ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                          

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX: 2610 – 278776
mail: aelmeahaias@yahoo.gr, http://aelmeahaias.wordpress.com

Πάτρα, 26/03/2015

Συμπεράσματα από τη συνάντηση Εκπαιδευτικών της ΤΕΕ

Άμεσα ζητήματα λειτουργίας

 

Την Πέμπτη 19-3-2015 διεξήχθη η συνάντηση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ που συγκάλεσε το Δ.Σ της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας, με βάση την ανακοινωθείσα θεματολογία. Στη συνάντηση αυτή παραβρέθηκαν αντιπροσωπείες εκπαιδευτικών και από τα 10 ΕΠΑΛ ευθύνης της Α ΕΛΜΕ, από το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, ΕΕΕΕΚ Αχαΐας καθώς και πολυπληθής αντιπροσωπεία των συναδέλφων που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα. Η συζήτηση που έγινε ήταν εποικοδομητική και επικεντρώθηκε στο χαρακτήρα της ΤΕΕ που έχει ανάγκη ο τόπος και η νεολαία μας αλλά και στα άμεσα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επαγγελματική εκπαίδευση στη περιοχή μας. Η συνάντηση κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις που συνοψίζονται στα παρακάτω:

Επανασύσταση καταργημένων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ

  • Όλοι οι καταργημένοι τομείς και ειδικότητες να επανασυσταθούν στα ίδια ΕΠΑΛ που ήταν ακριβώς πριν την κατάργηση τους.
  • Οι καταργημένοι τομείς και ειδικότητες των δύο ΕΠΑΣ που έκλεισαν, να λειτουργήσουν στα πλησιέστερα προς αυτές ΕΠΑΛ.
  • Να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση και οικονομική μέριμνα στην ανασυγκρότηση των αντίστοιχων εργαστηρίων.
  • Η επανατοποθέτηση των συναδέλφων που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα να είναι άμεση στις οργανικές θέσεις και με την αρχαιότητα που είχαν το καλοκαίρι του 2013. Η οργανική θέση και η αρχαιότητα των συναδέλφων των δύο ΕΠΑΣ να μεταφερθεί αυτούσια στα πλησιέστερα ΕΠΑΛ, εκεί που θα μεταφερθούν δηλαδή οι τομείς και οι ειδικότητες τους.

Αναθέσεις

Για την ομαλή λειτουργία των σχολείων της επαγγελματικής εκπαίδευσης τη νέα σχολική χρονιά χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις στο τομέα των αναθέσεων ενταγμένες σε ένα γενικότερο πλαίσιο εξορθολογισμού τους.

  • Διεκδικούμε όλες οι ειδικότητες να έχουν μαθήματα πρώτης ανάθεσης.
  • Επαναφορά των ομαδοποιημένων ειδικοτήτων ανά επιστημονικό αντικείμενο με κοινές πρώτες και δεύτερες αναθέσεις.
  • Για την κατανομή των ωρών των μαθημάτων που διδάσκονται σε πρώτη ανάθεση από συναδέλφους περισσότερων του ενός κλάδου ή ειδικοτήτων (ΠΕ09-ΠΕ10 και ΠΕ13, ΠΕ12 και ΠΕ17, ΠΕ14 και ΠΕ18, κα) ισχύει αποκλειστικά και μόνο η αρχαιότητα. Η ισομερής κατανομή να λαμβάνεται υπόψη μόνο στον υπολογισμό των κενών. Να μην επαναληφθεί ξανά το φαινόμενο της αυθαίρετης ερμηνείας περί ισοκατανομής των μαθημάτων που ταλαιπώρησε τους συναδέλφους σε συγκεκριμένο ΕΠΑΛ της περιοχής μας τη φετινή σχολική χρονιά.

Ειδικότερα υπάρχουν μερικά επείγοντα θέματα:

  • Για το τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών κατάργηση της υπ’ αριθμ. πρωτ. 175720/Δ2/30-10-2014 Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Οδηγίες για τις αναθέσεις μαθημάτων του Επαγγελματικού Λυκείου», στο σκέλος που αφορά στα μαθήματα Γ΄ Τάξης της Ειδικότητας Γραφικών Τεχνών του Τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών. Επαναφορά των αναθέσεων σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 118842/Γ2/17-9-2008.
  • Για τον Μηχανολογικό τομέα άρση της αδικίας που προκάλεσε η τελευταία Υ.Α. 137841/Γ2/ 2-9-14. Με βάση αυτή οι αναθέσεις των ΠΕ12.11 (Μηχανικοί Παραγωγής και Διοίκησης), μειώθηκαν στο ελάχιστο και συγκεκριμένα από τα 34 μαθήματα του τομέα Μηχανολογίας που θα έπρεπε να είχαν ανάθεση (και τα οποία τα δίδασκαν σύμφωνα με τις προηγούμενες αναθέσεις και τα προγράμματα σπουδών των Σχολών Αποφοίτησης τους), δόθηκαν μόλις τα 3, εκ των οποίων το 1 σε Β΄ ανάθεση.
  • Τα μαθήματα τεχνικό σχέδιο και εφαρμογές πληροφορικής στην Α τάξη των ΕΠΑΛ να χαρακτηριστούν εργαστηριακά, ώστε να καταστεί αποδοτικότερη η διδασκαλία τους.

Ωρολόγια και Αναλυτικά προγράμματα

Χρειάζεται ριζική αναμόρφωση των ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και των βιβλίων των μαθημάτων της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Σε αυτή τη διαδικασία να έχουν καθοριστικό ρόλο οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ. Για την επόμενη σχολική χρονιά να γίνει άμεσος επανασχεδιασμός των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ειδικοτήτων.

Μαθητικό δυναμικό

Επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά ότι η πλειοψηφία των μαθητών που φοιτούν στα ΕΠΑΛ παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξημένες μαθησιακές ελλείψεις. Το γεγονός αυτό καθιστά επιτακτική την ανάγκη για λήψη άμεσων μέτρων που θα αμβλύνουν τις μορφωτικές ανισότητες του μαθητικού δυναμικού της ΤΕΕ. Στην κατεύθυνση αυτή να λειτουργήσει η ΠΔΣ στα ΕΠΑΛ από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς.

Κλείνοντας σημειώνουμε ότι τονίστηκε η αντίθεση στο θεσμό της μαθητείας και την υπαγωγή του 4ου έτους των ΕΠΑΛ στη μη τυπική εκπαίδευση. Αποτελεί κοινή θέση ότι θα πρέπει το Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης, με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να είναι οργανικά ενταγμένο στο Λύκειο της ΤΕΕ, και να αξιοποιεί την υποδομή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των επαγγελματικών λυκείων. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε δόκιμη την πρακτική άσκηση των μαθητών, στο έτος ειδίκευσης. Όμως η υλοποίηση του θεσμού αυτού πρέπει να γίνεται με την άμεση εποπτεία των σχολείων και σε κάθε περίπτωση όχι σε βάρος του εκπαιδευτικού προγράμματος.

Επιπλέον επιβεβαιώθηκε η πάγια θέση της ΟΛΜΕ για τη δημιουργία μίας και μόνο δομής επαγγελματικής εκπαίδευσης σε λυκειακό επίπεδο μετά το γυμνάσιο, σχεδιασμένη στην κατεύθυνση της καθιέρωσης της 12χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Όλες οι μονάδες που παρέχουν τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας.

Στη συνάντηση κατατέθηκαν και προτάσεις, μεμονωμένα και από τις συνδικαλιστικές παρατάξεις, που αφορούν τη μορφή και το χαρακτήρα της ΤΕΕ, οι οποίες είναι αυτονόητο ότι θα προωθηθούν για συζήτηση στο επερχόμενο 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ (Ιούλιος 2015).

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος                                                Ψαρράς Σπύρος

Advertisements