ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ  Δ.Ε.

  

ΤΑ  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ  ΤΡΥΚ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ,

ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ,

ΔΕΝ  ΜΠΟΡΟΥΝ  ΝΑ ΚΡΥΨΟΥΝ  ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ  ΤΟΥ  ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ

 adeia-bouli-1

  • Περιφερειακές εξετάσεις, «αποκέντρωση και ευελιξία», ιδιωτικοποίηση  και αξιολόγηση-χειραγώγηση, αυτό είναι το «νέο όραμά» τους για  το  σχολείο

           Όλα όσα έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα από το λεγόμενο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποτελούν στην ουσία μια ενιαία επιχείρηση «αναμόρφωσης» και «εκσυγχρονισμού»  της σχολικής εκπαίδευσης, στην κατεύθυνση της καλύτερης σχέσης της με τους σκοπούς και τους όρους των συναποφασισμένων  και  διακηρυγμένων στόχων  του κεφαλαίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

           Το ΥΠΕΠΘ επιχειρεί να καλύψει τα σχέδιά του με τη γνωστή ρητορική για «απαλλαγή των μαθητών και των οικείων τους από το άγχος της αποτυχίας και της ανασφάλειας». Στα ίδια ακριβώς χνάρια, στην ίδια κατεύθυνση βαδίζει και η εκπαιδευτική πρόταση του άλλου ετέρου της αστικής διακυβέρνησης, του ΠΑΣΟΚ. Κυβέρνηση και ΠΑΣΟΚ στοιχίζονται – και στο ζήτημα της παιδείας – στο δρόμο των οδηγιών των Βρυξελλών, για ένα σχολείο φθηνό, ευέλικτο και αποδοτικό για τα κυρίαρχα συμφέροντα.

          Η Κυβέρνηση και  το ΥΠΕΠΘ  επιχειρούν να ζυμώσουν ακόμη περισσότερο το σχολείο με την μαγιά των περιφερειακών εξετάσεων, επιδιώκουν να το αποκεντρώσουν και να διαφοροποιήσουν τη μάθηση μέσα από ευέλικτα προγράμματα που θα προσαρμόζονται στις «τοπικές αγορές», επιζητούν να επιταχύνουν πλευρές της ιδιωτικοποίησή του, θέλοντας να μετακυλήσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κόστος της φοίτησης στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και  πασχίζουν να ενοχοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς, προσπαθώντας να απαντήσουν στην εκπαιδευτική κρίση με ενίσχυση συγκεντρωτικών και ελεγκτικών μηχανισμών χειραγώγησης, εξ ου και η ξαναζεσταμένη φιλολογία του ΣΠΔΕ για «αξιολόγηση» όλων των τύπων.

       Ωστόσο, οφείλουν να γνωρίζουν ότι σχεδιάζουν επί χάρτου καλοκαιριάτικα χωρίς τον ξενοδόχο,  δηλαδή τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους εργαζόμενους, που θα βρουν τρόπο να ανακόψουν τα σχέδιά τους και να διεκδικήσουν  αγωνιστικά ένα σχολείο που θα απομειώνει και δεν θα εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, ένα σχολείο των όλων και των ίσων.

ΑΘΗΝΑ, 21 ΙΟΥΛΙΟΥ 2009

www.paremvaseis.org,

Advertisements