Αγωνιστική Ενότητα Καθηγητών (Α.Ε.Κ.) για Παρέμβαση στη Δυτική Ελλάδα

Διακήρυξη για τα νέα καθήκοντα της νέας εκπαιδευτικής περιόδου

[Κατεβάστε τη διακήρυξη σε μορφή pdf για διακίνηση: Διακήρυξη των Ψηλών Αλωνίων της Πάτρας_ΑΕΚ-ΠαρέμβασηΔυτ. Ελλάδας_30.05-22.06.2018]

 «Η πιο όμορφη θάλασσα παραμένει αταξίδευτη!»

Ναζίμ Χικμέτ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

στις 30 Μάη 2018 το απόγευμα στα «Ψηλά Αλώνια» της Πάτρας συνήλθαν σε ολομέλεια μέλη των σχημάτων της Δυτικής Ελλάδας που αναφέρονται στην Αγωνιστική Ενότητα Καθηγητών Δυτ. Ελλάδας και στις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δ.Ε.. Ήταν μια περίεργη μέρα. Η ανυπότακτη και αγωνιστική πτέρυγα του κινήματος βρέθηκε μπροστά σε ιδεολογικά και πολιτικά διλήμματα:

  • θα νομιμοποιήσουμε την προσπάθεια της αστικής τάξης (ΣΕΒ-ΓΣΕΒΕ-Επιμελητήρια, κ.α.) να υποβάλλει τα δικά της αιτήματα στην ατζέντα αιτημάτων των εργαζομένων προκηρύσσοντας ημέρες «εθνικής δράσης»;
  • Θα ανεχτούμε ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ να παίζουν το ρόλο του δούρειου ίππου και να προκηρύσσουν απεργία την ίδια μέρα που ο ΣΕΒ ονομάζει ημέρα «κοινωνικής» δράσης με περιεχόμενο αντίθετο στα συμφέροντα των εργαζομένων;
  • Θα δεχτούμε να συμμετέχει σε τέτοιες διαδικασίες η ΟΛΜΕ έστω και τυπικά (αφού οι συνάδελφοι δεν πήραν καν είδηση) χωρίς γενικές συνελεύσεις, την ίδια στιγμή που πραξικοπηματικά στην τελευταία Γ.Σ. Προέδρων ανέτρεψαν αποτέλεσμα ψηφηφορίας με στρεψοδικίες;

Είναι προφανές ότι οι φιλομνημονιακές συνδικαλιστικές δυνάμεις σε τριτοβάθμιο επίπεδο πανελλαδικά εξυφαίνουν ένα επικίνδυνο σχέδιο μαζί με άλλες συνομοσπονδίες και ενώσεις εργοδοτών, να οδηγήσουν τους εκπαιδευτικούς – εργαζόμενους σε «σφαγή» με την συναίνεσή τους. (Ιστοσελίδα: https://socialalliance.gr/#). Την ώρα που οι εργαζόμενοι τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα βρίσκονται σε μιά συνδικαλιστική «άμπωτη» -μετά την αναρρίχηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην κυβέρνηση του «Προτεκτοράτου χρέους»- οι κατ’ όνομα εκπρόσωποί τους αποφάσισαν μια απεργία που δεν είχε καμιά χρονική αναφορά στις ημέρες ψήφισης της 4ης αξιολόγησης στη Βουλή (μέσα Ιούνη του 2018) η οποία στοχεύει στη μείωση  των συντάξεων κατά 20% (ποσοστό – ρεκόρ στα μνημονιακά χρόνια) και στη μείωση του αφορολόγητου για όλους! Επομένως ο χειρισμός αυτού του νέου φαινομένου χρειάζεται μελετημένο και όχι αποσπασματικό ή σπασμωδικό χειρισμό. Παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει με την καίρια συνδρομή πρώην συνδικαλιστών των ΣΥΝΕΚ -και νυν σε θέσεις ευθύνης- την απορρύθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης με άξονα τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ. Στοχεύουν στην αποψίλωση του δημόσιου σχολείου και εν τέλει την παράδοσή του στους ιδιώτες, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα ΕΕ και ΔΝΤ, δηλαδή των οικονομικών ελίτ και των δανειστών. Ταυτοχρόνως κάθε ενέργειά τους επενδύεται μ’ ένα εκσυγχρονιστικό λεξιλόγιο που διαστρέφει την πραγματικότητα.

Συγκεκριμένα:

α) Σειρά μέτρων και με αποκορύφωμα τις ατομικές «ηλεκτρονικές εγγραφές» στοχεύουν στον απόλυτο έλεγχο της διαχείρισης του μαθητικού πληθυσμού ώστε στα αστικά κέντρα να λειτουργούν τμήματα των 27 μαθητών αδιαφορώντας για τα παιδαγωγικά κριτήρια. Αδιαφορούν ακόμα και για τους μαθητές ΑΜΕΑ, τους οποίους διοχετεύουν στην τυπική γενική εκπαίδευση χωρίς παράλληλες ουσιαστικές δομές και μεταθέτοντας την ευθύνη στο σύλλογο διδασκόντων.

β) Συνεχίζεται η πολιτική της αδιοριστίας που κρατάει ομήρους χιλιάδες συναδέλφων, οι οποίοι αποτελούν τους «ανθρώπους με τις βαλίτσες» και μεταφέρονται από νομό σε νομό και από σχολείο σε σχολείο ως εργαζόμενοι β’ κατηγορίας με τεράστιες συνέπειες στη λειτουργία των σχολείων, στα εργασιακά δικαιώματα και στο παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου.

γ) Πέντε χρόνια μετά την αύξηση του διδακτικού ωραρίου εφευρίσκονται νέοι εύσχημοι τρόποι (οριζόντιες ομαδοποιήσεις ειδικοτήτων με αμφισβητήσιμα επιστημονικά κριτήρια, μονιμοποίηση της 3ης ανάθεσης ή  παράλογες β΄ αναθέσεις, μείωση του ωρολογίου προγράμματος / κατάργηση Τομέων στη Β΄ και ειδικοτήτων στη Γ΄ ΕΠΑΛ) για να «εξοικονομηθεί» προσωπικό. Επίσης υπάρχουν κλάδοι και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ πχ. ΠΕ87.10 Δημόσιας Υγιεινής, ΤΕ02.03 Χημικοί Εργαστηρίων, ΤΕ02.05 Εφαρμοσμένων Τεχνών, ΤΕ02.06 Σχεδιασμού και Παραγωγής χωρίς να έχουν καμία διδακτική ώρα σε Α΄ ανάθεση. Τέλος πολλές άλλες τεχνικές ειδικότητες, (π.χ ΤΕ01.04 Ψυκτικοί) δεν συμπληρώνουν το όριο της βάσης της οργανικής τους θέσης διότι τους αφαιρέθηκαν μαθήματα του τομέα!  Την ίδια ώρα που το ΕΠΑΛ αποψιλώνεται από τους εργαστηριακούς του καθηγητές  διαφημίζεται ως ιδανική επιλογή. Η υποκρισία στο αποκορύφωμά της!

δ) Οι συρρικνώσεις τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ αποτελούν οδηγό για συγχωνεύσεις σχολείων της ίδιας βαθμίδας βάσει κριτηρίων (π.χ. συστέγαση/μικρή οργανικότητα) για την επόμενη σχολική χρονιά και με την αυστηρή επιτήρηση των «θεσμών» (ψηφίστηκε νόμος από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με συνδρομή  ΝΔ και ΚΙΝ.ΑΛ)! Στρατηγικός στόχος είναι  η προώθηση της μη τυπικής εκπαίδευσης (μαθητεία- κατάρτιση, π.χ. μεταγυμνασιακές ΣΕΚ, Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ελεγχόμενα από τα Παν/μια) που ρίχνει το βάρος της διαρκούς επιμόρφωσης στον ίδιο το μαθητή.

ε) Είναι έτοιμο το σχέδιο για μετατροπή της Γ΄ τάξης των ΓΕΛ σε «προπαρασκευαστικό» έτος των ΑΕΙ με τεράστιο ποσοστό μαθημάτων επιλογής (οι ώρες των οποίων δε συνυπολογίζονται στην προκήρυξη  οργανικών θέσεων) και της Β΄ ΓΕΛ σε ημι-προπαρασκευστικό έτος!!! Ταυτόχρονα, ενώ είναι έτοιμοι να μειώσουν και τις ώρες του ωρολογίου προγράμματος (όπως έκαναν ήδη στα Γυμνάσια και από το 2018-2019 στα εσπερινά σχολεία), προσπαθούν να βρουν τρόπους για να μειώσουν τις ώρες στις φυσικές επιστήμες και στα φιλολογικά μαθήματα. Στο ψηφισμένο πλέον πολυνομοσχέδιο της δ΄ αξιολόγησης προβλέπονται ενδοσχολικές εξετάσεις (Ιανουαρίου-Ιουνίου) τύπου πανελλαδικών τουλάχιστον στην Γ΄ ΓΕΛ, ενώ οι ήδη γνωστές πανελλαδικές παραμένουν «σταθερή αξία»!

στ) Με το νομοσχέδιο για τις Νέες Δομές (που ήδη ψηφίστηκε) το «καταργημένο» από τη κυβέρνηση ΠΔ 152 (αξιολόγηση) έρχεται από την πίσω πόρτα, συντηρητικoποιώντας το ρόλο των σχολικών συμβούλων, εισάγοντας στα σχολεία την υποχρεωτική αυτοαξιολόγηση-αποτίμηση (που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση) και προτείνοντας σε στελέχη ή υποψήφια στελέχη το δόλωμα της «από τα κάτω αξιολόγησης» – γνωμοδότησης, ώστε ως ώριμο φρούτο να έλθει η από τα πάνω ατομική αξιολόγηση (κουλτούρα αξιολόγησης).

ζ) Από την άλλη ετοιμάζονται να επιβάλλουν το 30ωρο υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών στο σχολείο, προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις διάφορες εργασίες που προβλέπονται στο πλαίσιο λειτουργίας των «Νέων δομών» και της αποτίμησης-αυτοαξιολόγησης που προσπαθούν να επιβάλλουν ή για να καλύψουν κενά (φύλακα, επιστάτη, γραμματέα, κοινω, νικό λειτουργόκτλ). Εξάλλου στο νέο νόμο για τις υποστηρικτικές δομές προβλέπεται η δημιουργία πολλαπλών ομάδων στο Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και κατακόρυφη αύξηση της γραφειοκρατίας.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

οι εκπαιδευτικοί δεν πείθονται από τη ρητορική και το λεξιλόγιο του Υπουργείου, γιατί η κοινωνική πραγματικότητα που βιώνουν στο σχολείο και στη ζωή τους φανερώνει ότι επιχειρείται η βίαιη αλλαγή του DNA του σχολείου από χώρο μόρφωσης σε φορέα παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών, η περιστολή των εργασιακών δικαιωμάτων και η υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου.

Παρά τις δυσκολίες ο αγώνας για κθηστερήσεις, ρήξεις και ανατροπές συνεχίζεται. Εν τέλει η αντίσταση στην οργανωμένη επίθεση που επιχειρεί το κεφάλαιο και στη χώρα μας ενάντια στις δυνάμεις της εργασίας και στα δημόσια αγαθά (μισθός, ασφάλιση, σύνταξη, παιδεία, υγεία, δρόμοι, λιμάνια, ρεύμα, νερό, κλπ) είναι δική μας υπόθεση. Η παρακαταθήκη των νικών σε μάχες στα μνημονιακά χρόνια, όπως η μη απόλυση των διαθέσιμων, η πενταετής καθυστέρηση της αυτοαξιολόγησης, η παραμονή της οργανικότητας και η αποτροπή συγχωνεύσεων σχολείων μας, μας δίνει το κουράγιο να συνεχίσουμε.

Οι καθηγητές της Δυτικής Ελλάδας που συμμετέχουμε στα συνδικαλιστικά σχήματα που αναφέρονται στην Α.Ε.Κ. για Παρέμβαση στη Δυτ. Ελλάδα και του δικτύου των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων Δ.Ε., είμαστε παρούσες και παρόντες. Εστιάζουμε στην οργανωμένη πάλη, αναβαθμίζοντας τόσο τις αναλύσεις μας, όσο και τις συμμαχίες μας. Τολμάμε να το κάνουμε, παρά τη απογοήτευση που σπέρνει το «Δόγμα του σοκ» και έχει ως αποτέλεσμα την ιδιώτευση και την έλλειψη συμμετοχής.

Δίνουμε πρώτιστο βάρος στις ΕΛΜΕ, δηλαδή στα πρωτοβάθμια συνδικαλιστικά κύτταρα του κλάδου και τις συμμαχίες τους. Θεωρούμε επίσης ότι οφείλουμε να αναβαθμίσουμε την συνεργασία των ΕΛΜΕ οριζόντια, την ώρα που οι παλιές και νέες μνημονιακές πλειοψηφίες σε ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ απεργάζονται σχέδια και τακτικές αποθάρρυνσης του κλάδου (βλ. ατέρμονες διάλογοι με το Υπουργείο που κοροϊδεύει τους αναπληρωτές, τη συμπόρευση με τη λεγόμενη κοινωνική συμμαχία). Ο οργανωμένος συντονισμός των ΕΛΜΕ που θα οργανώνει την αντίσταση και θα θέτει το ΔΣ της ΟΛΜΕ προ των ευθυνών του είναι κάτι που χρειάζεται ο κλάδος περισσότερο από ποτέ.

Θεωρούμε σημαντικό επί πλέον να τονίσουμε ότι χρειάζεται να αλλάξουν τρόπο ύπαρξης και δράσης τα τοπικά παραρτήματα ανά νομό της ΑΔΕΔΥ δίνοντας προτεραιότητα στην οριζόντια συνεργασία των πρωτοβάθμιων σωματείων. Παράλληλα η συμμετοχή μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, ειδικά σε μια συγκυρία που θα κριθεί το ζήτημα των Νέων  Δομών και η κουλτούρα της αξιολόγησης, θέλει ιδιαίτερη αντιμετώπιση και προσοχή. Εμείς εστιάζουμε κυρίως στο ρόλο της αποκάλυψης. Και μ’ αυτό το πλαίσιο θα διεκδικήσουμε την ψήφο σας το προσεχές Φθινόπωρο στις εκλογές για τα Υ.Σ. (ΠΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΚΥΣΔΕ).

Η συνδικαλιστική εξουσία στα πρωτοβάθμια σωματεία!

Τα μνημόνια στην Εκπαίδευση δεν θα περάσουν!

Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο.

Ψηλά Αλώνια Πάτρας, 30 Μάη και 22 Ιούνη 2018

Από την Α.Ε.Κ. για Παρέμβαση στη Δυτική Ελλάδα

Advertisements