Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α’ Αχαΐας

(& Συνεργαζόμενοι) 

Προκήρυξη για τις ΕΚΛΟΓΕΣ της Α΄ ΕΛΜΕ 2014

Κατεβάστε την εκλογική μας προκήρυξη σε μορφή word: Ekl.Prokhryxi-Ekp.Paremvasis_tel_25-11-2014

altered altan ergasiakos mesaiwnas

Ι. Για το κεντρικό πολιτικό ζήτημα

Μετά απο 4 χρόνια μνημονίων, οι έλληνες και οι πολυεθνικοί κεφαλαιοκράτες έχουν καταφέρει να κατεδαφίσουν σημαντικά την εργατική νομοθεσία, να πετσοκόψουν μισθούς & συντάξεις και να διαλύσουν τις κοινωνικές υπηρεσίες. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά: ανεργία άνω του 30%, 700.000 φορολογούμενοι με ληξιπρόθεσμες οφειλές, 3.000.000 άνεργοι & ανασφάλιστοι, 4.000 επίσημα καταγεγραμμένες αυτοκτονίες στην μημονιακή τετραετία.

Την ίδια στιγμή που το εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων λεηλατείται, όπως και τα αποθεματικά των ασφαλιστικών τους ταμείων, για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, οι εργαζόμενες τάξεις οδηγούνται στην απελπισία και στην εξαθλίωση, η άρχουσα καπιταλιστική-αστική τάξη και οι δανειστές (Ε.Ε-Ε.Κ.Τ-Δ.Ν.Τ-‘’αγορές’’) κάνουν πλιάτσικο, εκποιώντας την δημόσια περιουσία με την αμέριστη βοήθεια της κυβέρνησης Ν.Δ-ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Πάνω από 50 δις ευρώ έχουν φορτωθεί στο δημόσιο χρέος για την διάσωση των τραπεζών, η δημόσια περιουσία ουσιαστικά χαρίζεται σε ιδιώτες (Αεροδρόμιο Ελληνικού, πακέτο μετοχών Εθνικής τράπεζας στον όμιλο Λάτση, ξεπούλημα Αγροτικής τράπεζας στην τράπεζα Πειραιώς του Σάλλα,τα 380 δις ευρώ στις εταιρίες του Μπόμπολα που εκμετταλεύονται τα διόδια κ.ο.κ.). Τα φορολογικά πρόστιμα χαρίζονται στους μεγάλους επιχειρηματίες, ενώ οι «πατριώτες» εφοπλιστές απαλλάσονται απο τον ΕΝΦΙΑ, οχυρωνένοι πίσω από την δήθεν συνταγματικά κατοχυρωμένη φορολογική ασυλία, θησαυρίζοντας ταυτόχρονα απο τις δραστηριότητές τους εις βάρος του λαού και μεταφέροντας τις ναυπηγήσεις των πλοίων τους στο εξωτερικό.

ΙΙ. Για τις νέες εργασιακές αναδιαρθρώσεις

Ταυτόχρονα στον χώρο του Δημοσίου η κυβέρνηση προωθεί κι άλλο νέο μισθολόγιο με μειώσεις μισθών «στους από κάτω» και αυξήσεις στους «από πάνω» – πριν καν «ωριμάσει» το μισθολόγιο του 2011, νέο ασφαλιστικό νόμο πριν περπατήσει του 2010, με στόχο την συμπίεση των συντάξεων και πιθανά με αύξηση των ορίων ηλικίας στις πρόωρες. Οι πρόσφατες  εφιαλτικές έξαγγελίες του υπουργού Παιδειας για την καθιέρωση εθελοντών-αναπληρωτών με δέλεαρ τα μόρια -όποτε γίνει διαγωνισμός του ΑΣΕΠ- αν υλοποιηθούν, θα έχουν ως συνέπεια σχεδόν την πλήρη διάλυση των εργασιακών δικαιωμάτων των μονίμων, νέων και παλαιών. Οι νέοι συνάδελφοι που τους υπολογίζουν για δούλους είναι τα παιδιά μας. Είναι χρέος μας να μην επιτρέψουμε να συμβεί κάτι τέτοιο. Βρισκόμαστε μπροστά από το «Η εργασία απελευθερώνει» (Αrbeit Nacht Frei) των ναζιστικών στρατοπέδων.

Εξάλλου, με μεθοδικότητα και με γρήγορους ρυθμούς προωθεί τα σχέδια, για τα οποία έχει δεσμευτεί προς τους εταίρους σχετικά με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η δεύτερη εκ των οποίων θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο 2015. Γι αυτό ακόμη και ο νόμος για την διοίκηση (3848/10) είναι ο επόμενος νόμος για αλλαγή. Η αντίφαση του προδιαγεγραμμένου ποσοστού αποτυχίας των αξιολογούμενων αναιρεί την όποια φερεγγυότητα της διαδικασίας που οι «από πάνω» πιστεύουν, ενώ το δια βίου κυνήγι προσόντων που θα αγοράζουμε με τον πενιχρό μισθό μας, θα μας δίνει την αυταπάτη ότι θα διατηρήσουμε την εργασία μας, συνθλίβοντας την υπόλοιπη ζωή μας. Απομ0νωμένοι ο ένας απο τον άλλο, θέλουν να γίνουμε φθηνοί και αναλώσιμοι υπαλληλίσκοι, σφουγγοκωλάριοι της διοίκησης που θα αναπαράγουν την κυρίαρχη ιδεολογία και θα κατατμίζουν τα παιδιά σε θέσεις εργασίας προσανατολισμένες στην κερδοσκοπία του συστήματος. Θα οδηγηθούμε στην βίαιη απόρριψη των μαθητών σε συνδυασμό και με την εντατικοποίηση των εξετάσεων, στην φθηνή κατάρτιση και στο κλείσιμο σχολείων (λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικούς όρους). Η κατηγοριοποίηση των σχολείων θα κλείσει τα «ελλιπή», θα γιγαντώσει τα «καλά» και θα οδηγήσει σε ελεύρερες μετακινήσεις μαθητών με φίλτρα όπως στα λεγόμενα «Πρότυπα-Πειραματικά». Θα έρθουν κατόπιν ώριμες γι αυτούς νέες διαθεσιμότητες και απολύσεις, εντατικοποίηση της εργασίας μας, αυταρχικότερος διοικητικός έλεγχος, βαθμολογική-μισθολογική καθήλωση. Ο δάσκαλος-υπαλληλίσκος με τον μαθητή-δούλο, όλοι μαζί κωπηλάτες στην γαλέρα των αφεντικών.

ΙΙΙ. Για τα συνδικάτα και τις παρατάξεις

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΓΣΕΕ παρέα με την αντιφατική της νέας ΑΔΕΔΥ δεν θέλει ακόμα και δεν μπορεί να οργανώσει έναν δυναμικό και πλατύ και επομένως νικηφόρο αγώνα. Η αντίσταση των εργαζομένων του Δημοσίου ενάντια στην αξιολόγηση, ανάγκασε την ΑΔΕΔΥ να τους υποστηρίξει με το εξώδικο για την απεργία-αποχή. Ουσιαστικά, ροκανίζει τον εναπομείναντα χρόνο έως τις πιθανές εκλογές, χωρίς να φαίνεται ένα συνεχές εναλλακτικό σχέδιο απο την στιγμή που η κυβέρνηση θα προσβάλλει νομικά το εξώδικο. Η συσπείρωση των πρωτοβάθμιων σωματείων σε αγωνιστική κατεύθυνση είναι η μόνη λύση. Πρέπει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι να πάρουν τις τύχες στα χέρια τους και να συντονιστούν μεταξύ τους, ώστε να πιέσουν τις ομοσπονδίες και τα  τριτοβάθμια όργανα ή διαφορετικά να τις παρακάμψουν σε καίριες στιγμές του αγώνα (όπως συνέβη στην δεκαετία του 1960).

Τα επαναστατικά ευχολόγια που αρχίζουν και τελειώνουν στην δύναμη της ψήφου, οι στείρες κριτικές προς τους εργαζομένους και οι αποστειρωμένες συγκεντρώσεις δεν οδηγούν πουθενά και σεν προάγουν το κίνημα (ΠΑΜΕ). Η ΔΑΚΕ , στον χώρο της ΕΛΜΕ, παίζει των ρόλο του παθητικού παρατηρητή, μην επιθυμόντας ένα αγωνιστικό κίνημα, ενώ η ΠΕΚ (πρώην ΠΑΣΚ) κάνει προσχηματικό συνδικαλισμό, χωρίς να ανεβάζει τον πήχυ και χωρίς να θέλει αγωνιστικότητα στο σωματείο, καθώς έχει ακόμα πρόσβαση σε κρατικούς  θεσμούς (διοίκηση περιφερειακή -νομαρχιακή, σχολικοί σύμβουλοι-διευθυντές). Όσο για το Μέτωπο (ΣΥΝΕΚ-Συνεργαζόμενοι), πότε θα κάνουν αυτοκριτική για την καιροσκοπική πολιτική των πολιτικών δυνάμεων πουευαγγελίζονται μια νέα Ελλάδα; Για τους «όρους και προϋποθέσεις» της απεργίας του Μάη 2013 που δεν έγινε παρακάμπτοντας την απόφαση Γεν. Συν/σης και για την επιστράτευση που δεν αποκρούστηκε πολιτικά απο την πολιτική δύναμη στη οποια πρόσκεινται (ΣΥΡΙΖΑ), για τον καιροσκοπισμό τους στην απεργία του Σεπτεμβρίου του 13, για την ταλάντευση στελεχών του ανάμεσα στην «καλή» και «κακή» αξιολόγηση, για την διφορούμενη και ατομική στάση των διευθυντών του ψηφοδελτίου τους σχετικά για την ανταπόκρισή τους στην δική τους αξιολόγηση; Αυτή η στάση της ηγεσίας του λεγόμενου «Μετώπου» καλλιεργεί αυταπάτες και εδραιώνει την αντίληψη της ανάθεσης του αγώνα σε «σωτήρες», που όμως δεν θα μπορούν να κάνουν τίποτα, την στιγμή ακριβώς που χρειάζεται η μέγιστη οργάνωση του κινήματος και συσπείρωση όλων των εργαζομένων, ενάντια στα αστικά κόμματα και την Τρόϊκα.

Ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις, αναδείξαμε απέναντι στην αντιλαϊκή-αντιεργατική πολιτική και επέλαση, την αναγκαιότητα των ανυποχώρητων αγώνων, καταθέτοντας τις δυνάμεις μας με την πρωτοπόρα στάση μας στις Γ.Σ, στους συλλόγους διδασκόντων και στο Δ.Σ της ΕΛΜΕ, όπου πρωταγωνιστήσαμε στα γεγονότα κατα της αυτοαξιλόγησης και για σε άλλα σημαντικά ζητήματα. Καταθέσαμε πρόταση αποδόμησης όλων των δεικτών-τομέων της αξιολόγησης σχολικών μονάδων για να αντικρούσουμε την πολιτική του υπουργείου και να σπάσουμε την ηττοπάθεια στους  συλλόγους, παλεύουμε για την δημιουργία μόνιμης επιτροπής αγώνα και συντονισμού με την βάση πρωτοβάθμιων σωματείων Δημοσίου, στην προσπάθεια στοχευμένης και οργανωμένης από τα κάτω συλλογικής δράσης, αλλά ακόμα δεν μας ευνοεί ο συχετισμός δύναμης όσο θέλουμε και είναι αναγκαίος.

Αγωνιζόμαστε και για την αλλαγή του σωματείου, όπου τα εκλεγμένα μέλη θα είναι αιρετά και ανακλητά από τις Γ.Σ. Τέλος, μετά την τροπή που παίρνουν τα πράγματα σε αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση δομών και προσώπων, είμαστε σε αυτή τη φάση υποχρεωμένοι να θέσουμε στο συνδικάτο την διαγραφή απ΄αυτό όλων των εξωτερικών αξιολογητών, λόγω θέσης και στάσης.

ΙV. Για το νόημα των εκλογών για νέο Δ.Σ. της Α΄ΕΛΜΕ

Οι εκλογές στην ΕΛΜΕ πρέπει να οξύνουν το διεκδικητικό προσανατολισμό του σωματείου, μαυρίζοντας και εξαφανίζοντας απο τον χάρτη τις δυνάμεις της συγκυβέρνησης. Για να οικοδομηθεί το πραγματικό Μέτωπο Αντίστασης στην πολιτική των κομμάτων της ολιγαρχίας χρειάζεται να ενωθεί το εκπαιδευτικό κίνημα με όλες τις άλλες συλλογικότητες που αγωνίζονται σε μια κατεύθυνση κλιμάκωσης του αγώνα και ρήξης και να θέτει πολιτικούς-κοινωνικούς σαν και αυτούς:

– Κατάργηση των δανειακών συμβάσεων, των μνημονίων και των εφαρμοστικών -αντισυνταγματικών νόμων.

– Καμία διαπραγμάτευση για το δημόσιο χρέος… Μη αναγνώριση του και μονομερής διαγραφή του πλήν εκείνου προς τα ασφαλιστικά ταμεία…

– Ρήξη & Εξοδος απο την Ε.Ε , την ΟΝΕ – ευρώ.

– Σεισάχθεια σε ανέργους, συνταξιούχους, μισθωτούς, μικροεπαγγελματίες-μικροεπιχειρηματίες και μικρούς αγρότες.

– Καμία ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας-εθνικοποίηση τραπεζών και μεγάλων επιχειρήσεων.

– Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, με αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές. Ακώλητη μισθολογική εξέλιξη με βάση το χρόνο εργασίας (χρονοεπίδομα κλπ).

– Κατάργηση της αξιολόγησης και του πειθαρχικού κανονισμού, δημοκρατία στο σχολείο, όχι σε διευθυντές-μάνατζερ, όχι στο σχολείο της αγοράς!

– Αγώνας για:

– δωρεάν ενιαίο δημόσιο 12χρονο σχολείο (και 2χρονο προσχολικό),

– για όλους τους μαθητές, με 20 μαθητές στα τμήματα, 15 σε κατευθύνσεις και 10 στα εργ.

– με όλη τη γνώση και τέχνη μέσα & όλες τις προεπαγγελματικές δεξιότητες των μαθητών,

– με πλήρη & καθολική αντισταθμιστική εκπαίδευση,

– με μόνιμους εκπ/κους, ουσιαστική επιμόρφωσή τους, παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία για όλους, χωρίς διοικητικές παρεμβάσεις, – με ανάδειξη των κλίσεων και των ικανοτήτων των μαθητών, – με κατευθύνσεις ανάλογες προς τα ταλέντα τους και τις κοινωνικές ανάγκες.

ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ.

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ και ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ

ΓΙΑ

ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ σε ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εκπαιδευτική Παρέμβαση & Συνεργαζόμενοι

 *****

Ψηφοδέλτιο για εκλογές ΔΣ Α ΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας

 

Αγγελοκωστόπουλος Βαγγέλης,   ΠΕ03,      10ο Γυμν.  Πάτρας

Αηδονίδης Ηλίας,                       ΠΕ08,           Μουσικό Σχολείο Πάτρας

Ασπρογέρακα Διονυσία,           ΠΕ02,           Γυμν. Δεμενίκων

Βολτέας Κωνσταντίνος,             ΠΕ17.07,      9ο ΕΠΑΛ Πάτρας

Γιαννοπούλου Διονυσία,          ΠΕ17.01,      1ο ΕΠΑΛ Πάτρας

Ζενζεφύλης Βασίλης,                ΠΕ18.08      2η ΕΠΑΣ  – Διαθεσιμότητα

Καζάνης Νεκτάριος,                  ΠΕ17.07,     ΕΠΑΛ Κ. Αχαΐας   (απόσπαση)

Καλλιμάνη Αθηνά,                     ΠΕ19,          8ο Γυμν. Πάτρας

Κουλουριώτη Ειρήνη,                ΠΕ04.04,   4ο ΓΕΛ Πάτρας

Κυραναστάσης Δημήτρης,   ΠΕ16,  Μουσικό Σχολείο Πάτρας – Αναπληρωτής

Μιχαηλίδης Κώστας                 ΠΕ02,         Γ.-ΛΤ Χαλ/ίτσας & 10ο ΓΕΛ Πάτρας

Μουρατίδου Μαρίνα,             ΠΕ11,    Γ.-ΛΤ Ριόλου-ολ. διάθεση στην α/βάθμια

Μούρτζη Βάσω,                           ΠΕ02,  20ο Γ. Πάτρας–απ. από το Γ. Κ. Αχαΐας

Μπαλάνος Γιώργος,                  ΠΕ04.04,    12ο ΓΕΛ Πάτρας

Μπελερή Κωνσταντίνα,            ΠΕ02 ,        7ο ΓΕΛ Πάτρας

Μπούρδαλας Παναγιώτης,      ΠΕ04.01,    Γυμν.-Λ.Τ. Χαλανδρίτσας

Ντίρλης Αθανάσιος,          ΠΕ06,        7ο Γυμν. Πάτρας  & 3ο Γυμν. Πάτρας

Πανούσος Βασίλης,                   ΠΕ02,         ΓΕΛ Παραλίας

Τεκτωνίδου Δόμνα,                   ΠΕ19,          3ο ΓΕΛ  Πάτρας

Φουντάς Θεόδωρος,                  ΠΕ03,         ΓΕΛ Δεμενίκων (απόσπαση)

********

Είναι η ώρα να βγούμε μπροστά

να κάνουμε την Ανάγκη Ιστορία…

*********

Ψηφίζουμε αταλάντευτα

 “Εκπαιδευτική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ & Συνεργαζόμενοι

*********

Συγκρότημα Τεμπονέρα, Τετάρτη 10 Δεκέμβρη, 8.30πμ-7.00μμ  

Νοέμβρης 2014

Advertisements