Πάτρα,  20/11/2017

Για την Αντίσταση στις «Δημιουργικές Εργασίες» στα ΓΕΛ

[Κατεβάστε το κάλεσμα για διακίνηση σε μορφή pdf: Για την Αντίσταση στις «Δημιουργικές Εργασιες» στα ΓΕΛ _ΔΣ ΑΕΛΜΕΑΧ_20-11-2017]

Η περσινή οργανωμένη συλλογική αντίσταση  της Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας δημιούργησε ρωγμές στον τρόπο υλοποίησης των «δημιουργικών εργασιών» στα ΓΕΛ, στην πρώτη απόπειρα εφαρμογής τους. Έτσι, εκτός από την υποτυπώδη επιμόρφωση μιας ημέρας τον Σεπτέμβρη, με εγκύκλιό του το Υπουργείο στις 10-11-2017 (194027/Δ2) δημοσιοποιεί την απόφασή του να αλλάξει το περσινό σχετικό ΠΔ46/2016 . Το νέο ακόμη δεν έχει υπογραφεί.

Προαναγγέλλει:

1) Οι υποχρεωτικές «δημιουργικές εργασίες» θα ενταχθούν εντός των αντίστοιχων μαθημάτων για την Α και Β ΓΕΛ.

2)Ο αριθμός  τους θα μειωθεί ανά μαθητή σε 2.

3) Ο αντίστοιχος αριθμός ανά εκπαιδευτικό θα μειωθεί από υποχρεωτικές δέκα σε μία τουλάχιστον!

Παρά ταύτα,

1) Παραμένει  ο ρόλος του συντονιστή με ορισμό από το σύλλογο.

2) Ο χρόνος υλοποίησης είναι ανοικτός μέχρι και το τέλος του Β τετραμήνου.

3) Υπονοεί ότι μπορεί να χρειαστεί και εργασιακός χρόνος των εκπαιδευτικών εκτός του σχολικού εργασιακού χρόνου.

4) Οι εργασίες λαμβάνονται υπόψη στην βαθμολόγηση των εμπλεκομένων μαθημάτων.

5) Υπονοείται πλαγίως ότι στο γενικότερο σχεδιασμό απόπειρας αξιολόγησης προσώπων και δομών θα λαμβάνεται υπόψη.

6) Δεν έχει πάρει κανένα πρακτικό μέτρο τεχνικής στήριξης μέσα στις τάξεις ή στα σχολεία (Η/Υ, Βιβλιοθήκες, άλλο υλικό).

Έτσι το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζει να υλοποιεί τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία και τη ριζική αναδιάρθρωση της δομής του Δημόσιου Σχολείου. Δεν πρόκειται για επιμέρους αλλαγές, αλλά για τμηματική προώθηση ενός συνόλου μέτρων για την εκπαίδευση. Άρχισαν να υλοποιούν και ετοιμάζουν νέες νομοθετικές ρυθμίσεις για το Λύκειο με βάση τα πορίσματα του Εθνικού διαλόγου, δηλαδή, τις αλλαγές στη  Ά, Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου για Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές, την Αξιολόγηση στελεχών, την Αυτοαξιολόγηση κι η Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας, τις ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στις αναθέσεις μαθημάτων και τις αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές, με παρεμβάσεις στα ΠΔ 50 και 100

Οι δημιουργικές εργασίες ως μέσο καλλιέργειας της δημιουργικότητας, της αυτενέργειας και της κριτικής σκέψης των μαθητών, αποτελούν παλιό αίτημα του κλάδου. Κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Ούτε μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την αξία και το ρόλο που πρέπει να έχουν.

Όμως:

  • Οι «Δημιουργικές εργασίες» αποκλείουν τη μαθητική δημιουργικότητα αφού καθορίζεται σαφώς ότι αφορούν στη βελτίωση της βαθμολογίας γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Υποβαθμίζεται με άλλα λόγια το γνωστικό κομμάτι και το περιεχόμενο της έρευνας  προς όφελος της τυποποιημένης  διαδικασίας και των κανόνων του «παραδοτέου».
  • Η υποδομή των σχολείων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποστηρίξει τέτοιου είδους διεργασίες. Σε ποιες βιβλιοθήκες, με ποια τα εποπτικά μέσα, σε ποια εργαστήρια και με ποια υλικοτεχνική υποδομή θα υλοποιηθούν οι συγκεκριμένες δράσεις;
  • Οι εκπαιδευτικοί επωμίζονται επιπλέον  γραφειοκρατικά και διοικητικά βάρη στην ήδη πολύ επιβαρυμένη καθημερινότητά τους, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί της κάθε σχολικής μονάδας  περιφέρονται  σε πάνω από 3 σχολεία και ο σταθερός αριθμός καθηγητών στο κάθε σχολείο  που θα επωμισθεί αυτή τη διαδικασία οργάνωσης και διεκπεραίωσης των «Δημιουργικών Εργασιών»  θα είναι ακόμη μικρότερος από άλλες χρονιές.
  • Στην ουσία αυτή η διαδικασία, που έχει όλα τα στοιχεία της «αντικειμενικότητας» κατά ΟΟΣΑ και υπολογίζεται στην απόκτηση απολυτηρίου και κατ’ επέκταση και στο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα χρησιμοποιηθεί και ως  μηχανισμός κατηγοριοποίησης μαθητών και σχολείων που θα συνδέεται με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού.

Συνάδελφοι:

Απέναντι σ’ αυτή την οργανωμένη επίθεση που δεχόμαστε σηκώνουμε και πάλι κεφάλι!
Με σκληρούς αγώνες καθυστερήσαμε και ανατρέψαμε μέτρα όπως η αξιολόγηση και οι διαθεσιμότητες. Ορθώνουμε πάλι ανάστημα. Δεν αποδεχόμαστε το μέλλον που ετοιμάζουν για μας και τους μαθητές μας. Γνωρίζουμε ότι την περσινή χρονιά μεγάλο τμήμα του κλάδου αντιστάθηκε στην εφαρμογή των «δημιουργικών εργασιών» και έφερε τις πρώτες ρωγμές.

Ζητάμε από το Υπουργείο: α. Να προχωρήσει άμεσα σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών επαναφέροντας το ωράριο στα προ του 2013 επίπεδα. β. Να ανακαλέσει άμεσα τις σχετικές εγκυκλίους για τη θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια και τις δημιουργικές εργασίες στα λύκεια.

Ζητάμε από την ΟΛΜΕ να αναλάβει τις ευθύνες της, να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων που διαφωνούν με τα παραπάνω. 

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη προχωρήσουν σε καμιά απόφαση ούτε για την ανάθεση Δημιουργικών Εργασιών, ούτε για την οργάνωση της Θεματικής Εβδομάδας, που σχεδιάζεται να επανέλθει.   

Το ΔΣ της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στους συλλόγους των σχολείων ευθύνης και τους συνάδελφους και συλλόγους που δεν θα δεχτούν να γίνουν συντονιστές σχολείων ή μαθημάτων.

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                                           Ο Γραμματέας

 Ψαρράς  Σπύρος                                                    Μακρίδης   Στάθης

* Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX: 2610 – 278776
mail: aelmeahaias@gmail.com, http://aelmeahaias.wordpress.com

Advertisements