Διαβάστε την Προεκλογική Προκήρυξη για τις εκλογές στις 04-06-2009 στο Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας. Όλη η προκήρυξη σε word:

agwn-syspeir-pe-patras-proklprokh-mais2009

Η κοινωνία στο γύψο

Με αφορμή την οικονομική κρίση, οι «Μίχαλοι» προτείνουν μισή δουλειά, μισή ζωή. Με το πρόσχημα της εγκληματικότητας, συλλαμβάνουν και εξευτελίζουν, μετανάστες, φτωχούς, ξένους εργάτες. Με το πρόσχημα των μεταρρυθμίσεων, ξεθεμελιώνουν τη δημόσια Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια και κάθε κοινωνική παροχή.

Απέναντι στα δικαιώματα και τις ανάγκες των εργαζομένων, ορθώνονται τα «εθνικά προγράμματα μεταρρυθμίσεων», τα προγράμματα σύγκλισης της Ε.Ε., οι αντιεκπαιδευτικές στρατηγικές της Μπολόνια και της Λισαβόνας.

Η εκπαίδευση στο στόχαστρο

180px-Poreia-athina-080606

Στο χώρο της εκπαίδευσης, η υποχρηματοδότηση, οι μειωμένοι διορισμοί εκπαιδευτικών με την παράλληλη αύξηση των αναπληρωτών και των ωρομισθίων, το πέταγμα χιλιάδων προνηπίων από το δημόσιο νηπιαγωγείο, η λειτουργία νηπιαγωγείων από ιδιώτες και Δήμους με την πρόσφατη Υ.Α., η προσπάθεια εισόδου χορηγών και επιχειρηματιών στο σχολείο, οι ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, τα τεράστια προβλήματα στη σχολική στέγη, η απαξίωση και ιδιωτικοποίηση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και ο επιλεκτικός ρόλος των νέων αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων παραμένουν και εντείνονται. Μέσα σε αυτό το σκηνικό, το ΥΠΕΠΘ στήνει ένα προσχηματικό διάλογο νομιμοποίησης προκαθορισμένων εκπαιδευτικών μέτρων αντιδραστικού περιεχομένου. Η συμμετοχή της πλειοψηφίας της ΔΟΕ (ΠΑΣΚ & ΔΑΚΕ) σε αυτόν, δηλώνει την ενσωμάτωση της Ομοσπονδίας στις κρατικές στοχεύσεις και την ταύτιση ΠΑ.ΣΟ.Κ-Ν.Δ., γύρω από το ζήτημα της προώθησης του φτηνού σχολείου της αγοράς. Νέοι εξεταστικοί φραγμοί- αξιολόγηση/χειραγώγηση – ενίσχυση των κάθετων και οριζόντιων σχολικών διαχωρισμών είναι οι πραγματικές στοχεύσεις του εκπαιδευτικού διαλόγου.

Η δράση του συλλόγου (;)

Η εκπροσώπηση στο ΔΣ δεν φαίνεται να έχει σχέση με τη δράση της κάθε παράταξης. Πολλοί είναι εκείνοι που απογοητεύτηκαν περιμένοντας να συμβεί επιτέλους κάτι στο Σύλλογο με τα νέα δεδομένα που ξεκινούσε η συνδικαλιστική χρονιά.

Η πλειοψηφία της ΔΑΚΕ όχι μόνο δεν άλλαξε τη στάση της αλλά οχυρωμένη πίσω από την άρνηση της προεδρίας αδρανοποιήθηκε πλήρως για έναν ολόκληρο χρόνο, όχι βέβαια προς μεγάλη τους στεναχώρια.

Η πολυσυζητημένη προγραμματική συμφωνία ΠΑΣΚ και Α.Ε.Ψ. όχι μόνο δεν απέδωσε τίποτα, αλλά έδειξε ότι ήταν το πρόσχημα για να νομιμοποιήσουν τη συνεργασία τους, αφού τίποτε απ’ αυτή τη συμφωνία δεν τηρήθηκε.

Η 6μηνη ανάληψη, τέλος, της προεδρίας από το Α.Ε.Ψ. διέψευσε και τους πιο απαισιόδοξους ψηφοφόρους του για ένα «αριστερό, ενωτικό, ανεξάρτητο και διεκδικητικό ρεύμα» που θα «μετέτρεπε τις αγωνίες και την αγανάκτηση σε δράση για τα εκπαιδευτικά κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα».

Η Ταξική Ενότητα συνέχισε την απαξίωση των διαδικασιών του Συλλόγου μιας και, κατά τη γνώμη τους, μόνο με το ΠΑΜΕ θα αλλάξουν οι καταστάσεις, δηλ. με ξεχωριστές συγκεντρώσεις, κ.ά. Συμμετείχε μόνο όταν κάτι αφορούσε το ίδιο.

Οι λόγοι που διαψεύστηκαν οι προσδοκίες είναι απλά ότι ο σύλλογος δεν έπαψε να είναι στίβος κομματικής και πολιτικάντικης διαμάχης. Ότι συνδικαλισμός νοείται η ψηφοθηρία και το βόλεμα των ημετέρων. Ότι η ενότητα δεν είναι τίποτ’ άλλο παρά μέσο επίτευξης των πολιτικών επιδιώξεων των κομματικών μηχανισμών.

Η δράση μας στο σύλλογο

1. Από την πρώτη κιόλας συνεδρίαση του ΔΣ ζητήσαμε να δραστηριοποιηθεί ο σύλλογος      και να αναδείξει το ζήτημα του ωραρίου των νηπιαγωγών και του ολοήμερου νηπιαγωγείου. Μετά από 7 μήνες κάλεσαν τις νηπιαγωγούς για να … ενημερώσουν το ΔΣ για τα ζητήματα που τις απασχολούν στα νηπιαγωγεία.

2. Καμία παράταξη, ούτε ο Σύλλογος, δεν αντιτάχτηκε στο έγγραφο των Σχολικών Συμβούλων για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου τον περασμένο Ιούνιο  παρά μόνο η ΑΓΩΝ. ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ.

3. Με εκδήλωσή μας το Φεβρουάριο αναδείξαμε τα ζητήματα σχετικά με τα νέα αναλυτικά προγράμματα στο σχολείο και το χαρακτήρα της σχολικής γνώσης.

4. Από το Μάρτιο με πρότασή μας σε όλες τις παρατάξεις ζητήσαμε να ασχοληθεί ο σύλλογος με τις συνέπειες της κρίσης στους εκπαιδευτικούς, το σχολείο τους μαθητές και τη μαθησιακή διαδικασία. Μόλις στις 25 Μαΐου έγινε ανοιχτό ΔΣ για το θέμα, όπου δεσμεύτηκαν ΠΑΣΚ και Α.Ε.Ψ. (η Ταξική Ενότητα απουσίαζε) να δραστηριοποιηθεί ο σύλλογος σύμφωνα με το πλαίσιο αξόνων που προτείναμε και να προωθηθούν στη συνέλευση του Συλλόγου μας και της ΔΟΕ τα εξής:

α. Υπεράσπιση και αντίσταση σε κάθε απόπειρα ενάντια στο εισόδημα την κοινωνική μας ασφάλιση και τα εργασιακά δικαιώματά μας.

β. Στήριξη της οικογένειας των μαθητών μας με συγκεκριμένα μέτρα, όπως: Μείωση του κόστους φοίτησης με κάλυψη από το σχολείο δαπανών για υλικά, δραστηριότητες με ειδική μέριμνα στα νηπιαγωγεία που πρέπει κάποτε να πάρουν από τις σχολικές επιτροπές τα χρήματα που δικαιούνται για την προμήθεια υλικών.

γ. Καθιέρωση της ενισχυτικής διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία.

δ. Συντονισμένη μείωση της ύλης με πρωτοβουλία του συλλόγου.

ε. Πρωτοβουλία του συλλόγου για σύσκεψη με τους συλλόγους γονέων που θα αποτελέσει αφετηρία για κοινή δράση.

στ. Πρωτοβουλία του συλλόγου με το πανεπιστήμιο Πατρών για κοινή διερεύνηση των συνεπειών της κρίσης στα παιδιά.

ζ. Εκτιμώντας ότι μια από τις σημανικότερες συνέπειες της κρίσης είναι η έξαρση του ρατσισμού να ανακηρυχτεί το επόμενο σχολικό έτος, έτος αντι-ρατσισμού.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Είναι καιρός να αντισταθούμε στις υποσχέσεις αυτών που ξέρουν το πρόβλημά μας πριν από μας, που αν και είναι οι υπεύθυνοι γι’ αυτό με τις πολιτικές που στηρίζουν, έχουν έτοιμη και τη λύση… Απέναντι στην ακινησία ως την ανοιχτή συναίνεση του υποταγμένου συνδικαλισμού να αντιτάξουμε τη μόνη μας δύναμη, τη δύναμη της συλλογικότητας. Σε αυτά τα πλαίσια, κρίσιμη σημασία για την επόμενη περίοδο έχουν οι μάχες για την ασφάλιση – περίθαλψη (όρια ηλικίας, «επαγγελματικά» ταμεία, εφάπαξ, ΟΠΑΔ), τη λιτότητα – πάγωμα μισθών, το νέο μισθολόγιο, την προσχολική αγωγή, την αξιολόγηση, την ωρομισθία – αποδιάρθρωση εργασιακών σχέσεων.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

► Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εκπαιδευτικούς. Κατάργηση του θεσμού της αναπλήρωσης– και της ωρομισθίας και αντικατάσταση τους με μόνιμες-οργανικές θέσεις εργασίας στα σχολεία.

► Όλα τα επιδόματα στο βασικό – Κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας κατά το πρότυπο των γιατρών του δημοσίου. Απεγκλωβισμός από το «ενιαίο» μισθολόγιο.

► Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών τώρα για να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά, για την εφαρμογή της προσχολικής αγωγής νηπίων και προνηπίων, αλλά και όλο το εκπαιδευτικό έργο της δωδεκάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης (εκπαίδευση μεταναστών, φροντιστηριακά, ενισχυτική διδασκαλία, ειδική αγωγή, ξενόγλωσση & μουσική εκπ/ση κλπ.), της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (1:20 σε Δημοτικό και 1:15 σε Νηπ/γείο). Απόσυρση της Υ.Α. για λειτουργία νηπιαγωγείων από ιδιώτες και Δήμους.

►  Ενιαία αντιμετώπιση όλων των εκπαιδευτικών στο θέμα του διδακτικού ωραρίου. ΟΧΙ μείωση ωραρίου μόνον των στελεχών (δ/ντών, υποδ/ντών).

► ΟΧΙ στην μετατροπή των ΤΑΜΕΙΩΝ σε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ (δικαστική απόφαση των Βρυξελών). Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας.

► ΟΧΙ στη θεσμική αξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία, κέντρο ο σύλλογος διδασκόντων. Επίκεντρο η μόρφωση και εργασία των παιδιών, η συλλογική ανατροφοδότηση & αλληλεπίδραση, η ελεύθερη από πιστοποιήσεις, πολύπλευρη, ετήσια δημόσια επιμόρφωση με κεντρικό ρόλο των ΑΕΙ και εκπαιδευτικών

► Ενιαία γνώση σε Ενιαίο σχολείο.

► Ενότητα αγωνιστική του σωματείου– Όχι στα “ενωτικά” κομματικά παιχνίδια

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

  1. Κακαρούμπας Βασίλης
  2. Μπόμπα Θεοδώρα
  3. Πασσάς Βαγγέλης

Πάτρα, Μάιος 2009