Πολύ καλή παρουσίαση έκαναν τα τοπικά κανάλια Patra TV και  Achaia Chanel στη χθεσινή συνέντευξη τύπου. Σας παρουσιάζουμε τη δημοσιεύει σήμερα η «ΗΜΕΡΑ» και η «Πελοπόννησος«.

ola-nhpagwgeio-ekpopar-agsysp-pam-bdhm-bpas-11-2-09


http://imeraonline.gr/090212/01_Hmera/big/p19.jpg

Στοιχεία για την πρόσβαση στην εκπαίδευση, κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου

Μέχρι και 9 κιλά… το βάρος της γνώσης

Από τους 100 μαθητές που γράφονται στην Α΄ δημοτικού μόλις οι 50 καταλήγουν να συμμετέχουν στις Πανελλήνιες εξετάσεις λόγω διαρροής ή της βάσης του 10. Και από τους 50 οι 10 έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν σχολή που επιθυμούν σύμφωνα με τα στοιχεία της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης Αχαΐας η οποία διοργανώνει σήμερα ανοικτή εκδήλωση.

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν χθες τα μέλη  της οργανωτικής επιτροπής της εκδήλωσης, Παναγιώτης Μπούρδαλας, πρ. Πρόεδρος Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, Βασίλης Δημόπουλος πρ. Γραμματέας Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας και Βαγγέλης Πασάς δάσκαλος και πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Λαρισσού, τόνισαν ότι ο στόχος τους είναι, με την συγκεκριμένη εκδήλωση, να δώσουν τη δυνατότητα ανάπτυξης ενός ουσιαστικού διαλόγου και να δοθεί βήμα στην κοινωνία.

Παρουσιάζοντας συγκεκριμένα στοιχεία που μαρτυρούν  την αποτυχία του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος, κυρίως σε σχέση με τις δυνατότητες πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που δίνει στους μαθητές.

Ειδικότερα από τους 100 μαθητές που γράφονται στην Α΄ Δημοτικού, οι 94 φτάνουν στην Α΄ Γυμνασίου, ενώ στην Α΄ Λυκείου η διαρροή φτάνει το 4,5% καθώς γράφονται μόλις 65 μαθητές (ΣΣ 27 γράφονται στην Α ΕΠΑΛ). Απολυτήριο Λυκείου λαμβάνουν οι 62, ενώ στα θρανία των Πανελλαδικών εξετάσεων τελικά 50 μαθητές.

«Από τους 50 μαθητές μόνο 20 έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές υψηλής προτίμησης. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν όλος ο καυγάς να γίνεται μόνο για 20 μαθητές. Πρέπει λοιπόν να δώσουμε την δυνατότητα στους μαθητές να ανακαλύψουν την κλήση τους κι έχοντας τις κατάλληλες γνώσεις να επιλέξουν τη σχολή που θέλουν» ανέφερε ο κ. Μπούρδαλας.

«Η τσάντα ενός μαθητή της Ε΄ Δημοτικού με επτάωρο ζυγίζει 9 κιλά και 600 γρ.. Ζύγισα την τσάντα της κόρης μου προκειμένου να έχω ακριβή εικόνα για το τι βάρος  κουβαλούν σήμερα οι μαθητές. Το τραγικό βέβαια είναι ότι ενώ η τσάντα είναι μεν βαριά, αλλά έχουμε λειτουργικά αναλφάβητους» προσέθεσε ο κ. Πασσάς θέλοντας να επισημάνει την κούραση των μαθητών η οποία όμως δεν συνοδεύεται από την ανάλογη γνώση.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 18.00 το απόγευμα στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης κι έχει θέμα: « Το σχολείο σε σταυροδρόμι». Της συζήτησης θα προηγηθούν τοποθετήσεις από το Χρήστο Κάτσικα ο οποίος θα μιλήσει για «το σχολείο πριν τις εξετάσεις πρόσβασης». Ο δάσκαλος Βασίλης Κακαρούμπας θα εισηγηθεί: «Το αναλυτικό πρόγραμμα στο Δημοτικό Σχολείο» και ο φιλόλογος Γιάννης Αρβανίτης θα μιλήσει για την «διάσπαση του ενιαίου της γνώσης και τους πολλαπλούς διαχωρισμούς στη β/βάθμια εκπ/ση».

ΜΑΡΙΝΑ ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ

Πελοπόννησος, ΤΟΠΙΚΑ, ΠΕΜΠΤΗ, 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009, σελ. 4.

Να ευχαριστήσουμε επίσης τα σάϊτ www.alafavita.gr και www.anaitolika.gr για την διαφήμιση της εκδήλωσης.

Ελπίζουμε η ενεργός συμμετοχή συναδέλφων , γονέων, μαθτών, φοιτητώ κλπ να διακιώσει την εκδήλωση και το θέμα της.