Ενάντια στις αυθαιρεσίες, τα ρουσφέτια και τα Υπηρεσιακά διαφθορεία, κόντρα στη παρακμή των κομματικών αιρετών.

Υπερασπίζουμε την αξιοπρέπεια μας με τα σωματεία μας, τις ΕΛΜΕ και αιρετούς αγωνιστές.

Αρνούμαστε τη μέγγενη του «Καλλικράτη» για τη δημιουργία σχολείων της «αγοράς», του χρέους που εξανεμίζει τα δημόσια αγαθά και δικαιώματα, κάθε μορφή αξιολόγησης-χειραγώγησης.

Στηρίζουμε την παιδαγωγική πρωτοκαθεδρία του συλλόγου διδασκόντων, την παιδαγωγική ελευθερία, τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στηρίζουμε κάθε συνάδελφο που διώκεται πολιτικά, συνδικαλιστικά, αυταρχικά. 

Στις 3 Νοέμβρη θα γίνουν οι εκλογές για την επιλογή των εκπροσώπων μας στα υπηρεσιακά συμβούλια για τα δύο επόμενα χρόνια. Αυτές οι εκλογές γίνονται κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες  τόσο σε πολιτικό όσο και εκπαιδευτικό επίπεδο.

Στο πολιτικό επίπεδο: Με το επικαιροποιημένο μνημόνιο

–         φόρτωσαν στο λαό χρέη και ελλείμματα που δημιούργησαν οι κυβερνήσεις τους με την πολιτική τους τα προηγούμενα χρόνια 

–         χθες έσφαξαν τις συντάξεις, σήμερα σφάζουν και παγώνουν τους μισθούς, αύριο θα μας ζητήσουν κι άλλες (ανθρωπο)θυσίες. 

–         διέλυσαν ότι είχε απομείνει από το κοινωνικό κράτος, μεταφέροντας τα πάντα στους ιδιώτες, εκποιώντας τη δημόσια περιουσία, διαμορφώνοντας τριτοκοσμικές συνθήκες για τους εργαζόμενους, χαρίζοντας παράλληλα δισεκατομμύρια στους φοροφυγάδες με τις απανωτές περαιώσεις τους  

–         Με τα  ΜΜΕ στο ρόλο του ιδεολογικού τρομοκράτη προσπαθούν να διαμορφώσουν την αντίληψη στην κοινή γνώμη ότι αυτή η πολιτική είναι μονόδρομος και κάθε αντίσταση σ’ αυτή είναι αντεθνική πράξη.

–         Συνεχίζουν να μας λένε ψέματα,  συνεχίζουν να μας εξαπατούν, επειδή η διαφθορά, η σπατάλη και η διαπλοκή εξακολουθούν να θεριεύουν

Να φύγει η τρόϊκα ΔΝΤ-ΕΕ–ΕΚΤ από τη χώρα. Δεν αναγνωρίζουμε το ληστρικό-τοκογλυφικό χρέος.

Στο χώρο της εκπαίδευσης:

Προωθούν το λεγόμενο ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ !!!!   χρησιμοποιώντας λέξεις που ακούγονται μεν ευχάριστα κρύβουν όμως το νεοφιλελεύθερο προσανατολισμό τους   :  σχολείο «ανοιχτό και ευέλικτο», «διαθεματικό» , «παιδαγωγικά  – εκπαιδευτικά  διαφοροποιημένο»,  «δεξιότητες»,  νέο «Πρόγραμμα Σπουδών» έμπνευσης ΟΟΣΑ, «διά βίου μάθηση», «σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες της αγοράς», «ευελιξία, αποκέντρωση, αποδοτικότητα, ανταγωνιστικότητα, επιχειρηματικότητα, απασχολησιμότητα, κόστος», εξασφάλιση «ποιότητας iso», «ψηφιακό σχολείο», «γενικό – τεχνολογικό σχολείο» και άλλα μαργαριτάρια…. 

Στην πραγματικότητα :

 – Προχώρησαν στους μισούς διορισμούς σε σχέση με προηγούμενες χρονιές παρά την δραματική αύξηση των συνταξιοδοτήσεων λόγω του αντιασφαλιατικού νόμου.

 

– Προβλέπουν υπερωριακή εργασία, μετακινήσεις ακόμα και σε άλλη περιφέρεια, 30 μαθητές στο τμήμα, συγχωνεύσεις – καταργήσεις τμημάτων, μείωση των διορισμών αναπληρωτώνεισαγωγή του νέου θεσμού αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου από 4 έως 16 ώρες

 

– Προχωρούν σε μείωση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών κατά 60%

 

– Καταργούν τις εκπαιδευτικές άδειες και κάθε άλλη μορφή επιμόρφωσης

 

– Καταργούν την πρόσθετη διδακτική στήριξη

 

-Προωθούν την αξιολόγησηαυτοαξιολόγησημέντορες

 

-Καταργούν το ενιαίο του πτυχίου που αντικαθίσταται από σύνολο μαθημάτων που μπορεί να επιλέγει ο κάθε φοιτητής (πιστωτικές μονάδες)

 

-Με τον Καλλικράτη επιδιώκουν   τη μεταφορά όλων των κομματιών της εκπαίδευσης στους νέους δήμους (έχουν πάει παιδικοί σταθμοί, ΙΕΚ, σχολεία. Παράλληλα ετοιμάζουν μη χωροταξικές συγχωνεύσεις σχολείων, απογύμνωση της οργανικής θέσης, τις εθελοντικές και υποχρεωτικές μετατάξεις,

ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ: μηχανισμοί πελατειακών σχέσεων και προσπάθειας ενσωμάτωσης του σωματείου στη διαχειριστική λογική

Τα Υ.Σ. χρησιμοποιούνται για να παραβιάζουν δικαιώματα και να προωθούν αντιεκπαιδευτικά μέτρα.. Τείνει να παγιωθεί πλέον μια κατάσταση μετατροπής τους σε μηχανισμούς πελατειακών σχέσεων, (βολέματα, εξυπηρετήσεις, χιλιάδες αποσπάσεις, αποσπασμένοι σε ΑΕΙ, βουλευτικά και κάθε είδους γραφεία, χιλιάδες καθηγητές χωρίς οργανική θέση, χιλιάδες σε αμειβόμενες επιτροπές χωρίς κριτήρια) που αμβλύνουν συνειδήσεις και υπονομεύουν τη συλλογική δράση.

Δεν είναι τυχαία η βιασύνη που επιδεικνύουν οι κυβερνήσεις να ελέγξουν τα Υ.Σ. με αλλαγή των μελών τους κάθε φορά που έχουμε αλλαγή κυβέρνησης. (δύο φορές άλλαξε τα ΠΥΣΔΕ φέτος η κυβέρνηση) Όλα αυτά επιβεβαιώνουν τις προθέσεις να συγκροτήσουν κομματικό μηχανισμό και να αξιοποιήσουν το αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας των Υ.Σ. για τον ασφυκτικό έλεγχο και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, καθώς και την αλλαγή της διοικητικής ιεραρχίας μέχρι το επίπεδο της σχολικής μονάδας. Αυτή τη λογική αντιμετώπισης των Υ. Σ. είχαν από θέση εξουσίας τόσο το κόμμα της Ν. Δ. όσο και του ΠΑΣΟΚ.

Μαχητική, ανυπότακτη και θαρραλέα παρουσία στα Y. Σ.

Η παράταξή μας διεκδικεί την ψήφο των συναδέλφων στα πλαίσια των συλλογικών αρχών συγκρότησή της (κατάργηση απόρρητου, δημοσιοποίηση – αποκάλυψη – αποχώρηση, διαρκής ενημέρωση, σύνδεση με την ΕΛΜΕ, εναλλαγή των προσώπων και όχι στην δημιουργία παραγόντων , ανακλητότητα). Σε μια τέτοια κατεύθυνση, οι αιρετοί, σχεδιασμένα, με τα στοιχεία που θα κοινοποιούν για τη στάση των διοικήσεων και των μελών των Υ.Σ., με τα γεγονότα που θα δημιουργούν και τις εξελίξεις που θα τροφοδοτούν, θα δίνουν τη δυνατότητα στον κλάδο και τις ΕΛΜΕ να τα αξιοποιούν, για να ενισχύουν την παρέμβαση του εκπαιδευτικού κινήματος. Μια μαχητική, ανυπότακτη και θαρραλέα παρουσία στα YΣ, στηριγμένη σε ένα εφάμιλλο εκπαιδευτικό κίνημα, μπορεί να απογυμνώσει τα YΣ από τις νομιμοποιητικές τους λειτουργίες.

Για τη επιλογή διευθυντών

Η ΕΑΚ ήδη από τις προηγούμενες επιλογές διευθυντών  είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν συμμετέχει ο αιρετός της: α) στη προφορική συνέντευξη  (πλην της παρουσίας για νομιμότητα τυπικών προσόντων, αξιοπρέπεια συμμετεχόντων, διαφάνεια κλπ) και β) σε ατομική βαθμολόγηση των υποψήφιων δ/ντων, αλλά συμμετέχει μόνο μετά από την συλλογική έκφραση γνώμης των συλλόγων των σχολείων και μόνο εάν οι  διευθυντές δεν συμμετέχουν θεσμικά σε διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης. 

Μετά όμως από την πιο επιθετική αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τους διευθυντές και τις δηλωμένες πια προθέσεις του Υπουργείου είναι φανερό ότι: Το Υπουργείο θέλει τους διευθυντές εντολοδόχους της πολιτικής του , τους θέλει απέναντι από τα συλλογικά συμφέροντα του κλάδου. φαίνεται α) από τη συμμετοχή του Δ/ντή στις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης (και με αμοιβή) που η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου τις αγνόησε και απέρριψε. Η αυτοαξιολόγηση κατά το νέο νόμο είναι το πρώτο βήμα της ατομικής αξιολόγησης – χειραγώγησης. β) Ο Δ/ντής συμμετέχει θεσμικά στην τριμελή επιτροπή που θα κρίνει ατομικά τους νεοδιόριστους, γ) θεσμοθετείται ο μέντορας του νεοδιόριστου και προσωποποιείται η κρίση των συναδέλφων. 

Αυτός ο ρόλος του δ\ντη ως εντολοδόχου-αξιολογητή είναι αντίθετος με τη λογική της εκλογής από τους συλλόγους και γι αυτό δεν τον νομιμοποιούμε και θα καλέσουμε τους νέους Δ/ντές να συνταχθούν με τις αποφάσεις του κλάδου, να αρνηθούν να παίξουν αυτό το ρόλο που υπονομεύει όχι μόνο την ανθρώπινη – εκπαιδευτική – παιδαγωγική υπόσταση των συναδέλφων αλλά συγχρόνως εντάσσεται στο σχέδιο μετάλλαξης και  προσανατολισμού του σχολείου  στην αγορά. Αυτή την άποψή μας θα στηρίξουμε σθεναρά με τον εκπρόσωπό μας αιρετό και μέσα στο ΠΥΣΔΕ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Απευθυνόμαστε σ’ εσάς:

Που δεν τα φάγατε μαζί με τον Πάγκαλο,

Που δεν εντάσσετε τον εαυτό σας στα 2/3 των άχρηστων δημοσίων υπαλλήλων ,σύμφωνα με τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης,

Που θέλετε να διατηρήσετε την αξιοπρέπειά σας απέναντι στους μηχανισμούς που θέλουν να πουλήσουν το δικαίωμα για ρουσφέτι

Απευθυνόμαστε σ’ όλους όσους θέλουν να δώσουν ένα ηχηρό μήνυμα στους κυβερνώντες τους πρώην και τους νυν ότι δεν μπορούν χωρίς συνέπειες να μας εμπαίζουν, να περικόπτουν τα εργασιακά μας δικαιώματα, να μειώνουν το μισθό μας, να αποφασίζουν χωρίς εμάς για μας.

 

Στις εκλογές αποφασίζουμε:

 

Θα έχουμε αιρετούς ή φερέφωνα της διοίκησης και του κόμματος

 

Θα έχουμε εκπροσώπους των συμφερόντων των εκπαιδευτικών ή της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας

 

Θα έχουμε αιρετούς που θα υπερασπίζουν τις θέσεις του συνδικαλιστικού Κινήματος ή θα τις αντιστρατεύονται                                                         

                                                                                                          

 Πάτρα 11-10-2010