 

Ενημερωτικό 10ο: Τοποθετήσεις, διευκρινήσεις και άλλα οριακά τινά

 

Μπροστά στις νέες εκλογές και στη δυνατότητα να ολοκληρωθεί η ανατροπή του πολιτικού κατεστημένου της μεταπολίτευσης, να ξεκουμπιστεί από το λαό η επιτροπεία, να ανατραπούν οι δανειακές συμβάσεις με ό,τι τις ακολουθεί και ν’ ανοίξουν νέες καλύτερες προοπτικές για τον ίδιο, σας ενημερώνουμε όπως οφείλουμε και για ορισμένα ζητήματα που απασχόλησαν ή θα απασχολήσουν το ΠΥΣΔΕ (πλην πειθαρχικών οι διαδικασίες νέων τοποθετήσεων κλπ, όταν ανάψει το πράσινο φως από το ΥΠΔΜΘ).

Ι) Κενά: Η δική μας παρέμβαση  ξεκίνησε με τον πίνακα Γ που στάλθηκε πριν το Πάσχα στο Υπουργείο ενόψει των μεταθέσεων. Το δίλλημα που αντιμετωπίστηκε ήταν αν στην εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ θα αποτυπώνονταν οι πραγματικές ανάγκες ή θα ήσαν φαλκιδεμένες από την αντιφατική εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας. Εμείς επιμείναμε σταθερά σ’ αυτές και έτσι τελικά έγινε.

Να σημειώσουμε ότι υπάρχουν άλλοι δυο παράγοντες που τα καθορίζουν. Ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα και ο αριθμός των ωρών για πλήρες κενό. Στο 1ο θέσαμε ως βάση για να τα αποδεχτούμε τα τμήματα όπως λειτούργησαν φέτος και σημειώσαμε τις επιφυλάξεις μας για όσα   τμήματα είναι άνω των 25, πολύ δε περισσότερο για τα λίγα μεταξύ 28 και 30 που αποτελεί διεκδίκηση του κλάδου. Οι ώρες υπολογίστηκαν ορθά με τον μ.ό. 18 ανά συνάδελφο, αλλά υπάρχει το πρόβλημα ότι το μισό του 18 δεν θεωρείται το ελάχιστο όριο ωρών το 9 για κενό, αλλά το 11. Είμαστε οι μόνοι στο ΥΣ που το θέτουμε, αλλά δεν υπάρχει καμιά άλλη στήριξη. Επομένως δεν συζητείται, ούτε η μείωση π.χ. για το 7 για μονόωρα μαθήματα ή για συνεξέταση σχολείων στο ίδιο συγκρότημα ή γειτονικών. Τα κενά για τις υπεραριθμίες θα ανακοινωθούν ελπίζουμε σύντομα στα σχολεία και στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης (http://www.dide.ach.sch.gr/).

ΙΙ) Μεταθέσεις: Καλύφτηκαν οι ανάγκες σε πολλές ειδικότητες που είχαμε ελλείμματα. Τα κυριότερα κενά (λειτουργικά σε σύνολο περιοχής) που δημιουργήθηκαν είναι:  Α΄ Αχαΐας των ΠΕ01 (-2 από -2), ΠΕ02 (-11/-34), ΠΕ04.01 (-2/-8), ΠΕ04.04 (-2/-8), ΠΕ15 (-3/-5). Β΄ Αχαΐας των ΠΕ06 (-6/-6). Δ΄ Αχαΐας των ΠΕ02 (-4/-13), ΠΕ04.04 (-2/-5), ΠΕ15 (-3/-3), χωρίς βεβαίως να υπολογίζουμε πάσης φύσεως αποσπάσεις ή άλλες απουσίες… Πιθανά τυπικά (αλλά όχι απαραίτητα λειτουργικά) πλεονάσματα  είναι δυνατόν να προκύψουν (μετά τη συρρίκνωση των βοηθητικών δομών, απορρύθμιση στην ΤΕ.Ε., συρρίκνωση ξένων γλωσσών, αφαίρεση μαθημάτων στα ΓΕΛ και κάποιων παλαιών ασύμμετρων μετακινήσεων, αλλά και από τις φετινές μειωμένες μεταθέσεις) κυρίως στις γνωστές επικίνδυνες ειδικότητες.   

ΙΙΙ) Διαδικασία Τοποθετήσεων – Πρώτα κενά – Υπεραριθμίες: Θα γίνουν με τη γνωστή πάγια διαδικασία. Η επίσημη διαδικασία λόγω των εκλογών θα ξεκινήσει όταν εξαιρεθεί το Υπουργείο Παιδείας από το υπόλοιπο δημόσιο (έχει γίνει σχετικό αίτημα). Θα ανακοινωθούν τότε κενά ανά σχολείο περιοχής και ειδικότητα οι υπεραριθμίες (στους ΠΕ04 ανά κλάδο, στους ΠΕ10-ΠΕ13 και Τεχνολογία ομαδοποιημένα στο Γυμνάσιο, αλλά χωριστά στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ ομαδοποιημένα με κλάδους ίδιας ανάθεσης). Τα κενά θα ανακοινωθούν ανά σχολείο και ειδικότητα.

- Ιδιαιτερότητες:  α) στους ΠΕ04 με εκτίμηση αναγκών του σχολείου από το ΥΣ, όπου οι ΠΕ04.05 μόνο σε Γυμνάσια, β) η Τεχνολογία στα Γυμνάσια ομαδοποιημένα σε όλους τους κλάδους (Α ανάθεση), γ) οι τεχνικές ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (ομαδοποιημένες – Α΄ ανάθεση), δ) στους ΠΕ10-ΠΕ13 ομαδοποιημένα στο Γυμνάσιο, αλλά χωριστά στα ΓΕΛ (για του νομικούς χρειαζόμαστε και εισηγήσεις των σχολείων, αφού έγινε το Δίκαιο επιλεγόμενο).

- Να σημειώσουμε ότι στην υπεραριθμία σε μια ειδικότητα ενός σχολείου: α) Βγαίνει υπεράριθμος όποιος έχει περισσότερα μόρια εάν θέλει να κάνει χρήση, β) Εάν όχι, ο τελευταίος τοποθετηθείς και γ) Μπορεί και αυτός να μην κάνει χρήση. Στην Β΄ και Γ΄ Αχαΐας, που λειτουργούν ομάδες, πρώτα συνεξετάζονται όσοι κάνουν χρήση της υπεραριθμίας εντός της ομάδας και κατόπιν εντός της περιοχής. Οι τοποθετήσεις γίνονται με βάση τα μόρια και τη δήλωση προτίμησης κατά πάγιο τρόπο.

- Οι αστερίσκοι: Τα κενά που προέρχονται από θητεία θα σημειώνονται με ένα αστερίσκο, ενώ όσα δημιουργούνται στα πιλοτικά Γυμνάσια (2ο Γυμν. Πάτρας και 1ο Γυμν. Αιγίου) λόγω του πιλοτικού – και πιθανά έωλου αναλυτικού προγράμματος – θα σημειώνονται με δύο.

- Ενστάσεις: Εννοείται ότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη σειρά στις δηλώσεις προτίμησης για τα κενά, ώστε να μην υπάρξουν αμφιβολίες. Σε κάθε περίπτωση δίκαια αιτήματα θα τα στηρίξουμε. Όλες οι διαδικασίες από τους συναδέλφους κρατούν συγκεκριμένο και κλειστό χρονικό διάστημα, γι’ αυτό να είστε σε συνεχή επαφή και με το Δ/ντή του σχολείου σας και την ιστοσελίδα της διεύθυνσης.

IV) Οριστικές Τοποθετήσεις-Βελτιώσεις-Μετατιθέμενοι: Προηγούνται οι ειδικές κατηγορίες (συγκεκριμένες ασθένειες για τους ιδίους, τους συζύγους τους ή παιδιά τους), αλλά όχι οι πολύτεκνοι. Η συνεξέταση όλων των υπολοίπων είναι υποχρεωτική, παρότι υπάρχει ζήτημα με τις εκατοντάδες στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, πράγμα για το οποίο έχουμε πακέτο προτάσεων εδώ και χρόνια, που ακόμα δεν έχει γίνει δεκτό. Μετά την διαδικασία των υπεραρίθμων, θα δημιουργηθεί νέος κατάλογος οργανικών κενών (και με θητεία). Παράλληλα θα υπάρχουν και προσωρινά κενά (κάτω των 11 ωρών). Στις περιοχές Β΄, Γ΄ και Δ΄ θα ζητήσουμε να πέσει κατά μία ώρα το όριο προσωρινού κενού πέραν της μεγαλύτερης πόλης (Αίγιο, Καλάβρυτα, Κ. Αχαΐα) και να ιδωθούν ιδιαίτερα τα μονόωρα μαθήματα μετά την περσινή εμπειρία που λειτούργησε καλά πάνω από το 90%!

- Για την συνυπηρέτηση και εντοπιότητα η εγκύκλιος δίνει τα μόρια στα σχολεία μέσα στις Δημοτικές Ενότητες των πρώην Καποδιστριακών Δήμων. Π.χ. Δημότης στο Ρίο μπορεί να κάνει χρήση στα σχολεία Καστριτσίου, αλλά όχι της Πάτρας ή των Βραχνεΐκων. Εμείς λόγω της άποψής μας για την συγκεντρωτική δομή του Καλλικράτη και τα συμφραζόμενα για άλλα ζητήματα (π.χ. διαθέσεις) την θεωρούμε σωστή.

- Ο  αιρετός μας στο ΠΥΣΔΕ, όταν θα αρχίσει η διαδικασία (θα καλεστείτε με ανακοίνωση), από τότε και για κάθε Τρίτη και ώρα 20.0 έως 22.00 θα βρίσκεται στα γραφεία της ΕΛΜΕ για λεπτομερείς διευκρινήσεις. Σε περίπτωση δυσκολίας μπορείτε να ζητάτε πληροφορίες ηλεκτρονικά ή τηλεφωνικά.

- Ενστάσεις μπορείτε να κάνετε εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών και θα επιμένουμε να εξετάζονται ουσιαστικά, όπως και πέρσι.

- Όσοι δεν έχουν οριστική τοποθέτηση, έχουν κάνει αίτηση, αλλά δεν κάνουν δήλωση προτίμησης μένουν τελευταίοι και τοποθετούνται με τα μόριά τους σε ό,τι κενό έχει απομείνει. Όσοι δεν έχουν κάνει ούτε αίτηση τοποθετούνται από το ΠΥΣΔΕ κατά την βούλησή του.

V) Αποσπάσεις εντός του Νομού. Η διαδικασία αιτήσεων θα ξεκινήσει πιθανά εντός του Ιουνίου. Θα γίνουν με την μοριοδότηση του Υπουργείου (πλην απίθανης ανατροπής). Εμείς ως Κίνηση θα δούμε κάποια προβλήματα που δημιουργήθηκαν κατά την 1η εφαρμογή της. Θα σας ενημερώσουμε σχετικά.

VI) Πειθαρχικά στο ΠΥΣΔΕ: Με το νέο Δημ. Κώδικα και το νόμο 4057/2012 (ΦΕΚ 15 Μαρτίου 2012) καταργήθηκαν για 1η φορά από το 1927 οι αιρετοί από τα πειθαρχικά συμβούλια (ΠΥΣΔΕ κλπ), για τα οποία θα συσταθούν 3-μελή Υ.Σ. ανά περιφέρεια με 2 δημόσιους νομικούς. Γίνεται κατανοητό γιατί προωθήθηκε αυτή η τεράστια συντηρητική αναδίπλωση. Οι εκπαιδευτικοί μέσα στο νέο πολιτικό τοπίο που θα επιβάλλει ο λαός οφείλουν να αντιστρέψουν και τη φορά αυταρχικοποίησης της εκπαίδευσης. Έχει δοθεί μεταβατική περίοδος μέχρι 15 Ιουνίου.

Μέσα στην περίοδο αυτή είχαμε ένα αυτοδίκαιο πειθαρχικό (από πρωτόδικη απόφαση δικαστηρίου). Εμείς παίξαμε συν τοις άλλοις και τον ειδικό ρόλο του συνδικαλιστικού συνηγόρου, όπου φωτίσαμε και άλλες όψεις του ζητήματος, που σχετίζονται με τη δημόσια εμφάνιση των εκπαιδευτικών. Πιθανά  μέχρι 15 Ιουνίου θα υπάρξει νέο πειθαρχικό με αναπληρωτή που σχετίζεται με τις αντιφάσεις που δημιουργούνται από το νέο Μισθολόγιο, τις Καλλικρατικές δομές, την κατάργηση πληρωμής των διαθέσεων και των οδοιπορικών, αλλά και τις ανάγκες κάλυψης επειγουσών εκπαιδευτικών αναγκών. Αφορμή γι’ αυτό υπήρξε η μη αποδοχή διορισμού δυο αναπληρωτών στο κενό και η πίεση για κάλυψη της επείγουσας εκπ. ανάγκης (μάθημα πανελλαδικά εξεταζόμενο). Κρούομε τον «κώδωνα του κινδύνου» για τη νέα σχολική χρονιά.

VIΙ) Ο βαθμός και ο μισθός των αιρετών. Μετά από παραπληροφόρηση μέσα στα σχολεία που ως κινούμενη άμμος δημιούργησε λανθασμένες κατηγορίες σημειώνουμε τα εξής. Όλοι οι αιρετοί πληρώνονται με βάση τη γνωστή κατάταξη, με την οποία τοποθετήθηκαν σε βαθμό και κλιμάκιο. Εάν και όταν αποδοθεί βαθμός Α΄ (όπως από το 1985 στον καιρό της θητείας τους) αυτό δεν έχει καμία μισθολογική διάσταση (δεν έγινε ούτε για τους 8 αιρετούς των ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ, όπου υπήρχε πρόθεση της Α. Διαμαντοπούλου).

VIII) Μισθός αναπληρωτών & Ωρομισθίων: Λύθηκε οριστικά το ζήτημα της μισθοδοσίας. Όλοι αναπληρωτές κατατάσσονται με βάση τη δημόσια προϋπηρεσία τους (όχι ακόμα από ΔΠΙΔ ή ιδιωτικό έργο, όπως και στους μόνιμους) «ως νεοδιόριστοι» και τα προσόντα, παίρνουν τους αντίστοιχους βαθμούς & κλιμάκια. Ήδη με το μισθό του Απριλίου ξεκίνησε ο νέος μισθός όπου οι θετικές διαφορές θα μοιραστούν στους τρεις μήνες (4ος, 5ος και 6ος).

 

Οι αιρετοί με την Ενιαία Αγωνιστική Κίνηση για το ΠΥΣΔΕ Ν. Αχαΐας είναι:

 

1) Παναγιώτης Μπούρδαλας, τακτικό μέλος, κιν. 6976791812, e-mail: pmkas2004@yahoo.gr

2) Παναγιώτης Παΐζης, αναπλ. μέλος, κιν. 6944347119 , e-mail: ppaizis@sch.gr

 

Πάτρα, 16-05-2012

About these ads