ΨΗΦΙΣΜΑ από ΕΠΑΛ Κ. ΑΧΑΙΑΣ για «αυτοαξιολόγηση»

 

Η πλειοψηφία των καθηγητών του ΕΠΑΛ Κ. ΑΧΑΙΑΣ μετά από συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στη διαδικασία που τιτλοφορείται αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων  αλλά και στην περαιτέρω ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Θεωρούμε ότι το όλο εγχείρημα που σχεδιάζεται τόσο από εγχώριους φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ παντελώς άσχετους με την ουσία και την πράξη της εκπαίδευσης, όσο και από ξένους «ειδήμονες», έχοντες πλήρη άγνοια της ελληνικής πραγματικότητας, όχι μόνο δεν αποσκοπεί στην βελτίωση της παιδείας στην πατρίδα μας, αλλά αντίθετα στοχεύει στη συρρίκνωση και τη σταδιακή υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η αοριστολογία και η ασάφεια που χαρακτηρίζουν το σύνολο των ανεδαφικών προτάσεων που απαρτίζουν τις δαιδαλώδεις διατάξεις των κειμένων που αναφέρονται στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και καθηγητών, καθιστά φανερό ότι ο πραγματικός σκοπός της είναι να λειτουργήσει σαν «Δούρειος ίππος», μέσα από τον οποίο θα ξεπηδήσουν και θα δρομολογηθούν τα εφιαλτικότερα σενάρια που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσουν στην αποδόμηση της δημόσιας παιδείας στη χώρα μας και αφορούν:

α) Καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, αλλά και στείρα αυστηροποίηση των όσων απομείνουν με πρόσχημα την αναβάθμισή τους, με επακόλουθο την υποχρεωτική έξοδο χιλιάδων μαθητών από την εκπαίδευση και στη συνέχεια την πρόωρη ένταξή τους στις όλο και διογκούμενες στη χώρα μας μάζες φτηνού εργατικού δυναμικού.

β) Αποξένωση των παιδιών από τους δασκάλους και καθηγητές και πλήρη ισοπέδωση των διαπροσωπικών σχέσεων, πάνω στις οποίες θεμελιώνεται η ουσιαστική μαθησιακή διαδικασία.

Τα σχολεία που «κάποιοι ονειρεύονται» και προωθούν, θα λειτουργούν με όρους και συνθήκες «εργοταξίου» όπου ο ζήλος της διδασκαλίας, η αγάπη για τη μάθηση και το λειτούργημα του εκπαιδευτικού θα αποτιμώνται ως μετρήσιμα μεγέθη μιας απρόσωπης παραγωγικής μηχανής.

γ) Επικράτηση  πνεύματος και πρακτικών ανταγωνισμού στους χώρους εργασίας μας και κλίμα υποταγής απέναντι στους αυριανούς αξιολογητές.

δ) Κατηγοριοποίηση των σχολείων σε «καλά» και «κακά» χωρίς να υπολογίζονται τοπικές, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές συνθήκες έτσι ώστε αυτά θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να κερδίσουν μαθητές αλλά και χρηματοδότηση από σπόνσορες και συλλόγους Γονέων.

ε) Απολύσεις συναδέλφων εκπαιδευτικών αλλά και μισθολογική καθήλωση αφού το σύστημα της δήθεν αξιολόγησης προκαθορίζει συγκεκριμένα ποσοστά «αριστείας» ή «περιορισμένης ικανότητας»…

Αν το υπουργείο ενδιαφερόταν πραγματικά για τη βελτίωση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης  θα έπρεπε να προχωρήσει άμεσα:

  • Στην αναμόρφωση βιβλίων και αναλυτικών προγραμμάτων.
  • Στην ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με έμφαση στις παιδαγωγικές μεθόδους.
  • Στη μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
  • Στην κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς.
  • Στην εξασφάλιση ασφαλών και σύγχρονων υποδομών.
  • Στην αλλαγή του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του σχολείου.
  • Στην αύξηση των μισθών των εκπαιδευτικών ώστε να ζούν αξιοπρεπώς από μια και μόνο δουλεία.

Γι όλα αυτά δηλώνουμε:

-Την πρακτική αδυναμία να πραγματοποιήσουμε εντός του εργασιακού μας χρόνου μια τέτοια πολύπλοκη και αμφιβόλου επιστημονικής βάσης εργασία με τη συγκρότηση ομάδων εργασίας.

-Την πλήρη αντίθεσή μας με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ

Για ένα σχολείο που θα είναι κέντρο γνώσης, πολιτισμού και δημιουργίας

10-2-2014

Advertisements