Εκπαιδευτική Παρέμβαση  

Αχαΐας – μέλος του πανελλαδικού Δικτύου των Παρεμβάσεων – Συσπειρώσεων

 

 

Να συζητήσουμε στους συλλόγους εν όψει των πολλαπλών εξελίξεων στο δημόσιο σχολείο και τους μισθούς μας!

[Κατεβάστε όλη την προκήρυξη σε μορφή word: NeoLykeio-NeoMis8ologio_EkpParemv-ach_10-10-2010]

 

«… Αυτός είναι και ο λόγος που ο πολύς Πάγκαλος ανέλαβε να ξεμπερδέψει με την μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων. Όχι μόνο επειδή η τρόϊκα απαιτεί πάνω από 170.000 απολύσεις  μόνιμου τακτικού προσωπικού του δημόσιου τομέα, αλλά και γιατί έτσι ανοίγει ο δρόμος για την ολοκληρωτική ιδιωτικοποίηση τους κράτους και της δημόσιας διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα μες τις δηλώσεις του κ. Πάγκαλου, μόνο για τις ένοπλες δυνάμεις, τις δυνάμεις ασφαλείας και το ΣΔΟΕ πρέπει να διατηρηθεί η μονιμότητα. Για όλους τους υπόλοιπους δεν είναι, υποτίθεται, απαραίτητη. Ούτε για τον εκπαιδευτικό, τον νοσηλευτή, τον γιατρό, τον κοινωνικό λειτουργό, ούτε για κανέναν…».

Δημ. Καζάκης, «Το Ποντίκι», 6-10-2010

 

Συνεδέλφισσες, -οι

Αφιερώσαμε τις τελευταίες 40 μέρες στην ανάδειξη των πολλών τρεχόντων ζητημάτων στοιχημένοι γύρω από τις δράσεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ και σε παρεμβάσεις στα σχολεία μας. Μετά και τη «Μέρα Παιδείας» ερχόμαστε στην ωμή πραγματικότητα των μεγάλων προκλήσεων που θα έχουν ως επίκεντρο τις προσπάθειες της … «εταιρείας» Κυβέρνησης-Τρόϊκας για βαθιές  τομές στους μισθούς μας και μετατροπή του Λυκείου και του 1ου έτους στα πανεπιστήμια σε μακρόσυρτο προπαρασκευαστικό σχολείο των μισών μαθητών με την ελπίδα να πάρουν ένα πτυχίο με αβέβαιο μέλλον. Μαζί οφείλουμε να μεταλλάξουμε φοβίες, αμηχανίες, μιζέριες, μικροβολέματα, συντεχνιασμούς και εξατομίκευση σε σκεπτόμενο συλλογικό ποτάμι για χάρη των παιδιών μας, των μαθητών μας και της χώρας.  

Εδώ και δυο χρόνια έχουμε αναδείξει  – και μάλιστα επιθετικά από τη μεριά μας – δύο κλαδικούς κινδύνους, με τους οποίους έχουμε να αναμετρηθούμε σύντομα:

Τη λογική των επιλεγόμενων μαθημάτων από τη μια και την καθυστέρηση ενσωμάτωσης των εκπαιδευτικών επιδομάτων στο βασικό μισθό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, από την άλλη. Ελπίζουμε να μην είναι αργά.

 

Ι) Για το δήθεν «Ενιαίο» Μισθολόγιο που ετοιμάζεται:

Τα Μαζικά Μέσα Εξαπάτησης, πιστά όργανα της «εταιρείας», έχουν στοχοποιήσει τους μισθούς των Δ.Υ., όχι για να άρουν αδικίες, να σταματήσουν τους «ειδικούς λογαριασμούς», να εντάξουν όλα τα επιδόματα (γενικά ή κλαδικά) στους βασικούς μισθούς ή να πλησιάσουμε τους μισθούς στην Ευρωζώνη. Ο στόχος τους είναι πολλαπλός:

Α) να δημιουργήσουν για τους νεοεισερχόμενους (τα παιδιά μας) μισθούς οριακής επιβίωσης για ισότητα προς τα κάτω με τον ιδ. Τομέα.

Β) Να περικόψουν το μεγαλύτερο μέρος  των εκπαιδ. Επιδομάτων (περ. 500 €) που κερδίθηκε με τεράστιους αγώνες και απεργίες διάρκειας,  σταδιακά (1988, 1990, 1997, 2006).

Γ) Να δώσει τη δυνατότητα για σύνδεση μισθού-βαθμού (με το ιδεολόγημα της αξιολόγησης) και να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου για διαφορετικούς μισθούς σε ειδικότητες ή τύπο σχολείου.

 

ΙΙ) Για το δήθεν «νέο» Λύκειο που κομματιαστά εξαγγέλλει το ΥΠΔΒΜΘ.

Στο όνομα ενός παράλογου εξετασιοκεντρικού  Λυκείου που ξεπατώνει όσες παιδικές ψυχές αντέχουν και  γεμίζει με μίσος για τη γνώση όσες έχουν λειτουργικά αποδιωχτεί με όσα στοιχεία έχουν βγει στη δημοσιότητα έρχεται να κουμπώσει το Νέο Λύκειο (το νέο Γυμνάσιο μετά…):   

Μετατρέπει τη γνώση στο Λύκειο σε «Super Market», όπου ο καθείς διαλέγει μαθήματα χωρίς καμιά ολιστική προσέγγιση (ενιαία γνώση), χωρίς διεπιστημονική προσέγγιση (π. χ. φυσικές ή ανθρωπιστικές επιστήμες), εξοβελίζει παραδοσιακά μαθήματα χωρίς να αποτελεί στόχο ενός κινήματος ή έστω να αποτελεί καταστάλαγμα κοινωνικής συζήτησης μακράς περιόδου. Αντίθετα ομάδες ειδικά επιλεγμένων ειδικών επιδιώκουν να στήσουν ένα Λύκειο συμβατό με την μετανεοτερική ιδιότυπη κατοχή της χώρας.

Εκδιώκονται παραδοσιακά μαθήματα τελείως ή εξοβελίζονται στο περιθώριο. Θα μπορούσαν π. χ. να έχουμε ενοποίηση γνωστικών πεδίων με περισσότερες ώρες και όχι επιλογή τεμαχίων γνώσης.

Εάν συνδυάσουμε τις ομάδες μαθημάτων που θα καθορίζονται από ΑΕΙ –ΤΕΙ θα επιτρέψουν να λειτουργήσουν τάξεις Λυκείου με λιγότερους από 40-50 μαθητές; Παράλληλα τα μεγάλα σχολεία. που δεν διαθέτουν αίθουσες και υποδομές για να συλλειτουργούν πολλά τμήματα ανά τάξη, να ετοιμάζονται για πρωινές και απογευματινές βάρδιες; Πολλοί μαθητές θα εκδιωχτούν με το νέο τρόπο εξέτασης τύπου «πανελλαδικών» ή «ΑΣΕΠ» στον ΟΕΕΚ που έχει προσδεθεί ως Ι.Δ. στον δήμιο «Καλλικράτη» για … κατάρτιση και επανακατάρτιση (… Δια Βίου…);

Αν οι  καταγγελίες για την υποβάθμιση στο περιεχόμενο της Ελληνικής Γλώσσας-Λογοτεχνίας αληθεύουν, αν η νεότερη ελληνική ιστορία εξοβελίζεται, αν οι ανθρωπιστικές επιστήμες γίνονται «σουβλάκια», αν οι ξένες γλώσσες, η Φυσική Αγωγή και οι δραστηριότητες αποτελούν τη βάση του νέου Λυκείου, δεν πρέπει να αναμένουμε και αλλαγή στο περιεχόμενο της γνώσης σε μια χρηστική κατεύθυνση; Το εργαλειακό Λύκειο και επομένως το εργαλειακό Γυμνάσιο έρχεται να … συναντήσει τις δυσκολίες στο υπάρχον δημοτικό. Γι’ αυτό και εξοβελίζεται κάθε συμπληρωματική και ενισχυτική δομή…

Τελικά θα έχουμε δημιουργία μια νέας στρατιάς απόφοιτων με στόχο την παντελή έλλειψη   ενιαίας γνώσης, χρήσιμης για κριτικούς πολίτες, ολιστικούς επιστήμονες και κοινωνικούς αγωνιστές σε μια χώρα που την  «πτωχεύουν» ελεγχόμενα προς το παρόν;

Σε κάθε περίπτωση το  International Baccalaureate (Ι. Β.) «που είναι ένα διεθνές διετές προ-πανεπιστημιακό πρόγραμμα, που απευθύνεται σε μαθητές 16-19 ετών, που σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε κατά τη δεκαετία του’60 στην Ελβετία και αρχικά απευθύνθηκε σε παιδιά οικογενειών που μετακινούνταν (πολιτικών, διπλωματών και ακολούθων διπλωματικών αποστολών κ.α.)», δεν μπορεί για τον ελληνικό λαό να αποτελέσει τη βάση για το Λύκειο και μάλιστα για όλα τα παιδιά.  

 

ΙΙΙ) Τεχνική Εκπαίδευση.

Η ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ ήδη έχει έμμεσα δημοσιοποιήσει ότι έχει σχέδιο για νέα απορρύθμιση στην Τεχνική Εκπαίδευση. Ομιλεί μεν για τεχνικό Λύκειο, αλλά με πόσες ειδικότητες και ποιες; Θα είναι συμβατό με το Νέο Λύκειο; Οι ειδικότητες που θα φύγουν από τα ΕΠΑΛ θα πάνε στις ΕΠΑΣ ή όλες μαζί θα βρεθούν μέσω Ι.Δ. ΟΕΕΚ στον δήμιο Καλλικράτη;

Να γιατί η στρατηγική μας πρόταση για ενιαίο (πολυτεχνικό αν θέλετε) σχολείο, με ειδίκευση μετά το Λύκειο εντός της δευτεροβάθμιας, αποτελούσε και αποτελεί στρατηγικό σχέδιο για την μη υποβάθμιση και διάλυση της τεχνικής εκπαίδευσης… Η μη ευρεία στήριξή της οδηγεί την Τ.Ε. πιο ευάλωτη στους ευρύτερους σχεδιασμούς που προωθεί ο καπιταλισμός και στη χώρα μας…

 

Συνάδελφοι, -σσες

Οφείλουμε να ανοίξουμε σημαντικές συζητήσεις στις σχολικές μονάδες, να ετοιμαστούμε ως λειτουργοί να υπερασπιστούμε το (δημόσιο) σχολείο που έχουν ανάγκη όλα τα παιδιά. Έτσι μπορούμε να υπερασπιστούμε την ανάγκη της ενσωμάτωσης όλων των επιδομάτων μας στους βασικούς μισθούς.  Και έτσι να συμπορευτούμε με όσους αγωνιούν και αγωνίζονται για ένα λαό περήφανο σε μια χώρα που δεν θα αποτελεί μόνο φτηνό θέρετρο των πλουσίων…

Η φετινή χρονιά δεν μπορεί να είναι άλλη μια χρονιά ταπείνωσης, αλλά ανάτασης.

https://eparemvasiax.wordpress.com, Πάτρα, 10-10-2010