Οξύ κτιριακό πρόβλημα, υποχρηματοδότηση των σχολείων, διάλυση των ενισχυτικών δομών και προβλήματα στις τοποθετήσεις προσωπικού, είναι τα βασικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της περιοχής, την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων. Η εικόνα που προκύπτει από πολλά γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής, εμφανίζει μια κατάσταση στα όρια της διάλυσης.

 

 

Μάθημα σε…αποθήκη

 

Το μεγάλο κτιριακό πρόβλημα, μετά το σεισμό του 2008, προκαλεί μεγάλες δυσχέρειες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο συνδυασμός κακής χωροθέτησης του μαθητικού πληθυσμού και των προβλημάτων των κτιριακών εγκαταστάσεων, έχει προκαλέσει προβλήματα σε μια σειρά σχολείων, σε μια ζώνη, που χονδρικά, ξεκινά από την οδό Καλαβρύτων και εκτίνεται στη Νότια και τη Δυτική Πάτρα. Από την κατάσταση αυτή πλήττονται σχολεία όπως τα 4ο, 5ο, 8ο και 11 (ΣΣ 12ο) Λύκειο, το Λύκειο Παραλίας και το Λύκειο Δεμενίκων. Στο σχολικό συγκρότημα των Δεμενίκων, μάλιστα, σύμφωνα με έγκυρη πηγή, υπάρχουν μαθητές που κάνουν μάθημα σε αποθήκη.
Το κτιριακό ζήτημα, έχει και άλλες προεκτάσεις. Σε πολλά σχολεία για παράδειγμα, οι μαθητές αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε προκάτ αίθουσες λόγω των ζημιών στις κτιριακές εγκαταστάσεις. Τέτοια προβλήματα, παρατηρούνται σε μια σειρά σχολικών μονάδων, όπως το 2ο Λύκειο Πατρών, το συγκρότημα Τεμπονέρα, το Μουσικό Γυμνάσιο – Λύκειο, το Γυμνάσιο Λάππα, το Λύκειο Δεμενίκων και σχολεία της Ερυμάνθειας.


Παράτυπες μεταγραφές
 

Αυτή η κατάσταση, έχει σαν αποτέλεσμα τη μεγάλη κινητικότητα του μαθητικού πληθυσμού. Ασφαλείς πληροφορίες, κάνουν λόγο για σωρεία παράτυπων μεταγραφών, προς άλλα Γυμνάσια και Λύκεια.

Τα παραπάνω φαινόμενα, εξάλλου, επιβεβαίωσε ο Παναγιώτης Μπούρδαλας, μέλος του Δ.Σ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας. «Η κάκιστη κατανομή του μαθητικού πληθυσμού και τα κτιριακά προβλήματα, έχουν δημιουργήσει μια ανώμαλη κατάσταση, που φαίνεται και το θέμα των μεταγραφών. Το ζήτημα θα έχει διάρκεια. Κάποια σχολεία θα γιγαντωθούν, με τα παιδιά να συνωστίζονται και κάποια θα υπολειτουργούν. Με δεδομένη την διάλυση των ενισχυτικών δομών, πολλοί μαθητές θα απευθυνθούν στα φροντιστήρια, για να συμπληρώσουν μέρος των μαθημάτων», παρατήρησε στο “attacktv”.
Το πρόβλημα του συνωστισμού και της ύπαρξης υπεράριθμων μαθητών ανά τμήμα, δεν δημιουργεί απλώς σοβαρά κωλύματα στην διδακτική διαδικασία. Έχει επίσης σαν αποτέλεσμα, σε κάποιες ειδικότητες, να υπάρχει περισσευούμενο εκπαιδευτικό προσωπικό, λόγω των μεγάλων τμημάτων.


Υποχρηματοδότηση

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, να μειώσει κατά 60% τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, αναμένεται, σύμφωνα με τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών, να δημιουργήσει εκρηκτικές καταστάσεις. Ήδη, σχολεία αντιμετωπίζουν πρόβλημα σε αναλώσιμα, όπως χαρτιά και μελάνια, ενώ άλλα έχουν πρόβλημα με τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Η κατάσταση αναμένεται να εκτραχυνθεί τον χειμώνα. Όπως εξήγησε ο κ. Μπούρδαλας, «αν δεν υπάρξουν εκπτώσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης, θα δούμε πρωτοφανείς καταστάσεις. Σκεφτείτε και το άλλο ενδεχόμενο. Αν η ΔΕΗ ιδιωτικοποιηθεί, τότε θα κόβεται το το ρεύμα σε σχολικές μονάδες που χρωστάνε λογαριασμούς».

Ενισχυτική Διδασκαλία τέλος.

Σε πλήρη διάλυση, με κυβερνητική βούλα, βρίσκονται η Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια, χωρίς μάλιστα να έχουν εξοφληθεί οι ωρομίσθιοι και οι συντονιστές. Στο κενό βρίσκονται επίσης, δομές όπως η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Αγωγή Υγείας, δομές, στις οποίες στρέφονταν συχνά οι μαθητές, καθώς αποτελούσαν μια διαφορετική πρόταση από το «τυπικό» ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

Προβλήματα προσωπικού

Ακέφαλα κινδυνεύουν να μείνουν αρκετά Γυμνάσια και Λύκεια της περιοχής, καθώς οι διευθυντές τους, έχουν υποβάλλει αιτήσεις συνταξιοδότησης, ακολουθώντας το κύμα των εκπαιδευτικών που βγαίνει φέτος στη σύνταξη, σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει όσο το δυνατόν περισσότερα απέναντι στον κυκλώνα του Μνημονίου.
Το ζήτημα αυτό όχι μόνο δεν έχει λυθεί, αλλά επιτείνεται κιόλας. Περίπου 15 υποψήφιοι διευθυντές δικαιώθηκαν δικαστικά την περσινή χρονιά και η Δευτεροβάθμια, ενώ κανονικά θα έπρεπε το καλοκαίρι να ξεκινήσει την διαδικασία τοποθετήσεών της, μέχρι σήμερα, δεν έχει προχωρήσει στην ενέργεια αυτή.
Παράλληλα, παρατηρείται συνεχής αύξηση αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε γραφεία και διοικητικές θέσεις, με αδιαφανή τρόπο, σύμφωνα με την Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, η οποία το επόμενο διάστημα προτίθεται να προχωρήσει και σε καταγγελία επί του θέματος. Ακόμα, οι καθηγητές είναι εντελώς αντίθετοι στις ολοκληρωτικές υποχρεωτικές αποσπάσεις καθηγητών συγκεκριμένων ειδικοτήτων, από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, κάτι που συνέβη στην Αθήνα και προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των τοπικών ΕΛΜΕ.


Οι αδιόριστοι

Συνέλευση πραγματοποίησε προχθές το Συντονιστικό Ωρομισθίων Αχαΐας, για πληθώρα ζητημάτων. Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η Πανελλήνια Ένωση Αδιορίστων Εκπαιδευτικών και το Συντονιστικό Ωρομισθίων Εκπαιδευτικών, εξέδωσαν ανακοίνωση, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι «ήδη, κ. Διαμαντοπούλου, ήμασταν παρόντες στις διαμαρτυρίες στα ΠΥΣΠΕ και στα ΠΥΣΔΕ ενάντια στις προσπάθειες εφαρμογής του νέου αντιεκπαιδευτικού νόμου, ενάντια στις συμπτύξεις τμημάτων, την απόκρυψη των κενών, τις προσλήψεις αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου, τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών από δευτεροβάθμια σε πρωτοβάθμια κ.ο.κ. Και από εδώ και στο εξής θα μας βρίσκετε μπροστά σας με κάθε ευκαιρία, εμπόδιο στα σχέδιά σας για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου».

 

ΠΗΓΗ: synt,Τετάρτη, 15-09-2010, http://www.attacktv.gr/Pages/viewArticle.aspx?Category=1&FilterField1=Subject&FilterValue1=%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1&ID=9435

UP DATE: 15-09-2010, ώρα 17.30

https://eparemvasiax.wordpress.com/2010/08/28/posp-ektos-sxol/#comment-110

Advertisements