Τα παιδιά αποδέκτες κατακερματισμένης γνώσης, τόνισε από την Πάτρα ο Χρ. Κάτσικας

«Έχουμε φτάσει να έχουμε ένα εκπαιδευτικός σύστημα που παρέχει εκπαίδευση αμάθειας. Τα παιδιά δέχονται κατακερματισμένη γνώση  την οποία αδυνατούν να αφομοιώσουν, έτσι καταλήγουν από τους 100 μαθητές που γράφονται στην Α ΄ Δημοτικού οι 50 να φτάνουν στις εισαγωγικές εξετάσεις».

baskakar-12-2-09Στη φωτογραφία ο δάσκαλος Βασ. Κακαρούμπας

(Φωτογραφία στη Πελοπόννησο)

Αυτό επεσήμανε στην «Π» ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας Χρήστος Κάτσικας ο οποίος συμμετείχε χθες ως ομιλητής στον ανοικτό διάλογο που διοργάνωσε η Εκπαιδευτική παρέμβαση Αχαΐας στο Μέγαρο Λόγου και Τέχνης.

«Μόνο ένα μικρό μέρος των παιδιών έχει την δυνατότητα να παρουσιαστεί ως υποψήφιο για το Πανεπιστήμιο, ενώ ένα πολύ μικρότερο μέρος έχει τη δυνατότητα να μπει στη σχολή που θέλει και βέβαια και αυτοί που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο μόνον σε ποσοστό 21% καταφέρνουν ως πτυχιούχοι να κάνουν μια εργασία η οποία είναι σε  αντιστοίχηση με τις σπουδές που κάνουν» τόνισε ο κ. Κάτσικας.

Ο ίδιος ανέφερε ότι συνέπεια του παραπάνω είναι ότι: «Τα ¾ των πτυχιούχων για τα τρία πρώτα χρόνια μετά το τέλος του πτυχίου βρίσκονται σε κατάσταση ετεροαπασχόλησης, ανεργίας ή υποαπασχόλησης που έχει να κάνει με εργασία που αμείβεται με 400 και 600 ευρώ».

Κληθείς από την «Π» ο κ. Κάτσικας να αναδείξει τα βασικά «αγκάθια» της εκπαίδευσης ανέφερε τα εξής:

► «Τοι σύστημα πρόσβασης αποτελεί αντανάκλαση του βασικού προβλήματος που υπάρχει από την Α΄ Δημοτικού μέχρι την τελευταία τάξη του Λυκείου.

Ένα πρώτο αγκάθι είναι το γεγονός ότι στην υποχρεωτική εκπαίδευση έχουμε τα τελευταία χρόνια αναλυτικά προγράμματα και βιβλία τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών αλλά στις αντιληπτικές τους ικανότητες. Κάθε χρόνο 6.500 παιδιά εγκαταλείπουν την υποχρεωτική εκπαίδευση κι έτσι πυκνώνουν οι αναλφάβητοι.

► Το διπλό δίκτυο που υπάρχει στο Γυμνάσιο. Έχουμε μία τεχνική εκπαίδευση, η οποία είναι για τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού κι ένα γενικό λύκειο το οποίο είναι εντελώς θεωρητικό.

Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν μία πρόταση που θα μπορούσε να απαντήσει στις πραγματικές ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας, εκτιμά ο κ. Κάτσικας ότι θα είναι «το 12χρονο ενιαίο σχολείο που θα χωρούσε όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους χρόνια. Ένα σχολείο που θα είχε το απόγευμα προαιρετικό απογευματινό τετράωρο κύκλο δωρεάν, όπου το παιδί θα μπορούσε να μάθει ξένη γλώσσα, υπολογιστές, καλλιτεχνικά και να κάνει ενισχυτική διδασκαλία από την Α΄ δημοτικού. Στο τέλος αυτής της σχολικής πορείας θα μπορούσε να έχει εξασφαλίσει την πιστοποίηση της γνώσης της ξένης γλώσσας και των υπολογιστών».

Στην ίδια εκδήλωση ομιλητές ήταν ο δάσκαλος Βασίλης Κακαρούμπας και ο φιλόλογος Γιάννης Αρβανίτης. Μετά τις εισηγήσεις ακολούθησε εκτενής διάλογος με παρεμβάσεις και εκπροσώπων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.

ΜΑΡΙΝΑ ΡΙΖΟΓΙΑΝΝΗ

Πελοπόννησος, ΤΟΠΙΚΑ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2009, σελ. 14.