Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Α΄Αχαΐας, μέλος της ΑΕΚ Δυτ. Ελλάδας και Παρεμβάσεων Δ.Ε.

 

  • Σχεδιασμός να σπάσει η μνημονιακή κανονικότητα ή όχι;
  • Γραφειοκρατικός κρατικός και κομματικός συνδικαλισμός ή ακηδεμόνευτο δημοκρατικό εκπαιδευτικό εργατικό κίνημα;

 

  • Δεν απέχουμε, γιατί στηρίζουμε και ψηφίζουμε Εκπ. Παρέμβαση

 Απεργούμε και διαδηλώνουμε στην Πανδημοσιοϋπαλληλική –Πανεργατική Απεργία στις 14  Δεκέμβρη του 2017 και καταθέτουμε  στον κλάδο την

 

Εκλογική μας Διακήρυξη Με μορφή ερωτήσεων-απαντήσεων

 [Κατεβάστε την αναλυτική μας διακήρυξη σε μορφή pdf:  Electr-eklog-diak-Eparemvasi_06-12-2017_TEL]

[Κατεβάστε την συνοπτική 4σέλιδη έντυπη διακήρυξή μας για διακίνση στα σχολεία σε μορφή pdf: Entypo-4sel_eklog-diak_EParemvasi_03-12-2017_TEL]

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Αυτή τη φορά, αντί αναλυτικής προεκλογικής διακήρυξης, αποφασίσαμε να απαντήσουμε σε πολλά ερωτήματα που θέτετε εσείς σε συζητήσεις μαζί μας (σχολεία, εκδήλωσή μας ή αλλού) ή προκύπτουν από τα γενικά, εκπαιδευτικά και συνδικαλιστικά πράγματα.

 

Το μεγάλο εργασιακό ερώτημα των ημερών

 

 1) Οι θεσμοί πιέζουν για αύξηση των διδακτικών ωρών και αξιολόγηση εκπαιδευτικών;  Τι θα κάνει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ; 

Άρρητο μήνυμα: «ή δέχεστε το Νέο Λύκειο ή σας αυξάνουμε τις ώρες».

Όντως τα συστημικά ΜΜΕ έβγαλαν το θέμα ως εξής: «Οι δανειστές φέρεται να ζητούν από την ηγεσία του υπουργείου αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αύξηση του διδακτικού ωραρίου, αλλά και αύξηση των μαθητών στις σχολικές τάξεις… Στο θέμα του ωραρίου, για το οποίο οι θεσμοί φέρεται να ζητούν αύξηση ακόμη και 30 διδακτικών ωρών την εβδομάδα...».

Η αλήθεια είναι ότι αυξάνουν τον εργασιακό μας χρόνο άμεσα και έμμεσα.

Εκτός από την αύξηση των 2 διδ. ωρών επί ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, είχαμε επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αύξηση των 2,5 εβδομάδων τον Μάϊο με «λαγό» τα Γυμνάσια, που φαίνεται να επεκτείνεται.

Ο ΟΟΣΑ προτείνει 50λεπτα, αύξηση διδ. ωραρίου, υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στα σχολεία 8:00 -14:00, αύξηση του έργου εκτός ωραρίου στο σπίτι με τις δημιουργικές εργασίες, αρχής γενομένης από τους υπευθύνους εργαστηρίων.

Όλα αυτά με ταυτόχρονη τάση για περαιτέρω μείωση των καθαρών αποδοχών της πλειοψηφίας των καθηγητών τάξης και αύξηση των μαθητών στα τμήματα, που για φέτος η πλειοψηφία τους είναι 26 – 27άρια.

Προβάλουν λοιπόν στον Τύπο «τρομοκρατικά σενάρια» που μιλάνε για αύξηση του διδ. ωραρίου μέχρι τις 30 ώρες για να διαμορφώσουν κοινωνικό αυτοματισμό με πιο υπόγειο και πονηρό τρόπο από τους Σαμαρά –Αρβανιτόπουλο και στην πράξη αλλάζουν το τοπίο καθημερινά.

Όσοι εκπαιδευτικοί νομίζανε ότι όλα είναι μέλι-γάλα, τώρα αρχίζουν να αντιλαμβάνονται την πίεση, την κούραση, το στρές. Να σκεφτούμε όλοι το ανέκδοτο με τον Χότζα που στο τέλος όλα  ….του φαίνονταν μια χαρά!

 

….Και το οικονομικό αλισβερίσι σε 9 ΕΠΑΛ

 

3) Θα εισάγει πειραματικά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ενισχυτική διδασκαλία στα ΕΠΑΛ;

Βεβαίως!  Αρχίζει πειραματικά ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά σε 9 ΕΠΑΛ σε όλη την Επικράτεια!. Μετά από κάποιες μέρες αναρτήθηκε η απόφαση στη Διαύγεια. Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 4 χρόνια. Θα κοστίσει για ημέτερους κάτι παραπάνω από…  26.000.000 ευρώ!!!!

Στους συναδέλφους αναπληρωτές ή έστω καποιους λίγους μονίμους που θα διδάξουν θα πάνε κάποια ελάχιστα ψίχουλα απ΄αυτά. Τα υπόλοιπα στον μηχανισμό του πειραματισμού και της αποτίμησης πολύ ψηλά και πάνω από τα σχολεία και τους συναδέλφους!

Ψηφίστε ΣΥΝΕΚ συνάδελφοι!

 

Εκλογικά

 

4) Σε ποιά πολιτική συγκυρία γίνονται οι εκλογές για το ΔΣ της Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας;

Οι εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. γίνονται σε μια κρίσιμη συγκυρία.

Την χαρακτηρίζουν ο καταιγισμός αντιλαϊκών και αντιεκπαιδευτικών μέτρων.

Την διανθίζουν επικοινωνιακά κυβερνητικά success story με τη στήριξη της ΕΕ.

Έμμεσα και μερικές φορές άμεσα βάζουν πλάτη στη μνημονιακή κανονικότητα που έχουν επιλέξει τα συνδικάτα τύπου ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ – ΟΛΜΕ.

Την ίδια στιγμή οι μη μνημονιακές δυνάμεις του ΠΑΜΕ δρουν μόνο για «ελάχιστα» μικρά ζητήματα, προωθούν συμβολικές αντιδράσεις και παίζουν στα όρια του ιδιότυπου δικού τους «κομματικού συνδικαλισμού».

Το αποτέλεσμα είναι να μην δημιουργούν καμία ευρύτερη συμμαχία με άλλες οργανωμένες ανεξάρτητες αντιμνημονιακές δυνάμεις (πέραν της ένταξης στο σχεδιασμό τους), όπως οι Παρεμβάσεις στο συνδικαλιστικό επίπεδο, με δυνάμεις που μπορούν να απεγκλωβίζονται από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως το Μέτωπο στην Αχαΐα, ώστε να δημιουργηθεί μια ευρύτερη αντίσταση που να βάλει φραγμό στα μέτρα σε πρώτο επίπεδο και να γεννήσει νέα, αλλά και με άλλους ανεξάρτητους προοδευτικούς χώρους κινήματα, κλπ. Επομένως μια περίεργη μικρογραφία του «αριστερού ολοκληρωτισμού» δεν επιτρέπει να υπάρξουν από τα κάτω πολιτικά σχήματα που έχει ανάγκη η εποχή για να μεταλαμπαδευτεί στη νέα γενιά στην νέα βάρδια των εργαζόμενων, ανέργων και ελαστικά εργαζόμενων νέων η φλόγα της διεκδίκησης για μια καλύτερη ανθρώπινη κοινωνία.

Κοινωνία με αξιοπρεπείς όρους δουλειάς και διαβίωσης για τους νέους, σεβασμό στους απόμαχους της εργασίας με πραγματική σύνταξη -και όχι ψίχουλα- για όλα τα ευαίσθητα κοινωνικά στρώματα, ειδικά τα πρόσωπα με ειδικές ανάγκες, τους ηλικιωμένους εν γένει και τους πολύτεκνους.

 

5) Ποιές παρατάξεις ουσιαστικά βάζουν πλάτη για να περάσουν τα ψηφισμένα και τα επόμενα μνημονιακά μέτρα των ΕΕ –ΟΟΣΑ;

Κυρίως οι παρατάξεις των πολιτικών χώρων των πέντε μνημονιακών κομμάτων στη Βουλή (βλέπε 3ο μνημόνιο στις 14/08/2015).

Πρώτο βιολί βεβαίως οι ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ, με εξισορροπητικό ρόλο της ΠΕΚ, που ονομάζεται στη νέα γλώσσα «σύνθεση»…

Δεν θα επιτρέψουμε στις κυβερνητικές δυνάμεις μπλε, καφε-ρόζ και πράσινες ν’ αλώσουν πλήρως την ΕΛΜΕ, όπως την ΟΛΜΕ.

Δεν πρέπει οι εκπαιδευτικοί να επιτρέψουμε την άλωση του σωματείου  δίνοντας στήριξη και ψήφο στις ίδιες ή άλλες κομματικές και κυβερνητικές καθεστωτικές δυνάμεις, διότι οι όποιοι κομματικοί εγκάθετοι και τα στελέχη θα  διαλύσουν το σωματείο ή θα το  χρησιμοποιήσουν για αλλότριους σκοπούς και ίδια ωφέλη!

 

6) Θέλουμε εργοδοτικό συνδικαλισμό;

Δείτε: Η ΔΑΚΕ έχει στο ΔΣ και στο προεδρείο της ΕΛΜΕ τρεις …διευθυντές! Έχει ακόμα έναν αιρετό Διευθυντή. Όσοι διέθεταν μόρια από αιρετούς έκαναν νομικά και «ηθικά» χρήση. Κάτι που έχει διδάξει και η ΠΕΚ (ΠΑΣΠ).

Έκανε χρήση και ο στρατηγός των τοπικών ΣΥΝΕΚ. Ακολούθησε και ο ένας εκ των αιρετών στο ΠΥΣΔΕ από το Μέτωπο. Ψηφίστε τους!

 

7) Η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ «κοιμάται» ή βοηθά την κυβέρνηση στα στρατηγικά της σχέδια;

Οι έξι (3+3) των ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ την διετία 2015-2017 και ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ από τον Ιούλιο του 2017 (με συμπλήρωμα τώρα στα κρίσιμα την ΠΕΚ –βλέπε εισήγηση Οκτωβρίου 2017) ακολουθούν την μνημονιακή κανονικότητα. Πατούν πάνω στην απογοήτευση και τη σημαντική αποχή από τα πρωτοβάθμια σωματεία των «ελεύθερων από δεσμεύσεις καθηγητών». Το σκηνικό επαναλαμβάνεται μονότονα: Οι αντιδραστικές κυβερνητικές ρυθμίσεις δηλαδή:

Α) Η αντιδραστική πρόταση της κυβέρνησης για τις προσλήψεις των αναπληρωτών (πρόπερσι).

Β)  Το  πόρισμα Λιάκου (πέρσι).

Γ)  Η πρόταση για το νέο Λύκειο (φέτος).

Μόνο φραστική απόρριψή τους και ειδικά μόνο στα επιμέρους σημεία τους από την ΟΛΜΕ.

Κατά τα άλλα η ΟΛΜΕ έκανε  κάλεσμα συμμετοχής στους στημένους διαλόγους του υπουργείου με κωμικοτραγικές υποσχέσεις για κινητοποιήσεις και απεργίες όταν θα κατατεθούν για ψήφιση!

 

8) Το Μέτωπο αποτελεί αξιόπιστη εναλλακτική επιλογή στην Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας;

Τα στελέχη τους, μετά την κατάρρευση και των ελάχιστων προσδοκιών τους από μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και την «απογοήτευσή» τους δεν μπορούν ακόμα να βρουν νέο ενθουσιώδες ιδεολογικο-πολιτικό πλαίσιο για σοβαρές σχεδιασμένες αντιδράσεις.

Δεν είναι τυχαίο ότι στο ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ φέτος η πλειοψηφία των αποφάσεων προέρχεται από το χώρο της Εκπ. Παρέμβασης (7η ψήφος).

Έτσι εξηγείται και η γνωστή ενημερωτικού και όχι μαχητικού κινηματικού τύπου παρουσία τους στο ΠΥΣΔΕ Αχαΐας και στο ΑΠΥΣΔΕ Δυτ. Ελλάδας, όπως και η ενσωμάτωση στελεχών του και η προώθησή τους σε  διευθυντικές και άλλες διοικητικές θέσεις.

 

9) Ποιά είναι η  πιο «επικίνδυνη» παράταξη στην Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας;

Μα φυσικά  …η «Παρέμβαση»! Το επιβεβαιώνει το ΠΑΜΕ στην 3η σελίδα της προεκλογικής του προκήρυξης φέτος (sic).

Για ακριβώς την ανάποδη λογική, είμαστε επικίνδυνοι για τους συστημικούς και μνημονιακούς σχεδιασμούς. Το  σχήμα των ΣΥΝΕΚ  μας θεωρεί πρώτο βιολί στις αντιστάσεις, το δε Μέτωπο ευχόταν να εξαφανιστούμε.

Απαντάμε στο ΠΑΜΕ, αλλά και στους άλλους φίλους της αριστεράς, ότι εχθρός δεν είναι η Παρέμβαση αλλά οι μνημονιακές κυβερνήσεις και οι παρατάξεις τους με συντηρητική αντιλαϊκή πολιτική. To συμβουλεύουμε -αν μπορεί να ακούσει- εκεί να δώσει βάση στην αντιπαράθεση.

Εμείς την αλλαγή των πραγμάτων δεν  την μετράμε με αλλαγή των παρατάξεων στα Δ.Σ., αλλά με αλλαγή των πραγματικών συσχετισμών στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και την κοινωνία υπέρ των εργαζομένων.

 

10) Από που μπορεί να αναφύεται η ελπίδα και να εδράζεται η δύναμη της  ανασύνταξης του συνδικάτου;

Θεωρούμε ότι δεν βρίσκεται πλέον σε ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ ή ΟΛΜΕ, αλλά στον οριζόντιο αγωνιστικό συντονισμό των ΕΛΜΕ και των άλλων σωματείων, με σχέδιο και δύναμη που θ’ αντλείται από «τα κάτω» και όχι από μια γραφειοκρατεία τύπου «ΠΑΜΕ».

Ο καθορισμός σαφούς συνεκτικού συνδικαλιστικού πλαισίου αιτημάτων, ενιαίου για όλο το δημόσιο, που να τραβάει και τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος «αγκωμαχά» συνδικαλιστικά.

Η επιστροφή στις Γενικές Συνελεύσεις, η οργάνωση επιτροπών αγώνα, η ενίσχυση και μαζικοποίηση των αυθεντικών διαδικασιών βάσης, ο οριζόντιος συντονισμός των ΕΛΜΕ Δυτ. Ελλάδας και όχι μόνο, η κοινή δράση των αγωνιστικών δυνάμεων είναι η μόνη απάντηση στην αγωνιστική απραξία που έχει επιβληθεί στην ΟΛΜΕ από τις δυνάμεις του κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού και επιδιώκεται και στη δική μας ΕΛΜΕ.

Είναι αναγκαία μια νέα πραγματική ενότητα βάσης των δυνάμεων της εργασίας της εκπαίδευσης και της υγείας σε τρία βασικά αιτήματα: 1) Διορισμοί για να καλυφθούν τα κενά, 2) Διεκδίκηση του χαμένου μισθολογικού χρόνου και των Δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα, Αδείας (14ος Μισθ.) που ακόμα υφίσταται οριακά στον ιδωτικό τομέα, 3) Μείωση των ορίων συνταξιοδότησης – αξιοπρεπή σύνταξη.

Είναι απαραίτητο η ενότητα του εργατικού κινήματος να διαμορφωθεί ανοικτά στους χώρους εργασίας, στα σχολεία, στα αμφιθέατρα, στις διαδηλώσεις.  Δηλαδή, οι δυνάμεις της εργασίας να ενώνονται και να μην απομονώνονται σε ξεχωριστές «πλατείες» και κομματικά γραφεία.

 

11) Τι προσόντα και εφόδια οφείλουν να έχουν οι παρατάξεις στο επόμενο ΔΣ, ώστε να φτάσουμε σ’ αυτόν το σχεδιασμό;

Επισημαίνουμε ότι τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν την αγωνιστική και ανεξάρτητη φυσιογνωμία μιας ΕΛΜΕ –και έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους καθηγητές που απέχουν από τους συνδικαλιστικούς, διοικητικούς και κομματικούς μηχανισμούς- είναι η διαχρονική ανιδιοτέλεια, η έλλειψη  παρωπίδων, η συνεχής αγωνιστικότητα, η εργατικότητα και η σύνθεση νέων θέσεων και προτάσεων προς το γενικό συμφέρον των καθηγητών τάξης,  δηλαδή των μάχιμων ανθρώπων του σχολείου.

Ακόμα είναι η διάθεση για ανοικτό, αλλά πρωτίστως ειλικρινή διάλογο,  η αντιμετώπιση με ίσους όρους όλων των Διοικητικών  Κυβερνητικών Στελεχών -από όπου και αν προέρχονται- η προσπάθεια για ακριβοδίκαια θέση σε κάθε ζήτημα χωρίς να χαϊδέψουμε τ’ αυτιά κανενός για πρόσκαιρη εξαργύρωση στην κάλπη, η επιμονή σε συγκρότηση με πανανθρώπινες πολιτικές αρχές και αξίες χωρίς υποχωρήσεις και υπαναχωρήσεις.

Για τους παλιούς που στηρίξαμε την Εκπαιδευτική Παρέμβαση, αλλά και για τους νέους, νέες συναδέλφους και συναδέλφισσες που την ανασυγκροτούν ΤΩΡΑ, είναι οι καλύτερες παρακαταθήκες μας, για να βοηθήσουμε στην αναζωογόνηση του εκπαιδευτικού κινήματος, να αντλήσουμε φρεσκάδα για την ΕΛΜΕ, να προωθήσουμε αρχές που πρέπει να καθορίζουν το ρόλο ενός καθηγητή στο σχολείο με μη τυπική δημοσιϋπαλληλική νοοτροπία, στη ζωή και στην κοινωνία με αυτοτέλεια στη δράση του από την εκάστοτε κεντρική εξουσία.

Εμείς δεν θα πάρουμε την ψήφο των συναδέλφων να την πάμε βόλτα σε κανένα κομματικό γραφείο, αλλά θα την πολλαπλασιάσουμε στις συνελεύσεις, στις διεκδικήσεις, στα σχολεία, στους αγώνες, στην σκέψη στον πολιτισμό, διεκδικώντας από Υπουργούς, Περιφερειάρχες, Προϊσταμένους και Δημάρχους τα δίκαια του κλάδου.

 

12)  Πως θα σηκώσει η Εκπαιδευτική Παρέμβαση ένα τέτοιο σχεδιασμό;

Η Εκπαιδευτική Παρέμβαση, είναι ένα ιστορικό ανεξάρτητο πολυρευματικό προοδευτικό αγωνιστικό σχήμα και δεν καθοδηγείται από κανένα πολιτικό φορέα.

Αποτελεί συνισταμένη κυρίως ανένταχτων συναδέλφων εκπαιδευτικών απ’ όλο το φάσμα της μαχόμενης δημοκρατικής και οραματικής κοινωνίας και δεν είναι συνιστώσα κανενός κομματικού μηχανισμού.

Αυτό αποτελεί πηγή δύναμης, γιατί λειτουργεί με διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας, με τις οποίες καθορίζει τη δράση της, ταυτισμένη με τα συμφέροντα της παιδείας και των εκπαιδευτικών, αλλά και αδυναμία, διότι κάποιες φορές δέχτηκε και πρόσωπα που για ένα διάστημα είχαν τέτοια χαρακτηριστικά, αλλά η ζωή και η κρίση συχνά τα άλλαξε, με αποτέλεσμα να επιλέξουν άλλους δρόμους.

Έτσι όμως λειτουργεί ένας ζωντανός οργανισμός και έτσι αναπτύσσεται, κι αυτή είναι και η ομορφιά του κόσμου που διαρκώς βρίσκεται σε κίνηση.

Όσοι συγκροτούμε και πρωτοστατούμε στην Εκπαιδευτική  Παρέμβαση σήμερα πιστεύουμε στην κοινή δράση των αγωνιστικών δυνάμεων κι όχι στις άγονες αντιπαραθέσεις.

Δεν δεχόμαστε όμως να γίνουμε σκαλί για άμεσες ή έμμεσες προσωπικές συναλλαγές, εγωιστικές αξιώσεις ή για αλλότριους σκοπούς.

Το έχουμε αποδείξει και το αποδεικνύουμε καθημερινά με την δράση μας, τις επιλογές, τα βήματα μπροστά τους αγώνες.

Βεβαίως κάναμε και λάθη τακτικής κάποιες φορές. Γυρίσαμε πίσω για να τα διορθώσουμε με υπομονή, αλλά πάντα η πυξίδα της στρατηγικής είχε και έχει ως κατεύθυνση τον Ταξικό, Εργατικό, Εκπαιδευτικό και Πολιτισμικό Πολικό Αστέρα.

 

13) Μήπως έχει νόημα η παθητική στάση, η αδιαφορία  ή  η αποχή από τις εκλογές του σωματείου;

Είναι τρείς διαφορετικές στάσεις που εν κατακλείδι έχουν το ίδιο κακό αποτέλεσμα:

Να μην έχουμε καταθέσει την γνώμη μας για την κατάσταση στον κλάδο για την ερχόμενη χρονιά και να αφήσουμε χωρίς στήριξη δυνάμεις που μελλοντικά θα χρειαστούμε ως μέσο υπεράσπισής μας και ως όχημα διεκδίκησης όταν υπάρξει ανάγκη σε εποχές «ανομβρίας».

Αντίθετα:

Η  συμμετοχή στο σωματείο, στις διεκδικήσεις, στις  απεργίες, στις συνελεύσεις και η ψήφος στην Εκπαιδευτική Παρέμβαση ολοκληρώνει μια θέση που δεν επιτρέπει στους μνημονιακούς και κομματικούς μηχανισμούς ν’ αλώσουν το συνδικάτο και αποτελεί τον βασικό μοχλό για ν’ ανθίσει η συλλογική εκπαιδευτική και συνδικαλιστική ελπίδα στο πρωτοβάθμιο σωματείο χωρίς απόμακρες αναθέσεις.

Η θέση αυτή και η ψήφος στην Παρέμβαση αποτελεί το θεμέλιο για την συνολικότερη ανάπτυξη της γενικότερης ελπίδας για να αντισταθούμε σε εποχές εξατομίκευσης, παγκοσμιοποίησης του μεγάλου κεφαλαίου των λίγων και της δικής μας «Αποικίας Χρέους», απέναντι στην φτώχεια τον εκφασισμό της Ε.Ε., την πολεμοκάπηλη πολιτική των ολοκληρωτικών μηχανισμών του ΝΑΤΟ και των κάθε λογής ιμπεριαλιστών, ακόμα και της δικής μας  αριστεροδέξιας κυβέρνησης που μπαίνει στην λογική του εμπορίου όπλων και πολέμου.

Απέναντι σ’ αυτούς που θέλουν την Ελλάδα χώρα του μεγάλου κεφαλαίου με έργα, δρόμους και υποδομές για λίγους, που τα πληρώνουν οι πολλοί και πνίγονται στις Μάνδρες με μια βροχή.

 

14) Αξίζει να στηρίξουμε την Εκπαιδευτική Παρέμβαση; Γιατί Παρέμβαση;

Ναι! Γιατί η Παρέμβαση: 1) Έβαλε την σφραγίδα της στο σωματείο. 2) Πρότεινε την πλειοψηφεία των θεμάτων που άνοιξε το σωματείο. 3) Έγραψε, όπως και πέρσι, την πλειοψηφία των ανακοινώσεων. 4) Πολλοί παρεμβασιακοί είμασταν μπροστά με το πανό και τα συνθήματα του σωματείου σε κάθε κινητοποίηση, σε κάθε αγώνα, σε κάθε απεργία, σε σύνδεση με τα σωματεία της υγείας και της εργασίας και όχι απομονωμένοι σε κομματικά πανώ και άλλες απόμακρες πλατείες.

Ανοίξαμε και στηρίξαμε τα ζητήματα με επιμονή μέχρι τέλους:

Α) Σε κάθε περίσταση και σε βασικές ανακοινώσεις βάζαμε το τρίπτυχο ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ – ΜΙΣΘΟΣ –ΣΥΝΤΑΞΗ.

Β) Πρώτο μας μέλημα η υπεράσπιση του αδύναμου κρίκου των Αναπληρωτών ΑΠΩ και ΑΜΩ και των Ελαστικά εργαζόμενων των ΙΕΚ της Ωρομισθίας και των ανύπαρκτων εργασιακών δικαιωμάτων.

Γ) Πρωτοστατήσαμε να βγει ανακοίνωση για τις Δημιουργικές εργασίες και Θεματική εβδομάδα και κάναμε συνεχή Παρέμβαση στα μονοήμερα «Επιμόρφωσης» το Σεπτέμβρη.

Δ) Υπερασπίσαμε την λειτουργία των Ολιγομελών Τμημάτων με 10 και με 9 Μαθητές που ήθελε να κλείσει η Διοίκηση ειδικά στα εσπερινά ΕΠΑΛ αλλά και γενικότερα.

Υπερασπίσαμε τα σχολεία απέναντι στις συγχωνεύσεις.

Ε) Υπερασπίσαμε το ενιαίο της Γνώσης με αίτημα οι Εκπαιδευτικοί στα Ε.Κ. να διδάσκουν και την Θεωρία και το Εργαστήριο του Μαθήματος.

Ζ) Επιμείναμε και στηρίξαμε κάθε κινητοποίηση συναδέλφων για την ανακούφιση των σχολείων που λειτουργούν με 27αρια Τμήματα στηρίζοντας την θέση του σωματείου για 20 μαθητές στην θεωρία και 10 στα εργαστήρια.

Η) Ανοίξαμε το Μισθολογικό με τα διαδοχικά κείμενα του Παν. Μπούρδαλα σε Πανελλαδικό Επίπεδο.

Θ) Μιλήσαμε για το Ασφαλιστικό βάζοντας την λογική του Αναδιανεμητικού συστήματος για όλους σε αντιπαράθεση με συντηρητικές φωνές του συστήματος που προωθούν τον Μεσαίωνα του ανταποδοτικού συστήματος και της ιδιωτικής ασφάλισης των λίγων και εκλεκτών.

Ι) Στηρίξαμε την επιτροπή των αποσπασμένων στην πρωτοβάθμια συναδέλφων Γαλλικής Αγγλικής Φιλολογίας και Γυμναστών απέναντι σε μια σειρά θέματα που ανέκυψαν με τις τοποθετήσεις το my school και την αύξηση ωραρίου που ήθελε να τους κάνει η Διοίκηση.

K) Ήμασταν η μόνη Παράταξη που κάναμε Παρέμβαση στην ημερίδα για την μαθητεία που έκανε η Διοίκηση και το υπουργείο στο 2ο ΕΚ – 5ο ΕΠΑΛ, όπου και αντιπαρατεθήκαμε με την Γραμματέα του υπουργείου κ. Καφετζοπούλου υπερασπίζοντας τις θέσεις του κλάδου για Πρακτική Άσκηση με Πλήρη Μισθό και Ασφάλιση, με αύξηση εργαστηριακών ωρών και ενίσχυση των ΕΠΑΛ σε αντίθεση με την μαθητεία των ΕΣΠΑ – ΟΑΕΔ – Νέα Δίχρονα Προγράμματα Κατάρτισης των Πανεπιστημίων. Ήμασταν η μόνη Παράταξη που απέναντι σε όλο αυτόν τον κυκεώνα της κατάρτισης επανακατάρτισης μιλάμε ανοικτά για στήριξη των ΕΠΑΛ.

Λ) Προτείνουμε και προωθούμε εδώ και καιρό  το αίτημα για ενίσχυση των ξενόγλωσσων μαθημάτων και λήψη πιστοποίησης μέσα στο δημόσιο σχολείο, ένα αίτημα που δυστυχώς η ανικανότητα της κυβέρνησης πάει να ακυρώσει, διότι αντί να το ενισχύσει στο Γυμνάσιο το πηγαίνει στις καλένδες της Γ΄ Λυκείου ταυτόχρονα με τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Μ) Προτείνουμε στο Γυμνάσιο να επανέλθουν οι ώρες των μαθημάτων  Φυσικής –Βιολογίας – Γεωλογίας – Αρχαίων και Οικιακής Οικονομίας, που κόπηκαν και να ενισχυθεί η Τεχνολογία με κεφάλαια  Μηχανολογίας – Ηλεκτρολογίας – Γεωπονίας και Οικονομίας ώστε να εμπλουτιστεί η Γνώση με διαλεκτική σύνδεση θεωρίας και εφαρμογής σε αντίθεση με την κοροϊδία των δημιουργικών εργασιών που θα δημιουργήσει νέες ανισότητες θα βάλει τα φροντιστήρια πιο βαθιά στο παιχνίδι και θα εισάγει την εξωτερική αξιολόγηση.

 

15) Ποιά αιτήματα αιχμής εκτιμάτε ότι είναι αναγκαία και μπορούν να καθυστερήσουν, αλλά και να κάνουν ρωγμές στην πολιτική τους, ώστε να έχει νόημα το αίτημα των μεγάλων ανατροπών;

Στο τέλος της επιτυχημένης εκπαιδευτικής εκδήλωσης – συζήτησης που πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στην Πάτρα  με ευθύνη μας αυτό ήταν το επιστέγασμα και το μεγάλο ερώτημα. Το ευτύχημα ήταν πως στο τέλος φάνηκαν ποιά μπορεί να είναι τα λίγα και αναγκαία αιτήματα για να δημιουργήσουν μαζικό κίνημα και να επιφέρουν καθυστερήσεις και ρωγμές. Διεκδικούμε άμεσα, ως αιτήματα αιχμής ως εκπαιδευτικό κίνημα:

1) Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα! Μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα. Στήριξη του σχολείου της γειτονιάς. Όχι στην επιλογή σχολείων. Όχι στις συγχωνεύσεις σχολείων.

2) Όχι Λύκειο-Φροντιστήριο και «Super Market»! Πλήρης αποσύνδεση του Λυκείου από  την εισαγωγή στα ΑΕΙ και την κατάρτιση – μαθητεία.

Να σταματήσουν οι άγονοι πειραματισμοί τύπου ΟΟΣΑ για την φροντιστηριοποίηση των ΓΕΛ. Λύκειο γενικής παιδείας για όλα τα παιδιά.

 Ενιαία γνώση σε 14χρονο (ενιαίο) υποχρεωτικό σχολείο μαζί με τα δύο έτη προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Όχι σε οποιαδήποτε αξιολόγηση-χειραγώγηση-κατάταξη προσώπων και δομών.

3) Αύξηση του καθαρού μισθού τώρα. 1000 Ευρώ καθαρά ο νεοδιόριστος.

Όχι στην κλοπή του μισθολογικού χρόνου 2016 και 2017.

Ξεπάγωμα τώρα των ΜΚ και ωρίμανση μόνο με το χρόνο εργασίας.

Όχι σε νέα αύξηση του διδ. χρόνου.

Να επανέλθει το διδ. ωράριο στα επίπεδα του 2013. Επαναφορά του Δώρου 14ος Μισθός.

4) Διπλασιασμός της χρηματοδότησης των σχολείων από την Πολιτεία.

Όχι στη σταδιακή αύξηση της υποχρηματοδότησης. Καμιά δήθεν αυτονομία των σχολείων.

 

Κεντρική πολιτική και εκπαιδευτική Συγκυρία

 

16) Ποιά είναι τα μείζονα πολιτικά τεκταινόμενα που αποτελούν πρακτικά τα νέα ζητήματα που μας επηρεάζουν ως πλέγμα καίρια και φέρνει το 3ο μνημόνιο στη νέα του φάση;

Σε εξέλιξη βρίσκεται νέος γύρος λεηλασίας των λαϊκών συμφερόντων με το άνοιγμα παντός είδους πλειστηριασμών, με την ψήφιση του νέου αντιλαϊκού προϋπολογισμού (υπερφορολογήσεις, περικοπές σε υγεία, πρόνοια, ασφάλιση, ματωμένα πρωτογενή πλεονάσματα στο 3,82%, κ.ά.), με την προώθηση των νέων 113 προαπαιτούμενων της 3ης αξιολόγησης (ιδιωτικοποιήσεις σε ενέργεια, νερό, τηλέφωνο, δημόσια περιουσία, νέο αντιαπεργιακό συνδικαλιστικό νόμο, ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς για μαζική αρπαγή της λαϊκής κατοικίας, κ.ά.) και για όλους επικρέμεται η άμεση εφαρμογή μέτρων της 2ης αξιολόγησης (μείωση του αφορολόγητου και των συντάξεων).

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση επιδίδεται σε ένα επικοινωνιακό ρεσιτάλ προσπάθειας πλήρους αντιστροφής της πραγματικότητας.

Προπαγανδίζει ως κοινωνική πολιτική το περίφημο μέρισμα που είναι αποτέλεσμα της μαζικής φτωχοποίησης των εργαζομένων.

 

17) Τελικά ο ΟΟΣΑ και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ετοιμάζει μια αναγκαία μεταρρύθμιση στην Εκπαίδευση;

Θα ήταν Μεταρρύθμιση εάν ανταποκρινόταν στις ανάγκες της αναγκαίας μόρφωσης όλων των παιδιών.

Εάν δεν μετέτρεπε το υπάρχον υποχρεωτικό σχολείο σε παροχή θραυσμάτων γνώσης, τα ΕΠΑΛ σε προπαρασκευαστικό σχολείο για την κατάρτηση και την μαθητεία και δεν σχεδίαζε το Γεν. Λύκειο σε  σχολείο φροντιστήριο και σε απόλυτο προπαρασκευαστικό στάδιο για τη γ/βάθμια εκπ/ση.

Εάν δεν εξευτέλιζε την εργασία των μισών εκπαιδευτικών, δεν αύξανε τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα, δεν άνοιγε την κερκόπορτα με την ενοποίηση της τυπικής και της μη τυπικής εκπ/σης με τα ΙΕΚ κλπ, εάν δεν αντικαθιστούσε την εκπαίδευση με την μαθητεία και τους δασκάλους με τους εργοδότες  και  δεν οδηγούσε το σχολείο στην παρακμή.

Εάν δεν ετοιμαζόταν να αποτελειώσει τα πτυχία των καθηγητικών σχολών στα ΑΕΙ με μεταπτυχιακή διετή πιστοποίηση και δεν τσαλαπατούσε τον μόχθο των αναπληρωτών που αναπληρώνουν τον εαυτό τους.

Εάν εν τέλει δεν έβαζε με το μνημόνιο ΙΙΙ και ως παραδοτέα την τεχνογνωσία του υπερεθνικού ελιτίστικου ΟΟΣΑ στα σχολεία!

Εάν δεν προωθούσε αφηγήματα ότι βγαίνουμε από τα μνημόνια το 2018, ενώ τόσο η επιτροπεία από την ΕΕ όσο κι υποτέλεια της κυβέρνησης προς την ΕΕ θα συνεχίζονται  με την αντικατάσταση του ΔΝΤ από τον ΕSM, τα μνημόνια από τα ευρωπαϊκά, προγράμματα τα ονομαζόμενα «υβρίδια».

 

Για όλα αυτά …

 

Απεργούμε και διαδηλώνουμε στην Πανδημοσιοϋπαλληλική –Πανεργατική Απεργία στις 14  Δεκέμβρη του 2017

 

*****

 

Ψηφοδέλτιο

Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Α΄Αχαΐας, μέλος της ΑΕΚ Δυτ. Ελλάδας και Παρεμβάσεων Δ.Ε.

 

  • Αγγελοκωστόπουλος Βαγγέλης, ΠΕ03, 10ο Γυμν. Πάτρας
  • Αηδονίδης Ηλίας, ΠΕ08, Μουσικό Σχολείο Πάτρας
  • Καζάνης Νεκτάριος (Άρης), ΠΕ17.07, ΕΠΑΛ Κ. Αχαΐας, ΙΕΚ Πάτρας, ΙΕΚ Αιγίου
  • Κουβαράκη Γαρυφαλιά, ΠΕ02, 9ο ΓΕΛ Πάτρας
  • Κουλουριώτη Ειρήνη, ΠΕ04.04, 4ο ΓΕΛ Πάτρας
  • Κουμπούρα Μαρία, ΠΕ05, Απόσπαση Α/θμια Αχαΐας
  • Κυραναστάσης Δημήτρης, ΠΕ16.01, Μουσικό Σχολείο Πάτρας, ΑΜΩ
  • Μαλλή Ουρανία (Ράνια), ΠΕ03, Γυμνάσιο – Λ. Τ. Φαρών
  • Μπαλάνος Γιώργος, ΠΕ04.04, 12ο ΓΕΛ Πάτρας
  • Μπελερή Ντίνα, ΠΕ02, 7ο ΓΕΛ Πάτρας
  • Μπούρδαλας Παναγιώτης, ΠΕ04.01, Γυμνάσιο – Λ. Τ. Χαλανδρίτσας
  • Πανούσος Βασίλης, ΠΕ02, ΓΕΛ Παραλίας
  • Σαμπαζιώτης Διονύσης, ΠΕ04.01, Γυμν. Λακκόπετρας, ΓΕΛ Κ. Αχαΐας
  • Φουντάς Θεόδωρος, ΠΕ03, ΓΕΛ Λάππα

 

Δεν απέχουμε, γιατί στηρίζουμε και ψηφίζουμε Εκπαιδευτική Παρέμβαση!

Στις 13/12/2017. Στα σχολεία Τεμπονέρα, 8.30π.μ. έως 7.00μμ

 

Σημείωση: Η έντυπη μορφή είναι αρκετά συνεπτυγμένη λόγω χώρου

Advertisements