Ο ανταρτοπόλεμος δεν τελείωσε

 

Απαίτηση 11 αιρετών για κάλεσμα συντονισμού όλων των αιρετών από το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Μετά την ακύρωση της μάχης του εκπαιδευτικού κινήματος με την κυβερνητική τρόικα, κατόπιν εντολής της ηγεσίας του, οι πιο ζωντανές δυνάμεις μας συνέχισαν με ανταρτοπόλεμο για να αποκρουστεί η μεθόδευση παραγωγής πλεονασμάτων εκπαιδευτικών με σκοπό απολύσεις, διαθεσιμότητες και υποχρεωτικές μεταθέσεις.

Η εικόνα που δημιουργήθηκε γύρω από τα ΠΥΣΔΕ κάθε νομού είχε όλα τα χαρακτηριστικά του ασυντόνιστου, αποσπασματικού και πρωτοβουλιακού αγώνα. Τα αποτελέσματα ήταν προφανώς ανάλογα. Έτσι τα αποτελέσματα που κοινοποιούνται από τα διάφορα ΠΥΣΔΕ δείχνουν πως: σε πολλά το εκπαιδευτικό κίνημα παραδόθηκε αμαχητί και τα πλεονάσματά τους ταυτίζονται με αυτά του Υπουργείου. Σε ορισμένα οι αιρετοί έδωσαν μάχη, αλλά το κίνημα που αναπτύχθηκε δεν μπόρεσε να σπάσει την πλειοψηφία των διορισμένων μελών του ΠΥΣΔΕ και έτσι τα πλεονάσματά τους σχεδόν ταυτίζονται με αυτά του Υπουργείου. Σε πολλά δόθηκαν μεγάλες μάχες με αποτέλεσμα τα πλεονάσματα να περιοριστούν σημαντικά (Αχαΐα, Ηλεία), και σε λίγα (π.χ. Χανιά, Κεφαλλονιά, Πειραιάς) η μάχη κατέγραψε σημαντική νίκη του εκπ/κού κινήματος, αφού τα πλεονάσματα μηδενίστηκαν.

Τι έπρεπε να έχει κάνει μια ηγεσία του κλάδου που είχε συνείδηση της κατάστασης και ήθελε να δώσει μάχη; Τη Δευτέρα 27 Μαΐου έπρεπε να βρίσκονται στην Αθήνα όλοι οι αιρετοί του κλάδου (ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΔΕ) μαζί με παλιά πεπειραμένα στελέχη του εκπ/κού κινήματος, ανεξάρτητα αν είναι ενεργά σήμερα. Στην ευρεία αυτή σύσκεψη όφειλε να διαμορφωθεί η γραμμή άμυνάς μας και ο τρόπος που το κίνημά μας θα αντιμετώπιζε την επίθεση ύπαρξης που δέχεται.

Όπως έδειξε η πραγματικότητα, η μόνη γραμμή που οδηγούσε σε θετικά αποτελέσματα ήταν η μάχη για την ανατροπή του πίνακα πλεονασμάτων του Υπουργείου να δοθεί μέσα και έξω από τα ΠΥΣΔΕ και τις Περιφερειακές Δ/νσεις. Η αντίληψη της παραίτησης των αιρετών (αναχωρητισμός) το μόνο που πετύχαινε ήταν η απελευθέρωση των διορισμένων μελών των ΠΥΣΔΕ από την μέγγενη του εκπ/κού κινήματος και την επικράτηση των κυβερνητικών θέσεων. Ταυτόχρονα στερούσε το εκπ/κό κίνημα από έμπειρα στελέχη την ώρα που έρχονται δυσκολότερες καταστάσεις. Ίδια και χειρότερη προς τα αποτελέσματά της ήταν η άποψη για καταγγελία από τους αιρετούς της διαδικασίας, και αποχώρησής τους χωρίς συμμετοχή στην ψηφοφορία. Κάτι τέτοιο θα έχει νόημα μόνο αν δεν είχε ανασταλεί η απεργία και αν υπήρχε πλειοψηφική συναίνεση των αιρετών γι’ αυτό. Σε κάθε άλλη περίπτωση αποτελούσε οδηγία απόλυσης των αιρετών από την ΟΛΜΕ χωρίς λόγο και αποτελέσματα, αφού η μη νομιμοποίηση της διαδικασίας αποτελεί «παράβαση καθήκοντος» ανεξάρτητα από την επιστράτευση. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δεν είχε ούτε το πολιτικό, ούτε το ηθικό δικαίωμα για κάτι τέτοιο.

Συνάδελφοι του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ η μάχη για την απόκρουση των απολύσεων, της διαθεσιμότητας και των υποχρεωτικών μεταθέσεων θα έχει δεύτερο ημίχρονο. Σας κρούομε τον κώδωνα γιατί η ευθύνη όλων μας θα είναι μεγάλη σε ό,τι συμβεί. Το Π.Δ. των υποχρεωτικών μεταθέσεων δεν έχει υπογραφεί και φυσικά δεν έχει δημοσιευτεί. Γιατί, τι κρύβεται πίσω απ’ αυτό; Οι πίνακες «πλεονασμάτων» του Υπουργείου δείχνουν πλεονάσματα παντού και ακραίες καταστάσεις σε ορισμένες ειδικότητες. Το ερώτημα που τίθεται είναι πλέον σαφές. Θα έχουμε άμεσες διαθεσιμότητες προσωπικού χωρίς καν την εφαρμογή του Π.Δ. των υποχρεωτικών μεταθέσεων, δηλαδή θα καταργηθεί εντελώς η οργανική θέση των συναδέλφων και θα τεθούν σε διαθεσιμότητα με βάση το ΦΕΚ διορισμού τους (ή τη συνολική προϋπηρεσία τους); Ή θα επιλέξουν να παρατείνουν την ημερομηνία (15 Ιουνίου) εφαρμογής του Π.Δ. εφαρμόζοντας τελικά τον αλγόριθμο που λειτούργησε το σύστημα κενών-πλεονασμάτων του Υπουργείου; Ο αλγόριθμος αυτός προβλέπει: α) Η οργανικότητα παραμένει μόνο σε επίπεδο σχολικής μονάδας. β) Η άρση της υπεραριθμίας γίνεται στην ομάδα σχολείων και σε δεύτερη φάση στην περιοχή με βάση το ΦΕΚ διορισμού. γ) Στο τέλος αυτών των διαδικασιών παράγεται το προσωπικό από το οποίο ορίζονται τελικά «πλεονάζοντες», δηλαδή οι κάτω από 12 χρόνια (ποια;) και όσοι δεν συμπληρώνουν το 60% του υποχρεωτικού διδ. ωραρίου σε ομάδα σχολείων.

Είναι φανερό πως είτε στην περίπτωση των άμεσων διαθεσιμοτήτων με βάση το ΦΕΚ διορισμού, είτε το ΦΕΚ διορισμού χρησιμοποιηθεί στην ομάδα και την περιοχή μετάθεσης, έχουμε σοβαρές παραβιάσεις του νομικού πλαισίου (ν.1566/85, ΠΔ 50/96, ΠΔ 100/97), αφού μέχρι τώρα η κατάληψη οργανικής θέσης και η άρση της υπεραριθμίας γίνονταν με τα μόρια μετάθεσης. Η διαδικασία που προβλέπεται έχει επιπλέον αντιφάσεις και αδιευκρίνιστα σημεία, τα οποία θα οδηγήσουν τα ΠΥΣΔΕ σε αδιέξοδο. Επισημαίνουμε ενδεικτικά: α) Σε ένα μεγάλο μέρος των αναλυτικών προγραμμάτων δεν προβλέπονται σαφείς διαδικασίες ανάθεσης των διδ. ωρών. β) Δημιουργούνται ανταγωνισμοί μεταξύ των ειδικοτήτων γ) Εμπλέκονται οι δ/ντές των σχολείων που έχουν αλλού οργανική θέση στο ωράριο που ανήκει στους έχοντες οργανική θέση, κλπ.

Είναι φανερό λοιπόν πως στα ΠΥΣΔΕ θα αναπτυχθεί ένα δεύτερο ημίχρονο εντάσεων, μετατρέποντάς τα σε πραγματικές πλατείες Κλαυθμώνος.

Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να οργανώσει συνάντηση όλων των αιρετών το Σάββατο 14 Ιούνη στην Αθήνα. Στη συνάντηση αυτή πρέπει να διαμορφωθούν οι θέσεις, που προβαλλόμενες μέσα κι έξω από τα ΠΥΣΔΕ, πιθανώς να οδηγήσουν σε κυβερνητική αναδίπλωση. Πιστεύουμε δηλαδή πως είναι δυνατόν ακόμα και τώρα να προκαλέσουμε ανατροπή στους σχεδιασμούς για υποχρεωτικές μεταθέσεις – διαθεσιμότητες – απολύσεις. Αρκεί να αναπτυχθεί ένα κίνημα μέσα κι έξω από τα ΠΥΣΔΕ με σαφείς και συγκεκριμένες επιδιώξεις που θα διαμορφωθούν στη συνάντηση που προτείνουμε και θα έχουν φυσικά πανελλαδικό χαραχτήρα.

Είναι φανερό και αυτονόητο πως η προτεινόμενη διαδικασία δεν επιδιώκει να υποκαταστήσει τις αποφάσεις και τις ενέργειες των Γενικών Συνελεύσεων των ΕΛΜΕ είτε προκαλούνται απ’ τα κάτω, είτε από το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Προτείνεται απλώς μια διάσταση των ενεργειών μας να έχει επίκεντρο με κινηματικό τρόπο και ενιαία πανελλαδική βάση τις διαδικασίες που θα συντελούνται στα ΠΥΣΔΕ. Εξάλλου είναι πιθανόν να έχουμε άκρως αρνητικές αποφάσεις μέσα στο Καλοκαίρι. Επομένως μια κινηματική κατάσταση γύρω από τις διαδικασίες των ΠΥΣΔΕ μας δίνει τη δυνατότητα άμεσων αντιδράσεων.

1) Αντώνης Ναξάκης, τακτ. αιρετός ΠΥΣΔΕ Χανίων

2) Παναγιώτης Μπούρδαλας, τακτ. αιρετός ΠΥΣΔΕ Αχαΐας, αν. αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Δυτ. Ελλάδας

3) Παπαχαντζής Ηλίας, τακτ. αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Δυτ. Ελλάδας

4) Κοτσυφάκης Παύλος, τακτ. αιρετός ΑΠΥΣΔΕ  Κρήτης

5) Αϊβαλιώτης Βασίλης, τακτ. αιρετός ΠΥΣΔΕ Λασηθίου

6) Φίλης Γιώργος, τακτ. αιρετός ΠΥΣΔΕ Χανίων

7) Λιάγκουρα Αλεξία, τακτ. αιρετός ΠΥΣΔΕ  Ηλείας

8) Μπαξεβανάκης Δημήτρης, τακτ. αιρετός ΠΥΣΔΕ  Ηλείας

9) Γερασιμόπουλος Παύλος, τακτ. αιρετός ΠΥΣΔΕ Κεφαλληνίας

10) Κουσινίδης Χάρης, τακτ. αιρετός ΠΥΣΔΕ Έβρου

11) Δεμεδερσλής Γιώργος, τακτ. αιρετός ΑΠΥΣΔΕ Αν. Μακεδονίας-Θράκης

Παρασκευή, 07-06-2013

Advertisements