(Σ. Σ. Πραγματοποιήθηκε σήμερα η διαμαρτυρία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας και της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαϊας. Κράτησε πάνω από μία ώρα. Υποσχέθηκε ο ΓΓ Τάσος Αποστολόπουλος να το προωθήσει στο Υπ. Παιδείας. Το ΔΣ της ΕΛΜΕ οφείλει να βγάλει ένα ενημερωτικό για τη συνάντηση)

Προβλήματα της εκπαίδευσης στην περιοχή μας

  Πάτρα, 6-10-2010

κ. Γενικέ,

 Τον τελευταίο χρόνο οι εργαζόμενοι της χώρας μας βιώνουμε την πιο βάρβαρη επίθεση σε βάρος του εισοδήματος, των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, των εργασιακών σχέσεων, των συλλογικών και κοινωνικών δικαιωμάτων μας. Η Κυβέρνηση σε συνεργασία με το ΔΝΤ και την Ε.Ε., με πρόσχημα την οικονομική κρίση για την οποία δεν έχουν καμιά ευθύνη οι εργαζόμενοι και με οδηγό το βάρβαρο μνημόνιο καταργεί ιστορικές κατακτήσεις των εργαζομένων και της κοινωνίας. Την ίδια στιγμή ικανοποιεί τα αιτήματα των εργοδοτών και των τραπεζιτών, αυτών δηλαδή που αύξησαν τα υπερκέρδη τους και ευθύνονται για την κρίση και δίνει νέα προνόμια στις τράπεζες και τις επιχειρήσεις και αφήνει ανέγγιχτους τους τοκογλύφους που ασελγούν πάνω στη χώρα μας και το λαό.

Θα θέλαμε, λοιπόν, καταρχήν να εκφράσουμε τη ριζική μας αντίθεση στην ακολουθούμενη πολιτική που προωθείται στο πλαίσιο του Μνημονίου, διότι με αυτή υπονομεύεται το μέλλον της Παιδείας που είναι δικαίωμα όλων και όχι προνόμιο των λίγων και υποβαθμίζεται ο ρόλος των εκπαιδευτικών ως λειτουργών της παιδείας αλλά και ως εργαζομένων (οικονομικά, ασφαλιστικά, επιστημονικά).

Δηλώνουμε δε ότι θα υπερασπιστούμε με κάθε τρόπο το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά. Θα υπερασπιστούμε επίσης μαζί με όλους τους εργαζόμενους, τα εργασιακά μας δικαιώματα, τους μισθούς και τις συντάξεις μας απέναντι στη νεοφιλελεύθερη πολιτική που ασκεί η κυβέρνηση με την συνδρομή της τρόικας.

1o:   ΤΑ ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ

Κύριε Γενικέ,

σας ενημερώνουμε πως τα σημαντικότερα κτιριακά προβλήματα της περιοχής μας είναι τα ακόλουθα:

α) Σχολεία που χρήζουν νέων κτιρίων ή δομικής ενίσχυσης μετά το σεισμό της 8ης Ιουνίου 2008:

– 3ο Γυμνάσιο Πάτρας (Χρειάζεται κατασκευή νέου κτιρίου. Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, έγκριση χρηματοδότησης, στάδιο προμελέτης. Τώρα σε προκατασκευασμένα κτίρια και υπόγεια 7ου Γυμν.).

– 10 Λύκειο Πάτρας  (Σκέψη να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για να γίνει νέο κτίριο καθώς κρίθηκε ασύμφορη η επισκευή. Τώρα σε προκατασκευασμένα)

– Γυμνάσιο Λουσικών  ( Χρειάζεται νέο κτίριο. Χρηματοδότηση από πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ΟΣΚ. Τώρα σε προκατασκευασμένο)

– Γυμνάσιο και Λύκειο Ερυμάνθειας (Χρειάζεται νέο κτίριο. Χρηματοδότηση από πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ΟΣΚ. Τώρα σε προκατασκευασμένα)

– Γυμνάσιο Λάππα  ( Χρήζει δομικής ενίσχυσης και οι εργασίες σταμάτησαν, γιατί δεν πληρώθηκε ο εργολάβος. Τώρα σε προκατασκευασμένα).

β) Συστεγαζόμενα σχολεία με πρόβλημα χώρων:

– 12ο Λύκειο και 11ο Γυμνάσιο (Δεν υπάρχει οικόπεδο)

Λύκειο Παραλίας και 1ο Γυμνάσιο Παραλίας (Δεν υπάρχει οικόπεδο)

-Λύκειο και Γυμνάσιο Δεμενίκων (Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, έγκριση χρηματοδότησης, στάδιο προμελέτης).

γ) Ανάγκη κατασκευής νέων κτιρίων

-ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής 

ΕΕΕΕΚ Πάτρας ( ένταξη στο ΕΣΠΑ, ρυμοτομικός έλεγχος μέσα στο Νοέμβρη)

Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο Πάτρας

– Γυμνάσιο Κ. Αχαΐας (Χρειάζεται κατασκευή νέου κτιρίου. Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, έγκριση χρηματοδότησης, στάδιο προμελέτης).

δ) Δημιουργία νέου σχολείου

23ο  Γυμνάσιο Πάτρας (Εγλυκάδα).

ε) Προκατασκευασμένες αίθουσες διδασκαλίας υπάρχουν και σε άλλα σχολεία της περιοχής (π.χ. 2ο ΓΕΛ), αλλά και πολλές τάξεις λειτουργούν σε ακατάλληλες αίθουσες (π.χ. ημιυπόγεια, χώροι αποθηκών).

2ο : ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

 Το ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας διαμαρτύρεται για την υποχρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών, αφού το ποσό της χρηματοδότησης μειώθηκε κατά περίπου 60% (!), με αποτέλεσμα τα σχολεία να αντιμετωπίζουν άμεσο κίνδυνο να αντεπεξέλθουν στις τρέχουσες αυξημένες λειτουργικές δαπάνες τους.

Το ΔΣ επισημαίνει πως πάγιες αρχές  του είναι ότι:

1. πρέπει να υπάρχει διαφάνεια τόσο στην κατανομή του ποσού της χρηματοδότησης στις Σχολικές Επιτροπές από τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, όσο και στη διαχείριση του ποσού αυτού από τις Σχολικές Επιτροπές.

2. πρέπει να υπάρχουν σταθερά κριτήρια στη διανομή των χρημάτων στις Σχολικές Επιτροπές, γιατί παρατηρήθηκε το φαινόμενο, επειδή η κυβέρνηση έδωσε ελάχιστα χρήματα στις Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, κάποια σχολεία να «τιμωρούνται» με μικρή χρηματοδότηση, επειδή έχουν χρήματα στα ταμείο τους, ενώ άλλα να παίρνουν περισσότερα, επειδή εφαρμόζουν μια πιο χαλαρή οικονομική πολιτική και βρέθηκαν με λίγα χρήματα.

2.  δεν πρέπει να υπάρξει συγκεντρωτισμός στη διαχείριση του ποσού αυτού, για παράδειγμα με πιθανή συγκέντρωση των Σχολικών Επιτροπών σε επίπεδο διευρυμένων Δήμων, γιατί κάτι τέτοιο θα καταργήσει τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών ως οργάνων λαϊκής συμμετοχής και θα δημιουργήσει πιθανότητες «εξυπηρετήσεων» σε κάποια σχολεία σε βάρος άλλων.

3.  η κυβέρνηση οφείλει με βάση τις κείμενες νομοθετικές διατάξεις να χρηματοδοτεί πλήρως τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Με βάση αυτήν την αρχή οποιαδήποτε υποχρηματοδότηση, που μπορεί να οδηγήσει σε ανάμειξη χορηγών ή/και στην ανάγκη να συμμετέχουν οι γονείς στα έξοδα του σχολείου, θα μας βρει αντίθετους.  

3ο:  ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ

Η απαξίωση της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης προκύπτει από:

α) Το χρονίζον και άλυτο μέχρι τώρα πρόβλημα της περιοχής μας, αυτό της μη λειτουργίας του Νοσοκομείου του Αγ. Ανδρέα, που δημιουργεί συνθήκες ασφυξίας στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ρίου και δίνει ευκαιρίες …ανάπτυξης σε ιδιωτικές κλινικές.

β) Επιπλέον, με απόφαση της κυβέρνησης έχει διακοπεί η δωρεάν χορήγηση περίπου 250 φαρμάκων και σκευασμάτων ευρείας χρήσης, μεταξύ των οποίων και φάρμακα χρόνιας χορήγησης καρδιοπαθών, αναλγητικά κλπ. Ενώ, ήδη ο ΟΠΑΔ είναι καταχρεωμένος, γιατί το δημόσιο δεν καλύπτει τις δαπάνες που αναγνωρίζει, ενώ ήδη πλήθος εξετάσεων δεν αναγνωρίζονται από τον ΟΠΑΔ αλλά χρεώνονται στους ασφαλισμένους, (π.χ. με το ΦΕΚ 128, άρθρο 24 (03/08/2010) τίθενται εκτός τιμολόγησης από ΟΠΑΔ και ΟΠΑΔ/ ΤΥΔΚΥ παρά πολλές εξετάσεις που αφορούν την Πυρηνική Ιατρική και άλλες ειδικότητες της Ιατρικής), ενώ ήδη οι μισθοί μας έχουν περικοπεί και οι φόροι αυξηθεί, η κυβέρνηση επιλέγει να επιβαρύνει μισθωτούς και συνταξιούχους με ένα επιπλέον κόστος.

γ) Τέλος, είναι γνωστό ότι ο Σύλλογος των Φαρμακοποιών στην περιοχή μας έχει ήδη διακόψει τις συμβάσεις με άλλα Ταμεία ασφαλισμένων, γιατί τα Ταμεία αυτά δεν εξοφλούσαν τα χρέη τους προς τους φαρμακοποιούς και δεν θα διστάσει να κάνει το ίδιο και με τον ΟΠΑΔ, αν το Δημόσιο δεν πληρώνει έγκαιρα τα χρέη του από την παροχή των φαρμάκων στους ασφαλισμένους του. 

4ο:  ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ

Α) ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν πληρωθεί:

• οι συντονιστές, οι καταχωρητές και οι μόνιμοι της ΠΔΣ των σχολικών ετών 2008-10.

• όσοι ωρομίσθιοι δίδαξαν στην ΠΔΣ το 2009-2010.

• αμοιβές πάσης φύσεως (οδοιπορικά για εκτέλεση υπηρεσίας ως επιτηρητή ή βαθμολογητή στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετακινήσεις, σχολικές εκδρομές, μετακινήσεις για συμμετοχή σε επιμορφώσεις κ.α.).

• οι συνάδελφοι που έχουν διατεθεί για συμπλήρωση ωραρίου. Συγκεκριμένα, σε πολλές περιοχές δεν πληρώνονται τα οδοιπορικά, με την αιτιολογία ότι η σχετική νομοθεσία προβλέπει μετακίνηση μεταξύ πόλεων ή κωμοπόλεων και δεν περιλαμβάνονται στη σχετική ρύθμιση τα χωριά. Βέβαια, δεν είναι αυτή η πρόθεση του νομοθέτη και θεωρούμε ότι αυθαίρετα ερμηνεύεται η σχετική διάταξη στα εντελλόμενα ορισμένων περιοχών. Επιπλέον, με τη διοικητική μεταρρύθμιση του «Καποδίστρια» δεν υπάρχουν πλέον χωριά, αλλά δημοτικά διαμερίσματα.

• οι αμοιβές των επιμορφωτών και οι αποζημιώσεις των επιμορφωμένων για την περυσινή εισαγωγική επιμόρφωση στα ΠΕΚ.

  • · οι υπερωρίες για το 2010.

 

Β) ΤΟ «ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ»

Η Κυβέρνηση επιδιώκει μέσα από τη θεσμοθέτηση ενός νέου μισθολογίου στο δημόσιο τομέα να περικόψει ακόμα περισσότερο τις αμοιβές μας και να εισάγει δυσμενή αλλαγή φιλοσοφίας και στους ήδη υπηρετούντες και τους νεοδιόριστους, όπως διαρρέεται μέσω του τύπου και δεν διαψεύδει η κυβέρνηση. Το «μισθολόγιο» θα προωθηθεί όχι για να αναβαθμίσει μισθούς και συντάξεις και να αποκαταστήσει τις αδικίες μεταξύ διαφόρων κλάδων του Δημοσίου, όπως φαίνονται από τον επισυναπτόμενο πίνακα, αλλά για την περαιτέρω αφαίρεση του εισοδήματος όλων των υπαλλήλων και τη νέα μείωση των συντάξεων, όπως και την κατάργηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, αντί τη διεύρυνσή της καις τις ομοσπονδίες. Τα επιδόματα, ανάμεσα σε αυτά και της εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, μπαίνουν στο στόχαστρο των περικοπών.

Η κατά 2,5 δισ. ευρώ περικοπή των πόρων για τους μισθούς και τις συντάξεις, που προβλέπεται στο μνημόνιο, αποκαλύπτει πλήρως τους στόχους της Κυβέρνησης και κανένας δεν μπορεί να τρέφει αυταπάτες για το περιεχόμενο του «νέου μισθολογίου».

 

5ο: ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

α) Οι εργασιακές σχέσεις στο Δημόσιο και ειδικότερα στην Εκπαίδευση δοκιμάζονται σκληρά. Στις θέσεις των πάνω από 7.500 καθηγητών/-τριών που πρόσφατα συνταξιοδοτήθηκαν προσλήφθηκαν μόνο 1.425 μόνιμοι. Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να καλύψει τα κενά

–       με προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων,

–       με συμπτύξεις τμημάτων: σήμερα λειτουργούν πολλά τμήματα στην περιοχή μας με πάνω από 25 μαθητές ανά τμήμα. Πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας μας τα τελευταία χρόνια είναι ο καθορισμός ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε 25 στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, 20 στις κατευθύνσεις και την ΤΕΕ και 10 ανά καθηγητή στα εργαστήρια

–       ακυρώνοντας  ή υποβαθμίζοντας σημαντικούς εκπαιδευτικούς θεσμούς, όπως η ΠΔΣ, τα ΣΔΕ, τα ΚΠΕ, τα ΓΡΑΣΥ, τα αθλητικά σχολεία κλπ.

–       μη δίνοντας εκπαιδευτικές άδειες, απαξιώνοντας έτσι την λογική της επιστημονικής επιμόρφωσης έστω και για λίγους. Αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών, προχωρά στην τιμωρία των εκπαιδευτικών που με δική τους πρωτοβουλία προσπαθούν να επιμορφωθούν, για να συμβάλλουν στην αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η κατάργηση των εκπαιδευτικών αδειών (με μοναδική εξαίρεση τις υποτροφίες του Ι.Κ.Υ.) αποτελεί απόφαση οπισθοδρόμησης.

Ζητάμε τη χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών στους εκπαιδευτικούς που έχουν τια απαιτούμενες προϋποθέσεις. Ένας χαμηλά αμειβόμενος εκπαιδευτικός, που αδυνατεί να παρακολουθήσει τις επιστημονικές εξελίξεις, αποτελεί το εύκολο εξιλαστήριο θύμα για καταλογισμό ευθυνών σχετικά με το επίπεδο της Δημόσιας Εκπαίδευσης στη μετά Δ.Ν.Τ. εποχή.  

–       μην κάνοντας αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

–       μην κάνοντας αποσπάσεις στις Παιδαγωγικές Σχολές με αποτέλεσμα αυτές να διαμαρτύρονται και να κλείνουν.

 

β)  Διάθεση εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια

Παρατηρείται τη φετινή χρονιά το φαινόμενο της μαζικής υποχρεωτικής μετακίνησης εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια, πριν καν ακόμη τακτοποιηθούν τα κενά στην δευτεροβάθμια Θεωρούμε πως αυτή η μαζική μετακίνηση, χωρίς να έχουν καλυφθεί οι λειτουργικές ανάγκες Γυμνασίων, Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ είναι ανεπίτρεπτη, για λόγους εκπαιδευτικούς, δεοντολογίας και νομιμότητας. Αυτό θα οδηγήσει στην υποβάθμιση της λειτουργίας των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και τη φαλκίδευση των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Ζητάμε να ακολουθηθεί καταρχήν η διαδικασία των εθελοντικών μετακινήσεων, να ολοκληρωθεί η διαδικασία κάλυψης όλων των κενών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μετά αν υπάρχουν κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και αντίστοιχες υπεραριθμίες σε ειδικότητες της δευτεροβάθμιας, να γίνουν οι τελικές μετακινήσεις, σε κάθε περίπτωση χωρίς μεταβολή του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών που μετακινούνται.

Επιπλέον, με την υπ’ αριθ. Φ.361.23/01/116014/Δ1/17-9-2010 εγκύκλιο γνωστοποιήθηκε στις υπηρεσίες της Α/θμιας Εκπαίδευσης ότι το ωράριο των διατιθέμενων εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπαίδευσης στην Α/θμια είναι ίδιο με αυτό που είχαν στη βαθμίδα που ανήκουν οργανικά (21 ώρες). Επιβάλλεται, όμως, η αυτονόητη αποσαφήνιση, άμεσα, ότι ισχύουν για τους διατιθέμενους εκπαιδευτικούς της Β/θμιας οι μειώσεις ωραρίων λόγω προϋπηρεσίας (Ν.3475/2006, άρθρο 21).

6ο: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

α) ΠΔΣ-ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Απαιτείται να ξεκινήσει άμεσα η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια και η Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια και να καλυφθούν όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις προηγούμενων χρόνων. Η κατάργησή τους πλήττει τους αδύνατους μαθητές από τα λαϊκά στρώματα σε μια συγκυρία κατά την οποία οι γονείς τους παραδίνονται στα νύχια του Δ.Ν.Τ.

β) ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΑΘΗΤΩΝ: Οι εισαγωγικές εξετάσεις καλώς ή κακώς έχουν μεγάλη βαρύτητα κάθε χρόνο για πάνω από100.000 μαθητές, έστω και αν η επαγγελματική αποκατάστασή τους βρίσκεται στα χέρια μιας πληγωμένης παραγωγής, μιας άναρχης αγοράς και ενός βαλλόμενου δημόσιου τομέα. Η εξαγγελία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού το Μάρτιο, παρότι είχε απορριφτεί σε παλιότερη εφαρμογή του, επανέρχεται δυσμενέστερο περιβάλλον:

1) Εξαγγέλλεται  σχεδόν αιφνιδιαστικά, αγχώνει και εκνευρίζει τους μαθητές και τους γονιούς, αλλάζει τους σχεδιασμούς στην πορεία της μελέτης τους χωρίς δική τους ευθύνη. Προστίθεται στις βαλλόμενες οικογένειες ένα ακόμη απρόσμενο πρόβλημα.

2) Με τα δεδομένα της ηλεκτρονικής μηχανοργάνωσης, και δεδομένου ότι ήδη συζητείται η ανακατανομή τμημάτων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν μπορεί το Υπουργείο να «παίξει» με τις προδηλωμένες προτιμήσεις των μαθητών στις θέσεις των τμημάτων και στο επίπεδο των θεμάτων στις πανελλαδικές; Ο ισχυρισμός ότι δήθεν οι μαθητές θα δηλώσουν τμήματα που «επιθυμούν», στην πραγματικότητα οδηγεί στο αποτέλεσμα να χάσει μεγάλος αριθμός μαθητών την εισαγωγή του, αφού δεν θα έχει την εικόνα των βαθμών του.

Ζητάμε να αποσύρει η υπουργός Παιδείας την εξαγγελία για τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών πριν τις  Πανελλήνιες Εξετάσεις, σεβόμενη τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Το «πρώτα οι μαθητές» δεν ταιριάζει σ’ αυτήν την περίπτωση;

 γ) ΒΙΒΛΙΑ: Απαιτείται να δοθούν όλα τα βιβλία στους μαθητές, αφού ένα 25% περίπου από αυτά δεν έχει παραδοθεί ακόμα στους μαθητές των Γυμνασίων, των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ. Για πιο «νέο σχολείο» μπορούμε να μιλάμε, όταν οι μαθητές μας δεν έχουν ακόμα τα αυτονόητα για την εκπαίδευσή τους εργαλεία;

δ)   Το εκπαιδευτικό μας σύστημα κουράζει και εξουθενώνει μαθησιακά τους μαθητές και οικονομικά τους γονείς. Η υπερβολική και δύσκολη ύλη, οι συνεχείς εξετάσεις και η υποχώρηση της ενιαίας γνώσης οδηγούν στην απαξίωση της Παιδείας μας. Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στο τρόπο πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ με παραπάνω περιφερειακές ή/και πανελλαδικές εξετάσεις ακόμα και στο πρώτο έτος σπουδών, αυξάνουν δραματικά τους κοινωνικούς φραγμούς.

ΤΟ ΔΣ

Advertisements