Α’ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ           Πάτρα, 19/1/2011

ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776
http://aelmeahaias.wordpress.com,
aelmeahaias@yahoo.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

  1. διάθεση σε «κατ’ οίκον» διδασκαλία
  2. ανάληψη προαιρετικών προγραμμάτων 

 1. Την Τετάρτη, 12/1/2011, εκπρόσωποι του ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας με παρέμβασή τους στη Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ύστερα από αναφορές εκπαιδευτικών έθεσαν το ζήτημα της διάθεσης εκπ/κων σε κατ’ οίκον διδασκαλία για μαθητές που χρήζουν τέτοιας ανάγκης. Το Υπουργείο για πρώτη φορά φέτος δεν δίνει πιστώσεις για το διορισμό εξειδικευμένου και άρα κατάλληλου εκπαιδευτικού προσωπικού, για να υποστηριχτεί η «κατ’ οίκον» διδασκαλία όπου επιβάλλεται. Γι’ αυτό η Διευθύντρια Δ/θμιας Εκπ/σης, επικαλούμενη ανθρωπιστικούς λόγους, προχώρησε στις διαθέσεις εκπαιδευτικών, ακόμα κι αν στερούνταν την οποιαδήποτε σχετική κατάρτιση.

 Αδυνατούμε να κατανοήσουμε την αναισθησία του Υπουργείου, που μπροστά στα μικρά οικονομικά οφέλη από το μη διορισμό ακόμη και κάποιων ωρομισθίων εκπαιδευτικών από ειδικούς πίνακες, όπως γινόταν μέχρι πέρυσι, για τη στήριξη του προγράμματος της «κατ’ οίκον» διδασκαλίας, στην πράξη ξεχνά το περιβόητο σύνθημά του «πρώτα ο μαθητής» και το αντιστρέφει σε «πρώτα οι περικοπές». Όφειλε και οφείλει  πάντως και η Διευθύντρια Εκπαίδευσης, αν θέλει να μην είναι συνυπεύθυνη, να ασκήσει κάθε δυνατή πίεση για ν’ ανατρέψει αυτή την αντιπαιδαγωγική και οικονομίστικη αντίληψη του υπουργείου.

 

2.    Στην ίδια συνάντηση θέσαμε και το ζήτημα της ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ από τους εκπαιδευτικούς. Με βάση σχετική εγκύκλιο στις 24/9/2010 για φέτος κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να αναλαμβάνει μόνο ένα πρόγραμμα και για πρώτη φορά μόνο αυτός δικαιούται είτε δύο ώρες υπερωρία είτε δύο ώρες συμπλήρωση ωραρίου και όχι όσοι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε αυτό. Επίσης, οι υπερωρίες ρητά αναφέρεται ότι δεν βαρύνουν τον ΚΑΕ 5274 (Κωδικός Αριθμός Εξόδων) και ούτε η Δ/ντρια Εκπαίδευσης μπορεί να γνωρίζει τι θα γίνει με την καταβολή αποζημιώσεων γι’ αυτές.

Καταγγέλλουμε τη λογική του υπουργείου που και σ’ αυτό το ζήτημα αποδεικνύεται αφερέγγυο απέναντι στους εκπαιδευτικούς που με μεράκι υλοποιούν προγράμματα στα σχολεία και επισημαίνουμε στους συναδέλφους τον κίνδυνο μη πληρωμής των υπερωριών τους.

 ****

ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

 

Πρόσφατα  το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε σχέδιο νόμου που εκτός των άλλων καταργεί τον ΟΕΔΒ και μεταφέρει τις αρμοδιότητές του στο Ινστιτούτο Ψηφιακής Πολιτικής και Εκδόσεων για την Εκπαίδευση. Αξίζει να σημειώσουμε πως  ο νέος φορέας θα είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που θα χρηματοδοτείται ως το 2013 κυρίως από το ΕΣΠΑ και από έσοδα από την παροχή υπηρεσιών και την διάθεση προϊόντων του. Ο χαρακτήρας του νέου φορέα καθώς και ο επισφαλής τρόπος χρηματοδότησης του οδηγεί στο συμπέρασμα πως μεθοδεύεται η κατάργηση της δωρεάν διανομής των σχολικών βιβλίων στο άμεσο μέλλον.

Ενισχυτικά αυτού του συμπεράσματος ήρθε να λειτουργήσει και εγκύκλιος που στάλθηκε στα σχολεία και μας παροτρύνει  να ενταχθούμε στο εθελοντικό πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης των σχολικών βιβλίων. Τα βασικά επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται στην εγκύκλιο είναι πως το κόστος παραγωγής και διάθεσης των βιβλίων είναι τεράστιο και  πως έχει αναβαθμιστεί η ψηφιακή υποδομή των σχολείων και οι μαθητές μπορούν να τα χρησιμοποιούν σε ψηφιακή μορφή. Σχετικά με το πρώτο, όπως επισημαίνουν και οι εργαζόμενοι στον ΟΕΔΒ, το κόστος παραγωγής για κάθε αντίτυπο είναι λιγότερο από το «τεράστιο» ποσό του ενός ευρώ. Όσον αφορά το δεύτερο,  πράγματι  μόνο τότε μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί ένα σχολικό βιβλίο, όταν δηλαδή οι μαθητές δε θα το χρησιμοποιούν ως καθημερινό χρηστικό εργαλείο γνώσης, δε θα κρατούν σημειώσεις, δε θα υπογραμμίζουν κλπ, αλλά θα το διατηρούν σε καλή κατάσταση προκειμένου το σχολείο τους να είναι ένα από τα 50 που θα βραβευτούν στο τέλος της χρονιάς, όπως ορίζει η εγκύκλιος. Η επαναχρησιμοποίηση λοιπόν δε μπορεί να γίνει παρά μόνο αν τα βιβλία μείνουν εντελώς  αχρησιμοποίητα.

Θεωρούμε πως όσα αναφέρονται περί «περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης των μαθητών», «ανάπτυξη αίσθησης ευθύνης απέναντι στη διαχείριση και αξιοποίηση ενός δημόσιου αγαθού», κλπ είναι το απαραίτητο προκάλυμμα  για την προώθηση του βασικού στόχου που δεν είναι άλλος από την κατάργηση της διανομής των δωρεάν σχολικών βιβλίων. Και βέβαια αποτελεί μεγάλη πρόκληση να κάνει λόγο το υπουργείο για «σεβασμό στα δημόσια αγαθά», όταν η κυβέρνηση πρωτοστατεί στη διάλυση και το ξεπούλημα τους.

Η εγκύκλιος αυτή λοιπόν δεν αποτελεί παρά ένα ακόμη βήμα από πλευράς του υπουργείου στην προώθηση του φθηνού σχολείου των αγορών και της τρόικα.  Και επειδή, όπως καταλήγει και η εγκύκλιος, η συμβολή των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση του προγράμματος θα είναι καθοριστική καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων ν’ αρνηθούν να συμβάλλουν στην κατάργηση των δωρεάν βιβλίων. Αντίθετα να εργαστούμε για τη δημιουργία ενός μετώπου εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών στην κατεύθυνση υπεράσπισης της δημόσιας παιδείας.

Για το ΔΣ

                                         Ο  Πρόεδρος                                                 Ο  Γραμματέας                                              

Σπίνος Αθανάσιος                                      Σταμούλης  Θόδωρος