Πήρα σήμερα και δίνω σε δημόσια θέα το μεγαλύτερο μέρος ενός ηλ. γράμματος από εκπαιδευτικό στην Ολλανδία….

Γιατί στενοχωριέστε για ένα κομμάτι ψωμί; Υπάρχει και το κέικ!
 

Λοιπόν, για όσους πιστεύουν πως το ΠΑΣΟΚ είναι κάτι καλύτερο από ΝΔ και πως κάτι θα άλλαζε:  ξυπνείστε!  Αλοίμονο σε αυτούς που περίμεναν κάτι τέτοιο.  Μόνο μια διάταραξη αυτής της στατικής ισορροπίας θα φέρει κάτι καινούργιο…..   


Ομως η εξέλιξη της κατάστασης προς μια κατεύθυνση τέτοια ΄όπως αυτή που περιγράφεται στο άρθρο του Χ. Κάτσικα (Σ.Σ.  http://www.tanea.gr/default.asp?pid=12&la=1&ct=8&artid=4546182 ) είναι αδύνατον να ανατραπεί. Το θέμα είναι πώς θα τροποποιηθεί έτσι ώστε να ενταχθούν σε αυτή την εξέλιξη και ορισμένες θετικές για τους εκπαιδευτικούς ρυθμίσεις και ιδιαιτερότητες.
 
Οσο για την διά βίου μάθηση του εκπαιδευτικού: το ίδιο έχουμε και εδώ (Ολλανδία).  Συνεχώς – ακόμα και στον ελεύθερο χρόνο – οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεώνονται μεν, διακριτικώς πιέζονται δε, να επιμορφώνονται γιατί κακά τα ψέματα οι διδακτικές  μέθοδοι των δεκατιών του 60, 70, 80 είναι ξεπερασμένες . 
 Με κατάλληλη νομοθεσία όμως υποχρεώνεται το σχολείο (ο εργοδότης δηλαδή που δεν είναι το υπουργείο Παιδείας) να μονιμοποιήσει τον καθηγητή μετά από επιτυχή=θετκή αξιολόγηση και αφού ο καθηγητής κλείσει δύο-τρία χρόνια σαν αναπληρωτής-εργαζόμενος.

Σε μια χώρα όπως η Ολλανδία ο καθηγητής δεν διορίζεται από το κράτος αλλά ψάχνει ο ίδιος για δουλειά και δραστηριοποιείται έτσι ώστε να πετύχει αυτό που θέλει (σχολείο, περιφέρεια, λύκειο/γυμνάσιο, μισθολογική βαθμίδα)…

 Το κάθε σχολείο έχει συμφέρον να προσλάβει ικανούς καθηγητές και όχι απλώς κάτοχους πτυχίων που ναι μεν κατέχουν την γνώση πάνω στο αντικείμενο αλλά δεν κατέχουν άλλες δεξιοτεχνίες όπως : ανάπτυξη και χρήση οπτικοακουστικού υλικού, αποτελεσματικής διδασκαλία σε τάξεις με μεγάλες διαφορές επιπέδου, μεικτές τάξεις με μαθητές από άλλο πολιτιστικό υπόβαθρο κλπ.
Δηλαδή το πτυχίο δεν εξασφαλίζει αυτόματα και το μέλλον .
Ταυτόχρονα το σχολείο χάρη σε αυτήν την αυτονομία είναι ευέλικτο να αποφασίζει για δραστηριότητες, αγορά υλικού, εκδρομές και άλλα, μόνο του και δεν εξαρτάται από το υπουργείο και την κρατική μηχανή. Ετσι το σχολείο δεν είναι απρόσωπο αλλά καθορίζει το ίδιο την φιλοσοφία του, το πολιτιστικό και αθλητικό του πρόγραμμα κ.λ.π.  Εννοείται πως τα σχολεία ελέγχονται από την επιθεώρηση και πως επίσης επιχορηγούνται από το κράτος. Κακή λειτουργία του σχολείου σημαίνει αρνητική εικόνα και μείωση αριθμού των μαθητών και μείωση της επιχορήγησης.
Αυτά όλα αφορούν τα δημόσια σχολεία. Τα ιδιωτικά είναι εδώ ελάχιστα .  Στο Αμστερνταμ έχουμε περίπου 2-3 ιδιωτικά σχολεία (πληθυσμός πάνω από 1εκατομ.).
Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό, όμως είναι η πραγματικότητα. Βέβαια στην Ελλάδα έχουμε αυτή την σάπια κατάσταση του γλειψίματος και του «μέσου» που ευνουχίζει κάθε ταλέντο και κάθε πρωτοβουλία υγιών πολιτών  και εργαζομένων….
Από μόνοι μας δεν είμαστε σε θέση να απαλλαγούμε από αυτό το άθλιο συνήθειο.
Υποψιάζομαι πως μια τέτοια – απαράδεκτη στα μάτια των αριστερών ιδεολόγων,  εξέλιξη  θα μπορούσε να φέρει μια κάποια αλλαγή.
 
Το πιο επείγον όμως θέμα είναι:  η άνοδος των μισθών!!!!!!!!!!!!
Οι μισθοί είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ χαμηλοί στην Ελλάδα!!!!!!!!!!!!!!!
 
Στην Ολλανδία όπως και σε άλλες ευρωπαικές χώρες οι πρωτοδιόριστοι παίρνουν μισθό που φτάνει περίπου τον μισθό του εκπαιδευτικού με πολύχρονη υπηρεσία στην Ελλάδα (καθαρά).  Από την άλλη μεριά εδώ έχουμε εργασιακό πρόγραμμα ως το βράδι (8:30-16:30 και συχνά ως τις 18:00). Επίσης βραδινές ώρες για τις επισκέψεις των γονιών ή εκδηλώσεις και γιορτές μαθητικές, μέρες συνελεύσεων και τέτοια παρόμοια…..
 
Αυτά για την ώρα,
καλό Σαββατοκύριακο,
Al…..  Z…..