Εκπαιδευτική Παρέμβαση

 Α΄Αχαΐας, μέλος της Α.Ε.Κ. Δυτ. Ελλάδας και των Αγων. Παρεμβάσεων Δ.Ε.

Πρόταση για διαβούλευση στον κλάδο

[Κατεβάστε την πρόταση για διακίνση σε μορφή pdf:protasi-ekp.Paremv-aach_epipedo5-pra.askisi_EPAL_25-10-2017 ]

Διεκδικούμε : 4ο και 5ο έτος εμβάθυνσης, εφαρμογής και πρακτικής άσκησης  στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση επιπέδου 5.

Διεκδικούμε Δημόσια Δωρεάν Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση με πλήρη μορφωτικά δικαιώματα για τους μαθητές μας και πλήρη εργασιακά δικαιώματα για τους εκπαιδευτικούς.

Θεωρούμε ότι κατά την σύγχρονη εποχή των τεράστιων επιστημονικών, παραγωγικών και τεχνολογικών δυνατοτήτων, και ταυτόχρονα  εποχή της κρίσης, της ανεργίας, των ελαστικών μορφών εργασίας, η μορφωτική προσδοκία θα ανθήσει. Προϋπόθεση αποτελεί η σύνδεση με μια αντίληψη ξεπεράσματος της κρίσης, τη ρήξη με τα σχέδια ισοπέδωσης τόσο όλων των υλικών και ζωντανών στοιχείων της κοινωνίας,όσο και του δημόσιου πλούτου και της εργασίας, που διαμορφώνουν οι βάρβαρες πολιτικές κυβερνήσεων, ΕΕ, ΔΝΤ, των διαρκών μνημονίων και της επιτήρησης.

Γι αυτό το σχολείο, οφείλει να γνωρίσει σε όλους τους μαθητές τα βασικά στοιχεία όλων των εφαρμοσμένων και ανθρωπιστικών επιστημών, των πολιτιστικών επιτευγμάτων, αλλά και τα βασικά στοιχεία της βιομηχανικής, αγροτικής παραγωγής και της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας. Να αναδείξει το όλο άνθρωπο με ολόπλευρη αγωγή. Μόνο αυτή η ενιαία μόρφωση θα συνδέσει δημιουργικά το σύστημα, το περιεχόμενο, τη μέθοδο εργασίας, της γενικής μόρφωσης με τις νέες συνθήκες και τις απαραίτητες ανάγκες μιας παραγωγής και μίας ανάπτυξης σε όφελος των ανθρώπων και όχι των  κερδοσκοπικών και τυχοδιωκτικών χρηματιστηριακών επιλογών που οδήγησαν στις οικονομικές φούσκες στην αποβιομηχάνιση και την κατάρρευση.

Αυτός ο βασικός στόχος ενός σχολείου των λαϊκών – κοινωνικών αναγκών παραμορφώνεται σήμερα, με τη στενή «δήθεν» επαγγελματική κατάρτιση, προετοιμασία για σκλαβιά – μαθητεία στον εργοδότη ή με την φροντιστηριοποιημένη, εξουθενωτική προπαίδευση για τις εξετάσεις για τα Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι..

Προτείνουμε λοιπόν ένα σχολείο που θα εφαρμόζει ένα ευρύ δίκτυο μορφών ενίσχυσης των «αδύνατων ταξικών αποσκευών» των μαθητών του. Το εκπαιδευτικό προσωπικό αυτού του σχολείου αρμόζει και οφείλει να είναι μόνιμο, οργανικά ενταγμένο μέσα στη δημόσια σχολική μονάδα και αντίστοιχο σε πλήθος και ποιότητα των αναγκών του και όχι των αναγκών των «κοφτών» και των μνημονίων διαρκείας ή των κερδών των εργοδοτών.

Ένα σχολείο 12χρονης, ενιαίας και υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με μέτρα για να φοιτούν όλα τα παιδιά και να μορφώνονται όλα τα παιδιά. Εννοείται ότι άμεσα συνδεδεμένα αποτελούν τα 2 έτη προσχολικής αγωγής (κι όχι απλής φύλαξης σε παιδικούς σταθμούς).

Μετά το 12χρονο συν 2 προσχολικής αγωγής σχολείο, για όσους μαθητές επιθυμούν είναι αναγκαία η συμπλήρωση με μονοετή ή διετή κύκλο μεταλυκειακών σπουδών, Εμβάθυνσης, Εφαρμογής και Πρακτικής άσκησης και με εσωτερική πιστοποίηση – πτυχίο επιπέδου 5 για Ολοκληρωμένη Επαγγελματική Εκπαίδευση, δηλαδή για όσα επαγγέλματα δεν απαιτείται Πανεπιστημιακή μόρφωση.

Αυτό πρέπει να είναι το μοναδικό δημόσιο, δωρεάν εκπαιδευτικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των δομών έξω απ’ αυτό (ΔΙΕΚ, ΙΕΚ, ΕΠΑΣ άλλων υπουργείων, ΟΑΕΔ, κλπ). Θεωρούμε αναγκαίες τις παρακάτω προϋποθέσεις για να πετύχει μιά τέτοια πρόταση και να μην έχει την τύχη όλων των προηγούμενων αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων, αλλά και της σημερινής μαθητείας. Ταυτόχρονη οφείλει να είναι και η μεταφορά των αναγκαίων πόρων (κάθε πηγής).

  • Μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
  • Με τομείς και ειδικότητες που να καλύπτουν τους τομείς και τις ειδικότητες των σημερινών σχολείων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΙΕΚ, ΣΕΚ) με την προσθήκη και άλλων που θα κριθούν αναγκαίες σύμφωνα με τις ανάγκες της ανάπτυξης της χώρας για τους ανθρώπους της κι όχι για τις Τράπεζες και το κεφάλαιο.
  • Ο στόχος αυτού του σχολείου πρέπει να είναι η εκπαίδευση των μαθητών για την απόκτηση ολοκληρωμένων γνώσεων (θεωρητικών και δεξιοτήτων) ενός ολοκληρωμένου γνωστικού αντικειμένου που ορίζεται ως επάγγελμα.
  • Θεωρούμε ότι μέρος αυτής της εκπαίδευσης είναι αναγκαίο να αποτελέσει και η Πρακτικής Άσκηση στο τέλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας (όπως στα ΑΕΙ). Σε πρώτη φάση είναι αναγκαία να υπάρξει η ανάπτυξη και εμβάθυνση της θεωρητικής και εργαστηριακής γνώσης που θα γίνεται στα ΕΠΑΛ και όχι πληροφοριών και κατάρτισης σε ΙΕΚ ή ΟΑΕΔ, κλπ. Η αναλογία αυτής της εκπαιδευτικής διαδικασίας οφείλει να είναι κοντά σ’ αυτή που γίνεται στα ΑΕΙ ή τον ΟΑΕΔ (όχι δηλαδή λιγότερο από 4:1 της σχέσης εμβάθυνσης – πρακτικής άσκησης). Αυτή μπορεί να γίνεται και με την μορφή εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και ασφάλιση, υπέρ των κανονικών μισθών, δικαίωμα απεγίας, ένσημα, συντάξιμα χρόνια, υγειονομική περίθαλψη, δικαίωμα σε επιδόματα ΟΑΕΔ, κλπ). Κατάργηση του υποκατώτατου μισθού που ισχύει στη μαθητεία.
  • Οι απόφοιτοί του θα έχουν ξεκάθαρα Επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 4 με πιστοποίηση εντός των δημοσίων ΕΠΑΛ. Ταυτόχρονα πρέπει να υφίσταται και η δυνατότητα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μέτρα στήριξης. Ενοείται ότι οι απόφοιτοι αυτοί θα μπορούν να διεκδικήσουν μια θέση αξιοπρεπούς εργασίας με το πτυχίο αποφοίτησης και αντίστοιχη με αυτό.

Στο παραπάνω πλαίσιο διατυπώνουμε άμεσα αιτήματα για την καλυτέρευση των μορφωτικών και εργασιακών όρων μαθητών και εκπαιδευτικών, όπως:

  • Κατάργηση της πρόσφατης ρύθμισης για την ΤΕΕ, της υποχρεωτικής κινητικότητας των εκπαιδευτικών στη «μη τυπική» εκπαίδευση.
  • Αντικατάσταση της Μαθητείας με 4ο ή 5ο Εμβάθυνσης και Πρακτικής Άσκησης με θεωρεία και εργαστήρια στα ΕΠΑΛ.
  • Ένα μοναδικό Τεχνικό σχολείο αναβαθμισμένο το ΕΠΑΛ.
  • Όχι σε άμεση ή έμμεση κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων.
  • Καμιά μείωση οργανικών θέσεων.
  • Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια.
  • Αναβάθμιση και ανανέωση εργαστηριακού εξοπλισμού.
  • Κάθε μαθητής/τρια να έχει δυνατότητα παρακολούθησης της ειδικότητας που επιλέγει στο ΕΠΑΛ της περιοχής του.
  • Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών.
  • Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων.
  • Ενίσχυση του δημόσιου σχολείου ώστε να δίνει επάρκεια γνώσεων – δεξιοτήτων,  πληροφορικής και ξένων γλωσσών.
  • Προσθήκη προεπαγγελματικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο (π.χ. 3 διδ. ώρες ανά τάξη και εβδομάδα) και εισαγωγή πρακτικών μαθημάτων στο Δημοτικό σχολείο στην κατεύθυνση της ισόρροπης πορείας ενιαιοποίησης του δωδεκάχρονου σχολείου.
  • Δίχρονη προσχολική αγωγή στα σχολεία και όχι προσχολικούς παιδικούς σταθμούς στου δήμους.

 

Πάτρα, 25-10-2017, https://eparemvasiax.wordpress.com/

Advertisements