ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 

Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 – 278776,            Πάτρα 13-9-2015
http://aelmeahaias.wordpress.com, aelmeahaias@yahoo.gr

Σχετικά με την εγκύκλιο «Συμπληρωματικές ενέργειες στο πλαίσιο υλοποίησης των Πράξεων

«Ανάπτυξη και Λειτουργία Δικτύου Πρόληψης και Αντιμετώπισης φαινόμενων της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού (ΣΒΕ) στους Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 και 3» του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση», που εστάλη στις σχολικές μονάδες στις 31-8-2015, έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, καλούνται τα μέλη των ΟΔΠ (Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) των Δημόσιων Σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας να προχωρήσουν στην καταγραφή περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού μέσω της ειδικής φόρμας  στην ιστοσελίδα http://stop-bullying.sch.gr τα οποία έλαβαν χώρα στη σχολική μονάδα που υπηρετούν. Τα μέλη ΠΟΔΠ  (Περιφερειακές Ομάδες Δράσεων Πρόληψης) και ΕΣΥΔΠ (Επιτροπής Συντονιστών Δράσεων Πρόληψης) θα έχουν πρόσβαση στο σύνολο των καταγεγραμμένων περιστατικών τόσο στα σχολεία ευθύνης τους όσο και στην Περιφερειακή Διεύθυνση που ανήκουν.

Επίσης καλούνται οι Διευθυντές των δημόσιων σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  να ενημερώσουν το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας τους, για το ερωτηματολόγιο το οποίο θα βρίσκεται διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της πράξης (http://stop-bullying.sch.gr) από την 1η Σεπτεμβρίου, 2015. Οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση στο σχετικό ερωτηματολόγιο, μέσω ενός κλειδαρίθμου ο οποίος θα εκδίδεται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας, το οποίο μπορούν να συμπληρώνουν προαιρετικά και θα βασίζεται στις μαρτυρίες των μελών της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές) και θα αφορά το φαινόμενο της σχολικής βίας.

Καταθέτουμε την έντονη διαφωνία μας με την παραπάνω διαδικασία διότι:

Α) Η αντικειμενικότητα-αξιοπιστία της μεθόδου που εφαρμόζεται δε διασφαλίζεται επ΄ουδενί, αφού κατά  την επεξεργασία του ερωτηματολογίου δεν μπορεί να ελεγχθεί αν τα περιστατικά αναφέρονται σε αληθινά γεγονότα  ή σε «κατασκευασμένα».

Β) Είναι πολύ πιθανόν να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης των σχολείων με έμμεσο τρόπο (καταγγελίες γονέων-μαθητών σε περιπτώσεις αντιπαράθεσης με καθηγητές για βαθμούς ή απουσίες κτλ), ακόμη και από συναδέλφους σπέρνοντας μια άλλου είδους κουλτούρα ανθρωποφαγίας.

Γ) Καταργεί τον ρόλο του συλλόγου διδασκόντων ως του οργάνου που επιλαμβάνεται τέτοιων περιστατικών και λαμβάνει ανάλογα πειθαρχικά και παιδαγωγικά μέτρα.

Θεωρούμε σαφώς πιο σημαντικό να διορισθούν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί  στα σχολεία και να ενισχυθούν οι υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης (Συμβουλευτικός Σταθμός) όπου η επιστημονική τους συνδρομή θα ήταν σε πραγματικό χρόνο καταλυτική για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων.

Ζητούμε την παρέμβαση της ΟΛΜΕ στην πολιτική ηγεσία για την άμεση απόσυρση της παραπάνω εγκυκλίου. Καλούμε τους συναδέλφους να μην συνδράμουν στην υλοποίηση του προγράμματος και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να μην ανοίξουν τον ασκό του Αιόλου μοιράζοντας κλειδαρίθμους στους μαθητές.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος                                                    Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος                                                Ψαρράς Σπύρος

Advertisements