Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Α΄ Αχαΐας, μέλος των Παρεμβάσεων Δ. Ε., Ιούνης 2017

Κοντράρουμε την  αξιολόγηση-κούφια γνωμοδότηση τον Ιούνη,  πάμε με Ούριο άνεμο τον Σεπτέμβρη

Για την μάχη στους συλλόγους διδασκόντων σύντομα  και τις εκλογές

Κατεβάστε σε μορφή pdf τόσο την ανακοίνωση, Contra-axiologisi-gnomodotisi_ekloges-alli-optiki_EkpParemvasi_06-06-2017, όσο και το σχέδιο πρακτικού που θα καταθέσουμε αύτιο στο ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας: Sxedio-Praktikou-pros-DSAELMEAch_EkpParemvasi_06-06-2017

Ι) Για την απόπειρα συνενοχής με αξιολόγηση-γνωμοδότηση

Ο νέος τρόπος επιλογής των διευθυντών που φέρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει το γνωστό παιδικό παραμύθι της Σταχτοπούτας. Όταν το σήμαντρο του ρολογιού χτύπησε δώδεκα η άμαξα έγινε κολοκύθα και τα όνειρα έλαβαν τέλος. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την κυβέρνηση και την πολιτική του υπουργείου Παιδείας. Όταν το μνημονιακό ρολόι σήμανε την βίαιη επιβολή των νέων βάρβαρων μέτρων του Μεσοπρόθεσμου, πριν από λίγες ημέρες, η κυβέρνηση άφησε όπως – όπως τις προηγούμενες ψευδεπίγραφες και δημαγωγικές διακηρύξεις. Η φιλολογία για τη δήθεν “δημοκρατία στους Συλλόγων Διδασκόντων” που αποφασίζουν για τους διευθυντές τους μπήκε οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας…

– Με το νέο νόμο η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, καλούνται να υλοποιήσουν τις περίφημες δεσμεύσεις τους για την άμεση επιβολή της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση, όπως υπαγορεύονται από την ΕΕ και τις επιταγές του ΟΟΣΑ και όπως φυσικά απαιτεί και το ντόπιο μεγάλο κεφάλαιο. Η απόφαση του ΣτΕ διευκόλυνε την κυβέρνηση, ξεκινώντας με την επιλογή των διευθυντών, να εφαρμόσει όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που είναι ακόμα σε ισχύ, Πρόκειται για την ολική επαναφορά του παλιού καθεστώτος  ( Διαμαντοπούλου), προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του 3ετούς σχεδίου για την εκπ/ση που ανακοίνωσε πρόσφατα το Υπ. Παιδείας.

– Πρώτο βήμα στην πορεία αυτή αποτελεί η νέα σκληρή αξιολογική κρίση των διευθυντών των σχολείων, ενώ θα ακολουθήσουν τα στελέχη της εκπαίδευσης και φυσικά κατόπιν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Το υπουργείο Παιδείας εννοεί τη δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων τοποθετώντας τους σε διακοσμητικό ρόλο, “γνωμοδοτικό” όπως τον χαρακτήρισε, απαιτώντας από αυτούς να πουν την άποψή τους σε ένα ναρκοθετημένο τοπίο και σε προδιαγεγραμμένο πλαίσιο με προσυμπληρωμένες και αυστηρά καθορισμένες φόρμες αξιολόγησης ανάλογες προς τις απαιτήσεις και τα πρότυπα του ΟΟΣΑ.

Μέσα από τη διαδικασία αυτή, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να “εμπεδώσει”  την περίφημη “κουλτούρα” της αξιολόγησης στον κλάδο, ώστε την επόμενη ημέρα αυτή να πέσει στις πλάτες των εκπαιδευτικών ως ώριμο φρούτο και οι δυσμενείς συνέπειές της, για τα εργασιακά δικαιώματα του κλάδου, ως κεραμίδα.

– Φυσικά και επαναφέρει  την περιβόητη   συνέντευξη, στοχεύοντας να εδραιώσει  πλήρως το δικό της πελατειακό διοικητικό μηχανισμό όπως όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

– Επιβάλλει τον ανταγωνισμό και την πολιτική του «διαίρει και βασίλευε» στο σχολείο διαλύοντας κάθε σχέση αλληλεγγύης και συναδελφικότητας. Οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να «γνωμοδοτήσουν» με φόρμες αξιολόγησης στο πρακτικό του Σ.Δ για όλους τους εκπαιδευτικούς που θα είναι υποψήφιοι διευθυντές με ότι αυτό συνεπάγεται για το κλίμα που θα διαμορφωθεί στο σχολείο.

ΙΙ) Τριπλή πρόταση στο επόμενο ΔΣ της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας

α) Να συγκαλεστεί άμεσα Γεν. Συνέλευση με εισήγηση του ΔΣ για συσπείρωση του κλάδου

β) Να υπάρξει ολοκληρωμένο σχέδιο πρακτικού αποχής από την αξιολόγηση- γνωμοδότηση (λευκά φύλλα εργασίας και δικαιολόγηση στο πρακτικό). Αποστέλλουμε το σχέδιο που θα προτείνουμε στο επόμενο ΔΣ της Α΄ΕΛΜΕ, σε ξεχωριστό pdf.

γ) Να καλεστούν οι αιρετοί του κλάδου να βάλουν παύλα και να παραμείνουν στο Συμβούλιο Επιλογής ελέγχοντας τη διαδικασία.

ΙΙΙ) Εκλογές

Οι εκλογές αντιπροσώπων στην Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας ανέδειξαν ένα ακόμα στιγμιότυπο της συντηρητικής στροφής του κλάδου και της κοινωνίας στα τελευταία μνημονιακά χρόνια της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Η αυταπάτες στα κόμματα, η περίοδος εξετάσεων και υποψηφιοτήτων για Δ/ντές, και η μεγάλη αποχή όσων λειτουργούν κινηματικά κυριάρχησαν.

Η κατάρρευση των γραμμών άμυνας στο συνδικαλιστικό κίνημα με κορυφαία την συμμαχία ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ σε επίπεδο ΟΛΜΕ  και η προώθηση μέσω αυτής των μνημονιακών αλλαγών στην εκπαίδευση συνεχίζεται. Σιγοντάρουν χαμογελώντας οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ (ΠΕΚ) που στην Αχαΐα έχουν παράδοση συνδιοίκησης.

Η όποια αριστερά κλείνεται στο καβούκι της, χωρίς να προβάλει σχέδιο αντεπίθεσης και αντίστασης, χωρίς μάχιμες θέσεις σαν την στρουθοκάμηλο είτε με την φυγή ενός κόσμου στην αποχή και μακριά από τις συλλογικές διαδικασίες  (καμιά συνέλευση με απαρτία το προηγούμενο διάστημα), είτε ταμπουρώνεται πίσω από γραμμές κομματικής  άμυνας, συμβιβασμένες όμως στα πλαίσιο της αστικής διαχείρισης και λογικής. Έτσι:

1) Εργασιακά Εκπαιδευτικών (Κανείς δεν βάζει αιτήματα αντεπίθεσης και σχέδιο ανάκαμψης)

2) Εργασιακά μαθητών με συνολικό αντίκτυπό στην κοινωνία. (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ – ΠΑΜΕ –ΜΕΤΩΠΟ υποτάχθηκαν στην Μαθητεία και δεν διεκδίκησαν  αξιοπρεπή πρακτική εργασία στην λογική ότι θα κερδίσουμε ώρες από την εποπτεία. Θα  συνεχίσουν χωρίς αντίσταση να αποδέχονται; Η Παρέμβαση δεν θα υποχωρήσει εμπρός στην εκμετάλλευση.

3) Αξιολόγηση. Μια μάχη που έχει αρχίσει και πολλοί κάνουν τα στραβά μάτια εξυπηρετώντας  την κυβέρνηση που χτίζει νέους κυβερνητικούς κομματικούς μηχανισμούς στο Δημόσιο.

Η  Εκπ. Παρέμβαση δεν δίνει λόγο ούτε σε μηχανισμούς, ούτε σε κόμματα. Συνεχίζουμε ως ερασι-τέχνες του συνδικαλισμού στην εκπαίδευση μέσα από τους χώρους εργασίας πρωτίστως!!! Συνεχίζουμε μαζί σας. Δίνουμε το χέρι στον κόσμο της αποχής, στον αγώνα που έρχεται και καλούμε τον κλάδο να κάνει στροφή σε αγωνιστική κατεύθυνση μοναδική παρακαταθήκη ύπαρξης για το μέλλον. Τέρμα πιά οι βαριές φιλοσοφίες και η ομφαλοσκόπηση, αγώνας στο σχολείο, στις συνελεύσεις και στον δρόμο. Είναι πάντα στην ιστορία η μόνη διέξοδος για τον κόσμο της εργασίας και της εκπαίδευσης.

Πάτρα, 6 Ιούνη 2017, https://eparemvasiax.wordpress.com/

Advertisements