Πρόταση-κάλεσμα

Προς τις παρατάξεις, σχήματα, συλλογικότητες και μέλη

του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας

742886_b

Παρά το ότι η «κρίση» αποτελεί το προσφιλές και αποκλειστικό πολλές φορές θέμα ενασχόλησης ειδικών, εντύπων, ΜΜΕ, επιμελώς αποφεύγεται να φωτιστούν οι πραγματικές της διαστάσεις, οι προοπτικές και οι συνέπειές της, τόσο στο βάθος της οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής και πολιτισμικής ζωής, όσο και στην έκταση της δηλαδή στο ποιοι θα θιγούν.

Η διαφορετικότητα της κρίσης που είναι η αιτία, και όχι το αποτέλεσμα, για τη χρηματοπιστωτική, τραπεζική κρίση, την κρίση του νεοφιλελευθερισμού προκύπτει από μια σειρά πρωτόγνωρων χαρακτηριστικών όπως: α) η κρίση έχει ως επίκεντρο την «καρδιά» του καπιταλιστικού κόσμου (ΗΠΑ, Βρετανία, ΕΕ), καθώς και τις πιο γοργά αναπτυσσόμενες καπιταλιστικές οικονομίες, β) αγγίζει όλους τους τομείς της καπιταλιστικής οικονομίας (τη λεγόμενη «πραγματική» οικονομία), γ) χτυπάει τομείς, κλάδους και εταιρείες που εμφανίζονταν ως σύμβολα της υπεροχής του καπιταλισμού και της ελεύθερης αγοράς, δ) προκαλεί την κατάρρευση όχι μόνο των χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων, αλλά και ολόκληρων χωρών. Ήδη γίνεται λόγος για περίπου 100 χώρες που βρίσκονται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Συνέπειες της κρίσης

Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας της κρίσης αγκαλιάζει κάθε πτυχή της ζωής των εργαζομένων προκαλώντας βαθιές τομές στο χαρακτήρα της ταξικότητας της κοινωνίας, στη σχέσης εξουσίας και εργαζομένων.

Οι κομβικοί πυλώνες της νέας τους στρατηγικής για την υπέρβαση της κρίσης συνθέτουν ένα νέο κανιβαλικό γύρο λεηλασίας των εργατικών αναγκών, μια εφιαλτική περίοδο κοινωνικής βαρβαρότητας, μια νέα φάση επιθετικότερης προώθησης των αναδιαρθρώσεων του καπιταλισμού που θα επικεντρώνεται:

● Στην άγρια εκμετάλλευση των εργαζομένων με την  ένταση και επέκταση της προσφυγής του κεφαλαίου στις πιο βάρβαρες μεθόδους εκμετάλλευσης (παράταση εργάσιμου χρόνου, ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων, μερική απασχόληση, ωρομισθία κ.λπ.), τη δραματική συρρίκνωση των κοινωνικών παροχών της περίθαλψης της ασφάλισης, τη συντριβή του «κράτους πρόνοιας» και την πλήρη εμπορευματοποίηση όλων των πλευρών της κοινωνικής ζωής και της φύσης.

Ενώ στην αρχή έσπευσαν να διαβεβαιώσουν ότι η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει ελαφρά και για μικρό διάστημα την ύφεση, τα εντεταλμένα ΜΜΕ αναλαμβάνουν να μας προετοιμάσουν. Σύμφωνα με τους «νέους υπολογισμούς» η ύφεση της ελληνικής οικονομίας θα διαρκέσει 2 έως τρία χρόνια το λιγότερο και γι αυτό ζητούν «εθνική συναίνεση» δηλαδή κοινωνική αποδοχή των αντιλαϊκών επιλογών τους.

● Στην ένταση της επίθεσης στις λαϊκές ελευθερίες ως στοιχείο των ευρύτερων ανακατατάξεων, που καλούνται να θωρακίσουν πολιτικά το αστικό καθεστώς. Η δρομολόγηση της κατάργησης του ασύλου, το νέο ιδιώνυμο δήθεν κατά της κουκούλας, οι ομάδες άμεσης κρούσης των δυνάμεων καταστολής που «σε ένα λεπτό θα δρουν και θα συλλαμβάνουν προληπτικά», η για πρώτη φορά νομιμοποίηση της δράσης της ασφάλειας σε κινήματα και χώρους, η δολοφονική επίθεση ενάντια στην Κ. Κούνεβα, είναι τα πρώτα μικρά δείγματα του τι θα επακολουθήσει.

Οι δραστηριότητες του κ. Σανιδά υπέρ του Jubo που επιδιώκουν την καταβολή 1.000.000 ευρώ!!! από συνδικαλιστές και τη φυλάκιση πέντε εξ αυτών δεν θα αργήσουν να χτυπήσουν την πόρτα όποιου αποφασίσει να αντιδράσει στα σχέδιά τους.

Η εκπαίδευση θα βρεθεί στο στόχαστρο πολύ πιο επιθετικά.

1. Με τη μετατροπή της εκπαίδευσης σε μέρος της παραγωγικής διαδικασίας επιχειρείται μια συνολική και ριζική αναδιάρθρωση νεοφιλελεύθερου χαρακτήρα, που στόχο έχει την πλήρη προσαρμογή της του σχολείου στις ανάγκες της αγοράς.

2. Με την προώθηση της εμπλοκής και του ρόλου των επιχειρήσεων βλ. έξυπνο σχολείο, δίκτυο σχολικής καινοτομίας, «διάλογος» ΥΠΕΠΘ.

3. Με την επιχειρηματοποίησή της την παράδοσή της στις επιχειρήσεις και την εφαρμογή της ανταποδοτικότητας. Η ίδια η εργατική τάξη θα πληρώνει τα έξοδα αναπαραγωγής της δύναμής της.

4. Με την αποκέντρωση που στοχεύει  στην αλλαγή του περιεχομένου της εκπαίδευσης με ευέλικτα προγράμματα που θα σχεδιάζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους οι επιχειρήσεις και οι ΟΤΑ,  και την εξασφάλιση ελέγχου μαθητών γονιών και κυρίως των εκπαιδευτικών.

5. Με την ένταση της ταξικότητας με την  απόρριψη από τα πρώτα στάδια ολοένα και μεγαλύτερου ποσοστού παιδιών αδύναμων να παρακολουθήσουν και να ανταποκριθούν.

6. Με τον έλεγχο και καταστολή του εκπαιδευτικού κινήματος, απαραίτητη προϋπόθεση για την εξασφάλιση της υλοποίησης των παραπάνω

7. Τη χειραγώγηση με κάθε μέσο των εκπαιδευτικών με ένταση του αυταρχισμού και του ελέγχου.

8. Οι κοινωνικές συνέπειες η ανεργία, η οικογενειακή κατάσταση, η εγκληματικότητα, η παραβατικότητα, ο ρατσισμός, ο εθνικισμός, η ηθική και πολιτιστική παρακμή θα έχουν άμεση αντανάκλαση στη καθημερινή εκπαιδευτική πράξη

Μετά από όλα αυτά θεωρούμε επιτακτική ανάγκη:

1. Την εκτίμηση της κατάστασης που θα αντιμετωπίσουμε στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Πέρα από τις όποιες εκτιμήσεις, απόψεις για το χαρακτήρα της κρίσης που έχει ο καθένας και το οποίο είναι θέμα προς συζήτηση, ζύμωση, αντιπαράθεση, το ζήτημα είναι να αναζητηθούν τα αποτελέσματα της κρίσης για το σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Ο επόμενος Σεπτέμβρης θα είναι διαφορετικός για τις ελληνικές οικογένειες, τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία. Το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς θα βρει με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις  το 20% των γονιών άνεργους. Το μάθημα σε παιδιά οικογενειών που βιώνουν την  ανεργία δεν θα είναι εύκολο. Πολλά παιδιά θα αδυνατούν να προμηθευτούν τα υλικά για τη νέα χρονιά. Η μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων θα εντείνει την αναζήτηση τρόπων κάλυψης των αναγκών είτε από τους γονείς είτε από «χορηγίες».

Η επανάπαυση που επικρατεί στον κλάδο μας δεν θα διαρκέσει για πολύ όταν θα κληθούμε να αποδεχτούμε παραπέρα μείωση των αποδοχών μας. Ήδη με το επιχείρημα της μείωσης της πίτας γίνονται ανοιχτά πλέον υπολογισμοί για το αποτέλειωμα του 14ου μισθού και έπεται συνέχεια. Η διαφημιστική καμπάνια της Eurobank για την εξασφάλιση ιατρικών εξετάσεων έναντι ετήσιας εισφοράς είναι εύγλωττη.

2. Τη συσπείρωση, ενίσχυση του συλλόγου με νέες, διαφορετικές πρακτικές τόσο στην αντίληψη και στη φύση τους, με συγκεκριμένους στόχους:

●  Την υπεράσπιση του χαρακτήρα της εκπαίδευσης και του σχολείου.

● Την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των εργαζόμενων στην εκπαίδευση.

●  Την απόκρουση κάθε απόπειρας επιβολής αυταρχισμού και ελέγχου.

3. Άνοιγμα στην κοινωνία που θα προετοιμάζει θα αποκαλύπτει τις αιτίες και τις ευθύνες για την κατάσταση στην εκπαίδευση και τα σχολεία και θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για κοινή δράση και ένα αγώνα διαρκή και δύσκολο.

4. Την ανάληψη ανάλογης πρωτοβουλίας-παρέμβασης στη Γενική συνέλευση της ΔΟΕ τον Ιούνιο.

Πάτρα, 20 Μαρτίου 2009

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ Π. Ε. Πάτρας

Advertisements