Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α΄Αχαΐας, (Παρεμβάσεις Δ.Ε.)

Να μη μετατρέψουμε το σύλλογο διδασκόντων και το σχολείο σε ΜΚΟ!

[Κατεβάστε την Ανακοίνωση – κάλεσμα της Εκπ. Παρέμβασης σε μορφή pdf για διακίνηση: na-mh-metatrepsoyme-to-sylldid-to-scholeio-se-mko_eparemvasiach-23-01-2017]

Συναδέλφισσες, -οι:

To Υπ. Παιδείας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προετοιμάζει δυναμικά το έδαφος για τη δημιουργία του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου, σύμφωνα με τις αρχές που επιτάσσει ο  ΟΟΣΑ και η ΕΕ. Με συγκεκριμένες ενέργειες ανά σχολική δομή, που προωθούνται ήδη στο δεύτερο φετινό σχολικό τετράμηνο, προσπαθούν να λειάνουν το έδαφος στην καρδιά της σχολικής κοινότητας, δηλαδή στο Σύλλογο Διδασκόντων.

Η εκπαιδευτική πολιτική ΕΕ/ΟΟΣΑ  εντάχθηκε και ψηφίστηκε στο 3ο μνημόνιο από ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ. Τώρα αντί να παρουσιάσουν ένα συνολικό σχέδιο και να αναμετρηθούν με την ελληνική κοινωνία και την σχολική κοινότητα, παρουσιάζουν αποσπασματικά τις προτάσεις τους – κομμάτια του πάζλ. Προσπαθούν από τη μία να «καλοπιάσουν» τους εκπαιδευτικούς επικαλούμενοι «μη τιμωρητικές» ενέργειες και από την άλλη δεν φέρνουν ακόμα «εντέλλεσθαι» αλλά κάνουν λόγο για  «υποχρεωτικότητα».

Ας δούμε συνοπτικά πως οδηγούν στο «νέο σχολείο» οι φετινές βιαστικές «πιλοτικές» ή «υποχρεωτικές» αποφάσεις τους:

1) Περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών στα Γυμνάσια (Ι.Ε.Π., πρ. 46/24-11-2016): Φέτος εισάγεται ως πιλοτική σε ορισμένα σχολεία. Οι απλοί βαθμοί προτείνεται να αντικατασταθούν, όχι βεβαίως από  ελεύθερες περιγραφές των εκπαιδευτικών για το κάθε τμήμα και τους μαθητές του, αλλά με έτοιμες φόρμες συμπλήρωσης με «τικ». Φόρμες συμβατές με το ηλεκτρονικό σύστημα που τώρα είναι το My School. Αυτές οι φόρμες θα συνδέονται με το  portfolio των μαθητών και ταυτόχρονα με την αντίστοιχη ηλεκτρονική καρτέλα του κάθε εκπαιδευτικού. Στην περιοχή μας είχαμε απροθυμία συμμέτοχης από σχολεία!

2) Θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια (εγκ. Υπ. Παιδείας 220482/Δ2/23-12-2016): Μειώνουν τις ώρες στα μαθήματα (Φυσική Αγωγή, Βιολογία, Οικ. Οικονομία, Εργαστήρια, κλπ) παρατείνουν το διδακτικό και εργασιακό χρόνο και κατόπιν μετατρέπουν την γνώση σε «χαρά του παιδιού», σε γραφειοκρατία, «μαθητικές επιδείξεις», portfolio των μαθητών, και φόρμες αυτό-αξιολόγησης σχολείου και εκπαιδευτικών και χωρίς «επιβάρυνση του δημοσίου»!!!!

3) Δημιουργικές Εργασίες στα ΓΕΛ (εγκ. Υπ. Παιδείας 220473/Δ2/23-12-2016): Οι οδηγίες σκοτώνουν τη μαθητική δημιουργία και το ερευνητικό πνεύμα. Η δυνατότητα επιλογής του θέματος εξαρτάται από τους καθηγητές που είναι διαθέσιμοι και το πρόγραμμα. Εξ αρχής καθορίζεται σαφώς ότι αφορούν στη βελτίωση της βαθμολογίας γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.

Δεν αποτελούν δημιουργία, αφού δεν αποτελούν τελικό εργαλείο συλλογικής εμπέδωσης της γνώσης εντός των μαθημάτων, αλλά μια ξεχωριστή διαδικασία και με αόριστα θέματα επιλογής, ανερμάτιστα και χωρίς υπόβαθρο. Δεν αποτελούν εργασίες, αφού μπαίνουν σε ένα «διήμερο διάλλειμα» με ανύπαρκτες ή παρατημένες βιβλιοθήκες, χωρίς ηλ. υπολογιστές στις αίθουσες. Αυτό που αναγκαστικά θα κάνουν οι μαθητές είναι να ακολουθήσουν τις τυποποιημένες οδηγίες που δίνονται στα κουτάκια, της φόρμας «Σχεδίου υποβολής της Δ.Ε» που πρέπει να συμπληρώσουν. Δηλαδή περισσότερο θα περιγράψουν μια διαδικασία που δύσκολα θα κάνουν στην πράξη.

4) Η Τεχνική (Επαγγελματική Εκπαίδευση) μετατρέπεται σε Επαγγελματική Εκπαίδευση (ν. 4386/16, ΦΕΚ 83, 11-05-2016): Προτείνεται η μαθητεία αντί της πρακτικής άσκησης, προωθείται η  ψευτοκατάρτιση,  ο υποκατώτατος μισθός και στο τέλος Συμβάσεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα όπως στα τεχνικά έργα. Γι αυτό επιχειρούν να πάρουν και τον 2ο καθηγητή από τα εργαστήρια για χάρη της μαθητείας-εργασίας…

Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας  και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ γνωρίζει καλά τι θα συμβεί, αν δεν αντιδράσουμε. Έχει όμως συγκεκριμένες επιδιώξεις εν όψει του «νέου λυκείου». Να προλειάνει το έδαφος για τις αντιδραστικές αλλαγές ΕΕ – ΟΟΣΑ στο Λύκειο και στο σχολείο γενικότερα. Να προετοιμάσει το έδαφος μέτρησης επιδόσεων, δεικτών αποτίμησης και αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, κατηγοριοποιώντας μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία. Να αυξήσει τον εργασιακό φόρτο των εκπαιδευτικών και την απλήρωτη εργασία αλλά και το βαθμό ανοχής τους απέναντι στις αλλαγές που έρχονται.

Μόνος στόχος για μας αποτελεί η αντιστροφή της πορείας.

Το εκπαιδευτικό κίνημα, και συγκεκριμένα τώρα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, μπορεί να αρνηθεί τη συμμετοχή των μελών του προσωπικά και των συλλόγων διδασκόντων συλλογικά με ειδικές πράξεις συνδικαλιστικής απεργίας-αποχής-ανυπακοής επιδιώκοντας:

α) Να μη μετατραπούν οι σύλλογοι σταδιακά σε ΜΚΟ,

β) να μη διαστρέψουμε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού σε απλό εκπαιδευτή και επιστάτη (επόπτη) εργασίας στα ΕΠΑΛ, καθηγητή «παντός καιρού» στα Γυμνάσια και σκληρό ιεροεξεταστή στα ΓΕΛ,

γ) να μην ετοιμάσουμε το ηλεκτρονικό portfolio, δηλαδή το συνολικό ατομικό φακέλωμα του κάθε μαθητή που θα επιδρά καθοριστικά σε όλες τις πτυχές και εφ’ όρου ζωής και

δ) να αποφύγουμε κάθε κατάταξη, δηλαδή αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών, παρότι ξεκίνησε η ομαδική με τα κάθετα προσόντα στο μισθολόγιο (π.χ. έξι ΜΚ, δηλ. 12 έτη, ανεβαίνει ο κάτοχος Διδακτορικού τίτλου με όριο το ΜΚ19).

Συνάδελφοι, -ισσες:

Είμαστε πάλι υποχρεωμένοι, ως πρωτοβάθμια σωματεία (ΕΛΜΕ), να πάρουμε τις αποφάσεις στα χέρια μας. Και σ’ αυτή την κατεύθυνση εργάζεται η Εκπ. Παρέμβαση τοπικά και οι Παρεμβάσεις πανελλαδικά. Απλώνουμε το χέρι σε κάθε συνάδελφο που θέλει να αντισταθεί  και σε κάθε παράταξη που θέλει να βλέπει μπροστά και μακριά. Έχουμε την εμπειρία από τις εποχές του 2014, μέσω της οποίας κερδίσαμε μια σχετική ανάπαυλα τριών ετών όσον αφορά το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης / αξιολόγησης και αντίστοιχων παρενεργειών.

Μετά τα «ήξεις, αφήξεις» της πλειοψηφίας των «6» του ΔΣ της ΟΛΜΕ και τον απροκάλυπτο κυβερνητικό συνδικαλισμό που ξεδίπλωσαν, ειδικά μετά το 3ομνημόνιο, με αφετηρία τον δήθεν «εθνικό διάλογο» για την παιδεία, τώρα έχουμε πάλι μία από τα ίδια: Μισόλογα για «θεματικές εβδομάδες» και «δημιουργικές εργασίες». Σιωπή για την «περιγραφική αξιολόγηση» των μαθητών του Γυμνασίου και μια ενεργό και προκλητική στρέβλωση των αποφάσεων του κλάδου ώστε να παλέψουμε για την μετατροπή της κατάρτισης σε εκπαίδευση, την ένταξη της μη τυπικής εκπαίδευσης στην τυπική, την  πρακτική άσκηση στος τέλος της ειδίκευσης και ενάντια στη μαθητεία. Η «ΙΕΚοποίηση» το λιγότερο και ο εργοδοτικός ρόλος των συλλόγων διδασκόντων είναι προ των πυλών.

Στην προσπάθειά μας να αποτρέψουμε αυτές τις αλλαγές, θα προτείνουμε ένα μικρό σχέδιο για απόφαση αντίστασης στους συλλόγους διδασκόντων, όποτε συγκληθούν.

Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α΄Αχαΐας, 23-01-2017

Advertisements