Της Ντίνας Ρέππα

 εκπροσώπου των Παρεμβάσεων Κινήσεων  Συσπειρώσεων στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

www.paremvasis.gr,   paremvasisntina@gmail.com

τηλ. Επικοινωνίας 6974750410

Αλήθειες και ψέματα της συνάντησης ΔΟΕ-Διαμαντοπούλου

Καμιά ουσιαστική αλλαγή στους σχεδιασμούς του ΥΠΕΠΘ

Πιεσμένο το ΥΠΕΠΘ από τη θύελλα αντιδράσεων

Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός σε ρόλο πυροσβέστη της οργής  του εκπαιδευτικού σώματος με αντάλλαγμα την απόσπαση αοριστολογιών

Τι δήλωσε η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ:

  • Για τις προσλήψεις

Καμία απολύτως απάντηση και δέσμευση δε δόθηκε για τον αριθμό των προσλήψεων. Αντίθετα η τοποθέτηση ότι πρέπει να είμαστε κι ευχαριστημένοι που δεν παγώνουν και στην εκπαίδευση όπως στο υπόλοιπο δημόσιο, η επιμονή στο πλεονάζον προσωπικό χρησιμοποιώντας στοιχεία του ΟΟΣΑ ότι το 50% των εκπαιδευτικών δεν είναι στην τάξη, η ανάλυση της «τραγικής» κατάστασης της ελληνικής οικονομίας, προετοιμάζουν το έδαφος για δραστικές περικοπές.

Αρνήθηκε να τοποθετηθεί για τις θέσεις εικαστικών που θεσμοθέτησε ο 1566/’85 καθώς επίσης και για τον αριθμό των προσλήψεων νηπιαγωγών.

Αρνήθηκε να τοποθετηθεί συγκεκριμένα, πότε θα καλύψει τα 1.000 κενά που το ΥΠΕΠΘ έδινε πριν ένα μήνα για την πρωτοβάθμια. Σε επιμονή μας, απάντησε ότι υπέγραψε την ημέρα εκείνη κάποιες προσλήψεις που μετά από δυο ώρες αποδείχτηκε ότι ήταν 64(!!!) εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας.

  • Για τον τρόπο πρόσληψης

Επέμεινε στις αρχικές της δηλώσεις ότι όλες οι προσλήψεις θα γίνονται με απαραίτητη προϋπόθεση την επιτυχία στον ΑΣΕΠ ο οποίος θα είναι ετήσιος. Πρόσθεσε ότι θα προσμετράται και η προϋπηρεσία χωρίς να γίνει συγκεκριμένη στο πώς.

Αρνήθηκε να πάρει θέση και παρέπεμψε στη διαβούλευση το απλό ερώτημα που της θέσαμε «τι θα συμβαίνει όταν ένας εκπαιδευτικός περάσει στον ΑΣΕΠ, δουλέψει ως αναπληρωτής, πάρει μόρια για τη χρονιά εκείνη και την επόμενη δεν περάσει στον ΑΣΕΠ; Θα ξαναδουλέψει ή όχι;». Τόνισε και πάλι ότι οι πίνακες θα σταματήσουν να τροφοδοτούνται από φέτος. Δήλωσε ότι για φέτος θα ισχύσει το παλιό καθεστώς και ότι θα υπάρχει μεταβατική περίοδος μετά την ψήφιση του νόμου. Αρνήθηκε να τοποθετηθεί για τη διάρκεια της και για ποιο τμήμα από τους χιλιάδες αδιόριστους θα αφορά.

Σε συζήτηση για την αξία των πτυχίων ως προϋπόθεση διορισμού, χλευάστηκαν από την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ τα Πανεπιστήμια και αμφισβητήθηκε καθαρά το πτυχίο εκπαιδευτικού που παρέχουν. Από την πλευρά του ΥΠΕΠΘ έπεσε ακόμα και η σκέψη της συνέντευξης για να βεβαιώνεται η εκπαιδευτική ικανότητα των υπό πρόσληψη εκπαιδευτικών, όχι φυσικά (ακόμα;) ως θέση αλλά ως ερώτημα εναλλακτικής λύσης απέναντι στον ΑΣΕΠ. Η ομοσπονδία οφείλει να αντιπαλέψει κάθε τρόπο πρόσληψης που ακυρώνει την αξία των πτυχίων και οδηγεί στη συνεχή αξιολόγηση-χειραγώγηση. Το εκπαιδευτικό κίνημα δε θα επιτρέψει να επανέλθουν από την πίσω πόρτα απόψεις που ακούστηκαν στη συνάντηση, όπως το πόρισμα Δήμου του 1998, που έχουν απορριφθεί από τον κλάδο.

  • Για το «δόκιμο» εκπαιδευτικό

Σχετικά με το θεσμό του «δόκιμου» (υπάρχει στη νομοθεσία αλλά είναι ανενεργός) επιχειρηματολόγησε για την ανάγκη να υπάρχει διαδικασία που να αξιολογεί αν ένας εκπαιδευτικός κάνει για την τάξη. Αναφέρθηκε μάλιστα, ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου έχουν καταγεγραμμένο ότι το 17% των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στην τάξη είναι ακατάλληλοι(!!!). Μετά από επιμονή μας να μας εξηγήσει πώς καταγράφεται αυτό το ποσοστό αναφέρθηκε σε καταγγελίες γονιών(!!!) που υπάρχουν στις υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ. Είναι τουλάχιστον εξοργιστικό να κάνει χρήση ένα υπουργείο των καταγγελιών που φυσικά δεν έχουν αποδειχθεί, για να προχωρήσει σε πολιτική υποταγής και χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Είναι απολύτως κατανοητός ο ρόλος που θέλει να δώσει και στην ηλεκτρονική διαβούλευση και στον ηλεκτρονικό ρουφιάνο που θέλει να εγκαθιδρύσει ώστε να δέχεται καταγγελίες. Η ομοσπονδία δε δικαιούται να μπει σε συζήτηση για το ρόλο του δόκιμου με απόψεις περί παρατηρητή εκπαιδευτικού δίπλα στο δόκιμο κ.λπ. που ακούστηκαν στη συνάντηση. Μια τέτοια στάση που αφήνει περιθώρια συζήτησης με το ΥΠΕΠΘ για τα θέματα αυτά είναι το λιγότερο επικίνδυνη.

  • Για το θεσμό της ωρομισθίας

Ξεκαθάρισε ότι η κατάργηση της ωρομισθίας ΔΕΝ αφορά το σημερινό ολοήμερο που δεν το θεωρεί ολοήμερο. Ξεκαθάρισε επίσης, ότι και στο ολοήμερο στο οποίο αναφέρεται θα υπάρχει ο θεσμός του ωρομίσθιου για ειδικές περιπτώσεις που αρνήθηκε όμως να συγκεκριμενοποιήσει. Αν αυτό συνδυαστεί με τις προγραμματικές της δηλώσεις για μόνιμο προσωπικό στα βασικά μαθήματα, καταλαβαίνει κανείς ότι μόνο για κατάργηση δε μιλάει.

  • Για τις μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις

Οι διορισμοί, θα γίνονται κεντρικά από το υπουργείο, (του οποίου οι εκπαιδευτικοί είναι και θα παραμείνουν υπάλληλοι), στις διευθύνσεις αλλά και σε συγκεκριμένα σχολεία. Ο εκπαιδευτικός θα υποχρεώνεται να παραμένει στη θέση του για τρία χρόνια (αντί ενός που ισχύει για τις γενικές τάξεις και δυο για τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής).  Θα αποσπάται μόνο αν θα στέλνεται αντικαταστάτης του. Θα παίρνει τα μόρια της θέσης στην οποία πραγματικά υπηρετεί κι όχι της οργανικής του.

  • Για την ειδική αγωγή

Θα γίνει συνολική συζήτηση για το ζήτημα της ειδικής αγωγής, άφησε να εννοηθεί ότι ίσως προχωρήσει σε νέο νομοσχέδιο, αποδέχτηκε τη θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων, με σαφή άρνηση δέσμευσης για τον αριθμό, και με προσανατολισμό διορισμού των αναπληρωτών ειδικής αγωγής μέσω ΑΣΕΠ. Δεν ξεκαθάρισε τι θα κάνει με τα σεμινάρια 400 ωρών υποστηρίζοντας ότι οι πανεπιστημιακοί έχουν διφορούμενες απόψεις.

  • Για τα στελέχη εκπαίδευσης

Θα προχωρήσει σε νέο νόμο για τα στελέχη εκπαίδευσης και με βάση αυτόν θα γίνει η συνολική αλλαγή.

  • Για τους μισθούς

Δεν προχώρησε σε καμία απολύτως δέσμευση. Υπερτόνισε τη δύσκολη συγκυρία, την τραγική οικονομική κατάσταση, το σφιχτό προϋπολογισμό, τόνισε ότι όλα σχετίζονται με το σύνολο των μεταρρυθμίσεων και των αλλαγών σε εκπαιδευτικά, εργασιακά, αξιολόγηση και αμοιβή και πήρε άλλη μια βδομάδα παράταση για να τοποθετηθεί.

Από τη συζήτηση με την ηγεσία του Υπουργείου έγινε απολύτως φανερό ότι:

· ΔΕΝ ήθελαν να δεσμευτούν σε τίποτα απολύτως. Κρατούσαν επιθετική στάση απέναντι σε κάθε προτροπή να γίνουν συγκεκριμένοι. Η αοριστολογία και η αντίληψη ότι θα υπάρξει διαβούλευση δέκα ημερών στο διαδίκτυο κυριάρχησε.

· Η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών είναι γραμμή του υπουργείου. Άσχετα με το κάθε φορά ύφος που χρησιμοποιεί το πολιτικό προσωπικό, βάση της αντίληψής τους είναι να ρίξουν τα βάρη στις πλάτες των εκπαιδευτικών για όλα τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η πολιτική των κυβερνήσεων στην εκπαίδευση. Ακόμα και εξώφθαλμες ανεπάρκειες του κρατικού μηχανισμού, όπως η αντικατάσταση των εκπαιδευτικών που μετατίθενται ή αποσπώνται σε άλλη θέση, πάει να φορτωθεί στο εκπαιδευτικό σώμα. Αφού το κράτος δε θέλει να δώσει χρήματα για προσλήψεις, να μη γίνονται αποσπάσεις. Καταλαβαίνει κανείς τι θα γίνει του χρόνου με τις εκπαιδευτικές άδειες και τα διδασκαλεία, όπως επίσης πώς θα εννοεί την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών το ΥΠΕΠΘ (ούτε κατά διάνοια με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα).

· Η εντατικοποίηση, η αξιολόγηση, η πειθάρχηση είναι βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης. Η συζήτηση περί ορθολογικής κατανομής του προσωπικού γίνεται για να προχωρήσει σε δραστική μείωση των διορισμών χωρίς μεγάλο κοινωνικό κόστος. Συκοφαντεί αυτονόητα δικαιώματα των εργαζόμενων, όπως να μη δουλεύουν ελαστικά εργαζόμενοι, να μη διορίζονται στα 40 τους και να παραμένουν μακριά από τις οικογένειες τους, να μη παίρνουν μισθούς πείνας και να βρίσκονται για χρόνια μακριά από τον τόπο καταγωγής τους πληρώνοντας νοίκια και μετακινήσεις. Χλευάζει το πτυχίο ως βασικό προσόν εργασίας, θεωρεί το εκπαιδευτικό δυναμικό είτε εργάζεται είτε είναι αδιόριστο ως κατά βάση ανίκανο να βρίσκεται στην τάξη, που γι’ αυτό πρέπει να το αξιολογεί συνεχώς ώστε να διαλέγει τους ικανούς. Ονοματίζει ανεπαρκείς τους εκπαιδευτικούς που δε θα περνάνε από τη λαιμητόμο του ΑΣΕΠ.

· Βάζει στο στόχαστρο τους νέους εκπαιδευτικούς ως τον πιο αδύναμο κρίκο για να ξεκινήσει επίθεση στο σύνολο των εκπαιδευτικών. Η επιλογή του ΑΣΕΠ ως βασικό προσόν διορισμού έχει στόχο την αμφισβήτηση της εκπαιδευτικής ικανότητας των νέων εκπαιδευτικών, επιδιώκει τη νομιμοποίηση της ανάγκης συνεχούς αξιολόγησής τους και φυσικά θα χρησιμοποιηθεί ως η κερκόπορτα για να προχωρήσουν στην αξιολόγηση-χειραγώγηση του συνόλου των εκπαιδευτικών. 

· Ανοίγει όλα τα ζητήματα γνωρίζοντας ότι δεν είναι όλα το ίδιο σοβαρά, έτσι ώστε να μπορεί να αφαιρέσει από το προτεινόμενο πακέτο κάποιες δευτερεύουσες πλευρές, κρατώντας την κυρίαρχη επιλογή που είναι ο ΑΣΕΠ και η αξιολόγηση για όλους.

· Το ΥΠΕΠΘ έχει επίγνωση της οργής που δημιούργησε στη βάση των εκπαιδευτικών γι’ αυτό με τη συνδρομή του κυβερνητικού συνδικαλισμού επιδιώκει να αλλάξει το ύφος, να κατεβάσει τους τόνους ώστε να μη θυμίζει τις μέρες της υπουργού κας Γιαννάκου, για να μπορέσει να εξασφαλίσει τους όρους να περάσουν οι κεντρικές επιδιώξεις.

· Το ΥΠΕΠΘ φοβάται πραγματικά το εκπαιδευτικό κίνημα. Οι δηλώσεις της υπουργού εξόργισαν τους εκπαιδευτικούς και το υπουργείο το γνωρίζει. Η πρόσφατη εκλογική νομιμοποίηση είναι φανερό ότι εξαντλείται γρήγορα και η δυσαρέσκεια από το σύνολο της κυβερνητικής πολιτικής κυριαρχεί (προϋπολογισμός, ασφαλιστικό κ.λπ.).

· Το σχολείο της αγοράς είναι βασική κυβερνητική επιλογή. Το ΥΠΕΠΘ θα επιδιώξει να προωθήσει όλες τις αναδιαρθρώσεις που το υπηρετούν, όπως η περιφερειακότητα, η αποκέντρωση, η αξιολόγηση, το ολοημέρο σχολείο, η σύνδεση με τις επιχειρήσεις και την αγορά κ.λπ.

 

Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός σε ρόλο πυροσβέστη

 Από την Τρίτη 16/11 που κλείστηκε το ραντεβού με την ηγεσία του υπουργείου η πλειοψηφία (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) στη ΔΟΕ αρνήθηκε κάθε αγωνιστική πρωτοβουλία. Είναι φανερό ότι ο κυβερνητικός συνδικαλισμός της ΠΑΣΚ επιδίωκε η συνάντηση και το δελτίο τύπου που θα εξέδιδε η ομοσπονδία να κατευνάσει την οργή των εκπαιδευτικών ώστε κατ’ αρχήν να περάσει ο σκόπελος των Γενικών Συνελεύσεων της εβδομάδας αυτής. Γι’ αυτό και οι ερωτήσεις που τέθηκαν προς την υπουργό στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έβαζαν τα κομβικά θέματα και κυρίως δεν πίεζαν για σαφείς απαντήσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, γίνονταν για να αποσπάσουν αοριστολογίες που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν επικοινωνιακά (π.χ. για την κατάργηση της ωρομισθίας) και φυσικά με την ταχτική της φημολογίας (π.χ. οικονομικά).

Η ταχτική αυτή είναι ταχτική ήττας. Το ΥΠΕΠΘ φοβάται το κύμα οργής που βλέπει να  διογκώνεται. Η συναίνεση στις κυβερνητικές επιλογές, ο επικίνδυνος δρόμος διαλόγου με αυτές, η άρνηση κινητοποιήσεων ώστε να εκφραστεί μαζικά, μαχητικά και αποφασιστικά η αντίθεση των εκπαιδευτικών, «οι εκδουλεύσεις» και οι επικοινωνιακές «συμβουλές» εξυπηρετούν την κυβέρνηση αλλά όχι τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

 

ΑΝΤΙΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΤΤΑΣ

 

ΜΕ ΜΑΧΗΤΙΚΟΥΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ

Για το εκπαιδευτικό κίνημα οι ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι βάση συζήτησης. Διεκδικούμε τα αιτήματά μας για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους, για κατάργηση της ελαστικής εργασίας, για κατάργηση του ΑΣΕΠ, για μαζικούς διορισμούς, ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Θα βρεθούμε απέναντι σε κάθε προσπάθεια μοιράσματος της φτώχειας, θα αποκαλύψουμε κάθε απόπειρα συναίνεσης, θα συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις για ένα μαχητικό αποφασιστικό κίνημα ανατροπής.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στις αγωνιστικές πρωτοβουλίες του επόμενου διαστήματος με πρώτες το Σάββατο 28/11 στις 12.30 μ.μ. στα Προπύλαια και τη Δευτέρα 30/11 στις 12.30 μ.μ. στο ΥΠΕΠΘ.

 

ΠΗΓΗ: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank23_11_715.php

Advertisements