ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ            Πάτρα  21/6/2013

Ά ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776, aelmeahaias@yahoo.gr

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

 

Το μάθημα της τεχνολογίας διδάσκεται στα Γυμνάσια (Α΄ & Β΄ τάξη Γυμνασίου) εδώ και αρκετά χρόνια και επειδή έχει χαρακτηριστεί ως εργαστηριακό,  το κάθε τμήμα έσπαγε στα δύο και χωρίζονταν με το εργαστηριακό μάθημα της πληροφορικής. Προέκυπτε με τον τρόπο αυτό διπλασιασμός ωρών διδασκαλίας και επομένως ωρών ανάθεσης σε συναδέλφους ειδικοτήτων ΠΕ12, ΠΕ 17,ΠΕ18….

Στους σχεδιασμούς του Υπουργείου για το Νέο Σχολείο (εφαρμόζεται στα Πιλοτικά Γυμνάσια της χώρας και από τη νέα σχολική χρονιά και σε όλα τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία υποχρεωτικά), το εργαστήριο της πληροφορικής αυτονομείται και διδάσκεται από δύο καθηγητές πληροφορικής, σε ολόκληρο το τμήμα.

Για το εργαστήριο της τεχνολογίας η κατάσταση είναι ομιχλώδης, δεν εξασφαλίζεται ο εργαστηριακός του χαρακτήρας, δεν υπάρχουν σαφείς οδηγίες. Συνεπώς δίνεται  η δυνατότητα σε κάποια σχολεία να καταστρατηγείται ο εργαστηριακός χαρακτήρας του μαθήματος και κατά συνέπεια να διδάσκεται σε ολόκληρο το τμήμα και επομένως να μειώνονται οι ώρες ανάθεσης στις μισές. Αυτό σε συνδυασμό και με την πρόσφατη  κατάργηση του μαθήματος της τεχνολογίας στα λύκεια θα αυξήσει τα πλεονάσματα των τεχνικών ειδικοτήτων δραματικά στην γενική εκπαίδευση, θα χαθούν πολλές οργανικές με  τις γνωστές συνέπειες.

Από τη μικρή έρευνα, προκύπτει, ευτυχώς στα Πιλοτικά Γυμνάσια, μέχρι τώρα από συναδελφική αλληλεγγύη ίσως συνεχίζεται η πρακτική που ακολουθούνταν στα γυμνάσια μέχρι τώρα, χωρίζοντας τα τμήματα με άλλο μονόωρο μάθημα, συνήθως με τα καλλιτεχνικά ή την οικιακή οικονομία ή τη μουσική διπλασιάζοντας έτσι και τις ώρες ανάθεσης και σε ένα άλλο μονόωρο μάθημα.

Όλο και περισσότερα Πρότυπα Πειραματικά γίνονται Πιλοτικά Γυμνάσια. Λόγω της ασάφειας που υπάρχει σχετικά με το καθεστώς που διέπει το μάθημα, αν είναι εργαστηριακό ή όχι και πώς πρέπει να διδάσκεται, μπορεί να δημιουργηθούν προϋποθέσεις ανατροπής της υπάρχουσας πρακτικής και αυτό να επεκταθεί και στα υπόλοιπα σχολεία στο μέλλον, μια που ο ρόλος των Πειραματικών είναι εκτός των άλλων να δοκιμάζονται πρακτικές που στη συνέχεια να διαχέονται σε όλα τα σχολεία.

Ήδη σε Πρότυπα Πειραματικά σχολεία στο σύστημα ΑΘΗΝΑ στο οποίο δηλώνονται και υπολογίζονται κενά και υπεραριθμίες, δίνουν για το μάθημα της Τεχνολογίας τις μισές ώρες ανάθεσης.

Σας καλούμε να προχωρήσετε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποκατασταθεί η αδικία σε βάρος του μαθήματος και των χιλιάδων Τεχνολόγων συναδέλφων.

Για το ΔΣ

Ο  Πρόεδρος                         Ο     Γραμματέας

Σταμούλης Θόδωρος                Ψαρράς  Σπύρος

Advertisements